Reakcia na: Udiak #6401:
Nemám síce poňatia čo znamenajú vaše narážky na viacero nickov a "moju branžu", ale uisťujem vás že necítim potrebu zhadzovať všetko čo robia iní; len hovadiny ktoré bijú do očí tak že si ich aj všimne aj laik. A práve vaša práca sa celkom úspešne zhadzuje aj sama, ako dokladá napríklad Plán dopravnej obslužnosti Banskej Bystrice. Len na ukážku, keby ste náhodou zabudli pod čo ste sa pred dvomi rokmi podpísali:http://www.poslanec.sk/banska-bystrica/doprava/plan-dopravnej-obsluznosti-mesta-banska-bystrica-co-prinasa-komu
Uznávam že niektoré veci, ako preferencia autobusovej dopravy na úkor trolejbusovej, navyšovanie výkonov do istých mestských častí alebo metodika zberu dát sú vecou názoru. Ale okrem odborných stanovísk sú tam neoddiskutovateľné formálne a faktické chyby. Dovolím si vypichnúť:
- neschopnosť spočítať si dni v kalendári,
- neschopnosť spočítať si počet spojov v bežný deň,
- neznalosť rozdielu medzi radiálnymi a diametrálnymi linkami,
- očividne z prsta vycucnuté čísla PZP a nákladov na pneumatiky,
- porovnávanie nákladov na STK autobusov a nákladov na opravy u trolejbusov (a VY chcete mne niečo hovoriť o miešaní hrušiek a jabĺk?)
- neschopnosť spočítať si linky
- neschopnosť aspoň prehnať dokument, za ktorý ste zinkasovali nemalé peniaze, cez kontrolu pravopisu
Toto všetko skutočne vypovedá niečo o úrovni firmy, ktorá mala tú drzosť takýto dokument predložiť. Keby som svojho času na vysokej predložil prácu s takýmito kiksmi, bola by mi plným právom otrieskaná o hlavu, aj keby bola jej podstata x-krát správna! Takže mi prosím vás nerobte prednášky o odbornosti, odborníkom takéhoto kalibru a s takou hrošou kožou nie som a dúfam že ani nikdy nebudem. Človek by čakal že sa z toho fiaska poučíte a nabudúce sa posnažíte viac, ale ako som tak študoval rozbor vašej analýzy MHD Trnava, zase je to rovnako odfláknutá formálna stránka, rovnaké chyby a v diskusii rovnaká urazená arogancia akonáhle si s vami niekto dovolí nesúhlasiť a nedajbože poukáže na konkrétny problém, ktorý sa nedá obkecať. Dobrá rada - vy už radšej nič ďalšie netvorte a do sveta nedávajte...
A ešte drobná pozmámočka: O probléme budem drístať koľko sa mi len bude chcieť, pretože jednak dotyčná analýza bude platená z verejných peňazí a jednak, ak sa jej výsledok - o ktorého kvalite si nerobím ilúzie - skutočne na Slovensku implementuje, bude sa ako užívateľa verejnej dopravy dotýkať aj mňa. Takže si šlendriánstvo VÚD a odborníkov vášho razenia nielen vyžeriem, ale ešte si ho aj zaplatím...
S pozdravom
Ondrej Sokol (nick "irizar", žiadny iný nemám - to len keby ste ma náhodou chceli, ako ste sa farbisto vyjadrili, "zaradiť do plejády anonymných webových pisálkov riešiacich si svoje intímne komplexy")
irizar
A môj skromný názor je že nech už VÚD navrhne čokoľvek, celkom určite to bude stáť za guĺové. U nás sa rozumné systémové riešenia v prospech cestujúcich nenosia. Ak je politická objednávka v prospech vlakov, tak sa silou-mocou budú preferovať vlaky aj tam kde to nemá absolútne žiadny význam (napríklad trať 123 je krásny príklad tej sólošukafónovej trate nad ktorými sa S499 tak rád rozčuluje - šotouši ma zožerú zaživa, ale tú by som zrušil a nahradil autobusmi bez milosti hneď). A ak bude politická objednávka v prospech autobusov, tak porušia vlaky aj tam kde neexistuje rozumná náhrada. Zdravý rozum u nás bude vždy hrať posledné husle.