Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan007 #16710:
Je mi ľúto, ale nemal som čas tento týždeň to tu sledovať priebežne, tak vyjadrím sa teraz. O krátkodobých cestovných lístkoch v hotovosti mlčím preto, lebo ako už bolo spomenuté, chcel som ukázať, že väčšina CL v Žiline je drahšia ako v Trenčíne. Krátkodobé CL zakúpené v hotovosti sú zrejme jediná skupina CL, ktorá je v Žiline lacnejšia ako v Trenčíne.

Keďže mám ale rád faktickú diskusiu, tak som si dovolil pozrieť výročnú správu DPMŽ (https://www.dpmz.sk/dokumenty/1747808312_1.pdf). Presného čísla predaných cestovných lístkov som sa síce nedopátral, ale je tam Prehľad predaja cestovných lístkov vyjadrený v €. Medziročný nárast tržieb bol o 10,63% (menila sa v auguste cena CL zakúpených kartou + pribudli nejakí cestujúci). Cestovné lístky v hotovosti narástli len o 6,15%, tie zakúpené platobnou kartou vo vozidle narástli o 14,60%. Bavíme sa nie o kusoch, ale o eurách získaných z predaja. Cestovné lístky v hotovosti sú drahšie, čiže ten rozdiel je reálne väčší.

Pre zjednodušenie výpočtu, ak budem rátať, že existujú len obyčané 60-min. CL, ktoré minulý rok stáli 1€ v automate a 0,90€ platobnou kartou. Tak mi výjde, že v automate sa predalo 611 332 CL a platobnou kartou 1 490 993 CL. To znamená, že sa platobnou kartou predalo o 144% viac cestovných lístkov ako v hotovosti. Ten rozdiel je tak markatný v prospech platobnej karty, že keby aj rátam, že automat predával iba najlacnejšie CL (zľavnený 12-min) a platobnou kartou sa kupovali iba najdrahšie krátkodobé (obyčajný 60-min), tak stále, sa viac cestovných lístkov predalo platobnou kartou. A to sa bavíme o roku, kedy nemôžete tvrdiť, že by lístok v automate v Žiline stál nejakú úžernú čiastku, lebo bol drahší o 10 centov. Ja si teda fakt nemyslím, že v roku 2025 má zmysel stavať drahé prípojky na drahé automaty na mince, ktoré vygenerujú len 17% príjmu, aj to len vďaka tomu, že je CL v nich drahší. Tak isto SMS lístky zarobili výrazne menej.

Takže je jasné, čo väčšina cestujúcich preferuje a čo robí peniaze. Myslím, že sa zhodneme, že mesto sa má správať tak, aby jeho služby fungovali čo najefektívnejšie. Teda, čo najviac muziky, za čo najmenej peňazí. A ako môžeme vidieť na príklade Žiliny, tak to isto neni formou predaja cestovných lístkov mincami.
Reakcia na: klobasa #16748:
To, čo sa vyberie na poplatkoch za parkovanie sotva stačí na údržbu ciest a parkovísk.
Záverečný účet mesta Trenčín za rok 2024
- Príjmy z parkovného: 2 507 064 €
- Výdavky na správu a údržbu pozemných komunikácií a parkovísk: 2 581 789 €
Nemyslím si, že k tomu treba niečo viac dodávať...
Vítam, že príde nový primátor. Snáď skončí ten spôsob komunikácie, keď vybraní vedia a zvyšok nie. Čakám konečne témy most, cesty a rozvoj. Nie furt len cyklo a vyberanie za parking. A rovnaký prístup k všetkým športom a festivalom.
Reakcia na: Pablo #16746:
Nemáš správne info, od 1.3.26 sú zmeny, sú známe a dom zvedavý, ako sa zas budú dotknuté subjekty tváriť, že to nejde.

PS: taxík 4eur stal v roku 2012 tiež. A nie draxter, ale objednávateľ nech sa zobudí a začne si riadne plniť povinnosti konečne.
Reakcia na: draxter #16736:
Chalani vo vela vecia s Vami súhlasím. Ale pri tejto téme ste podla mna uplne zaspali dobu. Ano sok z 80centy na 2e je extrem, ale aj rok sa zmenil z 2010 na 2025. Tiez som chodil na velke pivo za 1€ a neuverite dnes platim zan 2,10€. Hold vsetko drazie. A k vasmu ustavnemu pravu na hotovost len tolko, ze nas don Roberto sa vcera vyjadril ze od 1.1. obmedzia pouzivanie hotovosti pre beznych obcanov aby neboli danove uniky. Cize sam najvyssi nam ide obmedzovat hotovost... Proste uz je cas aby ste sa zobudili do roku 2025 kde taxik uz nestoji 50sk ale 4€+, chlieb tiez neni za 20sk ale 1,80€ atd. A ci sa Vám to paci alebo nie, vacsina sa prisposobila, kupili si predplatne listky pripadne klub karty a maju klud. Vas sen o tom ako bus pride na stanicu a 15 minut vodic tuka kazdemu listok a hra sa tam na popolusku s mincami je prezitok, dnes ma kazdy svoj cas velmi vzacny aby nim mrhal v stojacej MHD....
Reakcia na: S499.1023 #16734:
Hm. 🤔
Reakcia na: draxter #16737:
Výborný nápad. Treba to posunúť ďalej!
Reakcia na: kvorka #16742:
Nehaj ho, mentála. Sa zas vyznamenal, vidíš, progresívna zaplavia argumentami a už ide z kože vyletieť.
Reakcia na: S499.1023 #16738:
Ty si hlupejsi než sa tu tváriš, urážať to áno, dristat tiež.
Reakcia na: draxter #16736:
Veď jasné že je úžera toť. Ako chce niekto obhájiť 2 eur a 80 centov? Keby ťa nejestvujúca analýza existovala, nemohol by žiadny ekonóm títo uviesť ako odôvodnené. Najmä ak dodatočné náklady sú práve s platbou kartou a bezhotovostne oproti hotovosti. A to ešte nebola ani transakčná daň.
Reakcia na: draxter #16735:
Hovoríš mi z duše. Ešte aj ten most posrali a to bude rok navyše! Nech sa pakuje
Reakcia na: S499.1023 #16738:
Ty si dezolat a dement.
Reakcia na: draxter #16737:
A taký lístok z parkomatu by vodič označoval ručne alebo by platil už od nákupu na parkovisku? Predajných kanálov je dosť, aplikáciu môže mať vo vrecku asi tak 96% cestujúcich, kartu asi 99%, len dezoláti to musia odmietať, lebo ústavné právo na hotovosť.
Reakcia na: capaCity #16729:
Jasné, lebo keby náhodou nevieš, automatov po meste je plná riť - na parkovanie. A prečo by nemohli predávať aj lístky? Nuž toto je to, na čo žiaľ vedenie nemyslí! Takže vôbec nesúhlasím, ešte by ich využitie stúplo. Je to o tom - hľadám, lebo chcem hladať, alebo nechcem. Žiaľ ak nechcem, tak mám dať podklady na výpočet. Nie sú. A teda ak je rozdiel medzi platbou BČK a PK odôvodnený vôbec nejakým číslom, potom ako to, že dnes najlacnejší spôsob - platba v hotovosti, je utláčaný. Žeby biznis operátora, banky?

Už nie je rok 1998, a predajných miest tu je habadej, len sa nerozmýšľa a nechce sa.
Reakcia na: LUK #16730:
Síce povedal blbosť, a ty ešte že bravó. Nuž, vrana k vrane...

Úžerou je totiž ovplyvnenie slobodnej dispozícia s majetkom a chráni sa možnosť správneho rozhodovania v majetkových záležitostiach. Ide o každé zmluvné dojednanie, podľa ktorého zmluvná strana A, ťaží zo situácie slabosti B. A keďže kúpou lístka vzniká zmluva, o ničom inom sa ani netreba baviť.

Len o donútení platiť vybranou formou úhrady.
Reakcia na: S499.1023 #16734:
Myslím, že mesto môže oslavovať, už cítilo, že treba zmenu. Urobilo sa veľa dobrého, ale tak ako aj vo vláde - čím dlhšie vo funkcii, tým viac sa kĺzne do priemeru a chýba drajf.
👍
Reakcia na: Vladimír #16713:
A to isté máme aj na "veľkej dráhe".
Reakcia na: PtrkHrnk #16723:
Veľmi výstižné.
Reakcia na: Pablo #16719:
smekám pane

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.