Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #13867:
He, nie. V návrhu cenníka o tom nie je ani slovo. A to čo si neobjednáte, to vám Transdev nedá.
Reakcia na: TomoSK #13866:
To je ale bez limitu. S limitom by nebolo treba kupovať 24-hodinový lístok vopred, ale vždy by sa na konci dňa vypočítalo najvýhodnejšie cestovné.
Pri dnešných cenách by bol 1. a 2. lístok za 0,40 €, tretí za 0,20 € a všetky ostatné jazdy v ten deň zadarmo. Tzn. by sa vždy zúčtovalo max. 1 € v jednej platbe.
Reakcia na: PtrkHrnk #13865:
Bude to presne tak ako si to predstavuješ. Platí pre transakcie v automatickom režime (t j. pre jedného cestujúceho za celé cestovné). Za kalendárny deň sa zúčtuje maximálne cena 24h lístka.
Reakcia na: PtrkHrnk #13865:
No, spolu s prechodom na platbu kartou pri všetkých dverách by sme malo prejsť na offline podobu so zúčtovaním raz za deň, takže predpokladám, že by to tak malo fungovať...? Niekto nech ma kľudne doplní.
Reakcia na: kvorka #13864:
Ja by som si veľmi prial pri platbe kartami (DK, PK) namiesto 24-hodinového lístka, denný limit s automatickým zúčtovaním ex post.
Ale pochybujem, že je teraz čas to niekomu vysvetľovať, obzvlášť poslancom...
Výzva kamarátom a diskutujúcim: ak je niečo, čo by som nemal opomenúť v mojom liste poslancom, prosím dajte vedieť. Chcem ho dnes dokončiť a zaslať 😉
Reakcia na: draxter #13842:
Tak vidíš to? Autori si zohnali 10 nohsledov, aby ti dali 10x dolčiak. Asi ich riadne serie, že si napísal pravdu o SMS lístku. Presne takto to je urobené v BB. Človek na zastávke nemá dorbné, čas išntalovať apku, nie je Trenčan, čo urobí? Pošle SMS. Áno, jednoducho a bezhotovostne. Ale niekomu tu vadí, že si kápol božskou
Reakcia na: draxter #13846:
Vidím, že sa hrá i politicky. Niekomu asi prekáža, že sú tu poslanci, ktorí budú počúvať vox populi. A pán Mičega je jeden z nich zjavne. O to viac ma to utvrdilo, že asi môj list príde do schránky každému poslancovi.
Reakcia na: TomoSK #13858:
Nereaguj keď nechceš. Nemusíš. Ale vidím, že napokon chceš.

23: presne tento kúsok je to, čo môže z nudnej linky spraviť využitú.

PS: Ja som na diskusii nebol a z prezentovaných 38 strán to nevyplývalo, takže pozorný pisateľ by to do tých 38 strán napísal.
Reakcia na: TomoSK #13848:
Nevidím žiadne obviňovanie, tak sa ukľudni. Aj ja vidím potrebu videnia obehu vozov a tvorby CP. Lebo len vtedy je jasné, či to je alebo nie je dobre. Mne je jedno kto si ťa zazmluvnil. Všeoebcne platí, čo sme nietkorí písali, a že je nevyhnutné toto poznať. Nikto z nás nemá detailné info, lebo žiaľ sa to urobilo opačne - prezentácia všeobecných fráz a CP nikde. Tak láskavo preatň rýpať do inbých zato, že majú dobro mesta na prvom mieste. Ľudia, čo ušetrili mesto kolaps a deaťtisíce EUR a robia z toho mála, čo je k dispozícii, si zaslúžia rešpekt a nie to, čo to prezentujete. A najmä milan005 a draxter, nebyť nich, tak je tu s MHD amen. A majú len a len na pamäti to, čo tu bolo a čomu sa vyvarovať. Keby to bolo tak, že všetko sa položí na stôl, toto je ono, tak je to iné. Takto sa musíme všetci doprosovať a veľa vecí aj tak nemáme. Ale bez nároku na akýkoľvek honorár pre toto mesto obetujeme svoj čas, skúsenosti a venujeme sa niečomu, o čom veľa ľudí nemá páru - a vtedy to takto aj vyzerá.
Reakcia na: kvorka #13855:
Už viackrát som si vnútorne povedal, že nebudem reagovať, lebo sa akékoľvek vysvetlenia míňajú účinku,... ale ja to predsa len skúsim ešte raz.

b) Sihoť > Zámostie, linky 6 a 4/11 sa na Hasičskej budú obojsmerne čakať, Saratovská sa dostane na nádražie, Zámostie zase na Sihoť aj ďalej. Čo je lepšie, garantovaný prestup každú hodinu alebo priame spojenie raz za dve hodiny? Za mňa je odpoveď jednoznačná a odborná vedecká práca dáva za pravdu, že ak vytvorím prestupné spojenie dvakrát častejšie, ľudí budem mať viacej.

c) "v RK však vozy chodia prázdne a ide sa škrtať vo veľkom" ... *o pár riadkov nižšie* ... "nemožnosť priameho spojenia Pod Sokolíc a starej Sihote"
Toto by nechodilo prázdne? Koľko ľudí tam očakávaš? Určite by tam nebolo viac cestujúcich ako v tom Ružomberku. 🙂 Občianska vybavenosť v okolí Pod Sokolíc nie je ničím ohurujúca, okrem 25 rokov starého obchodného centra a Kauflandu je tam menší súbor obytných domov Pod sokolice, nič viac. Po novom dostanú ešte o jeden spoj za hodinu viac, v takom Laugu je tej vybavenosti neporovnateľne viac a bude tam jazdiť podobný počet spojov. Pozorné ucho by na prezentácii návrhu zistilo, že dvojka takmer vždy aj bude končiť na stanici.

Sklamania: 23 - áno, subjektívne.
Vidím, že banda jednotlivcov si svoje ego nevie preniesť cez veľmi, veľmi konštruktívnu diskusiu. Nevadí. Printscreeny som zabalil pre pánov poslancov, aby vedeli ako sa tvorcovia chovajú a ako sú schopní sebareflexie.
Reakcia na: Vladimír #13851:
Iste, však to kolega veľmi dobre vie. Aj ja s ním súhlasím, že ak mesto má už cez svoju firmu na parkovanie sms platbu, prečo ju nerozšíri o MHD. A je vybavené. Keby TN nemal sms parking, možno by som absenciu tohto lístka chápal.
Reakcia na: Mike #13854:
Áno, v RK však vozy chodia prázdne a ide sa škrtať vo veľkom /ešte k tomu pokuty od ÚVO/.

V TN je ten rozsah linkového vedenia pomerne jasný /nerátam pseudolinky typu 12,31 a pod., ktoré vznikli na politickú objednávku/, a aj teraz či v roku 2016 je to porovnateľné.

Tak poďme ešte konštruktívne k veci

Za mňa ešte pred CP vidím 4 okruhy na zlepšenie:
a) tarifa - áno, asi najdôležitejľšie, lebo 2 EUR za jazdu je proste nonsens. Rovnako ako nepomer ceny z bankovej karty a absencia sms lístka /napokon TPS a.s. má SMS parking a tam im to nevadí/.
b) spojenie druhého najväčšieho sídliska Sihoť a Zámostia cez víkendy - ak som porozumel linke 6/9 (či 16?), tak cez víkend (ani večer) spojenie na Sihoť nebude vôbec.
c) nemožnosť priameho spojenia Pod Sokolíc a starej Sihote, hoci sa tu s linkami 4,6 a 11 dosť experimentuje, toto zostalo nevyriešené. Ja by som napr. tú linku 23 zokruhoval cez Pod Sokolice a starú Sihoť a možno linku 2 skončil na stanici.
d) nedajte označenie P5. Dajte klasicky nap.r 15 (vždy to napokon boli hlavne robotnícke spoje (viem si predstaviť 15,16,17 miesto P5,P6 a P17). Veď sú to tiež linky MHD, nie sú pre vymedzený okruh cestujúcich a

A moje subjektívne na záver:
Najväčšie pozitíva: linky 1, 8 a 24. Linka 3/6(16). N1/2/3 (ale doladiť)
Najväčšie sklamania: zrušenie 27, linka 4 a 23
Najväčšie očakávania: 2 a 7

Chlapi keď bude CP, rovno mi posielajte!
Reakcia na: Marek6283 #13849:
Na margo petície. Z dlhoročných skúseností viem, že sa ozývajú v drvivej väčšine iba nespokojní, spokojní sú väčšinou ticho. Málokedy prídu pochvalné maily, že niekomu sa jeho spojenie zahustilo, alebo namiesto jedného prestupu bude mať priamu linku.
Reálne máme z x slovenských miest prípady, že sú spoje (či už MHD, alebo regionálna doprava), kde cestuje 10-15 ľudí, ale petíciu za ich zachovanie(vrátenie) podpíše 60-70 ľudí.

Na SVK za posledných pár rokov čo evidujem, tak iba dve mestá mali takú reformu MHD, kde zásadným spôsobom navýšili výkony - PP a RK. (A teraz Pezinok, ale to je trochu iná kapitola, lebo tam išli skoro z nuly). Myslím že v prípade oboch miest išli výkony hore asi o 20-30%. Samozrejme v oboch mestách obrovské "hejty" (kritika), ako sa celá MHD zhorší, skomplikuje, atď.. a spokojných cestujúcich môže byť kľude väčšina, nespokojných 10%, ale ozvú sa hlavne oni.
Facebookovu diskusiu k reforme popradskej MHD si dobre pamätám. Minimálne polovica komentárov bola asi v tomto duchu (jeden dva zneli presne takto) - "Ja síce MHD nevyužívam, ale moja suseda, ktorá chodí každý mesiac k lekárovi, to bude mať teraz komplikovanejšie, lebo...." .

Áno, niečo iné je, ak cestujúci dnes cestuje denne priamou linkou do 10 min do práce a po novom by mal na takomto krátkom úseku prestupovať. Ale zasa koľko je tých cestujúcich. Ak 1-2, žiaľ smola (väčšinou). Ak viac, potom je to už o inom. Ale myslím si, že je syndróm výlučne slovenských malých miest (a to nielen TN), že majú nároky na linkové vedenie že m. č. musí mať spojenie napr. s Lidlom, alebo Kauflandom, či Tescom, teda s konkrétnymi reťazcami, nestačí s jednými / dvomi väčšími obchodmi akéhokoľvek reťazca. To je možno ešte tak v ČR, ale neverím, že na západ (a kľudne aj juh) od nás sa kladú takéto oficiálne požiadavky na linkové vedenie.
Reakcia na: Marek6283 #13849:
S tým že by mala ísť na Saratovskú linka 8 zase ja nesúhlasím. Takto príde o priame spojenie Saratovská s Inoveckou. Keď už chcete riešit Kubricu, kde žije nejakých 230 obyvateľov tak riešte aj Saratovskú. Len na ulici Novomeského býva viac obyvateľov ako v Kubrici a majú prestupovať do Obi a Kauflandu 😮 Ináč prajem veľa štastia , aby podobných zmien bolo čo najmenej.
Reakcia na: Marek6283 #13849:
Nechcem sa dotknúť obyvateľov Kubrice, ale je to mestská časť s 227 obyvateľmi. V rannej špičke odtiaľ chodia mimo ZŠ Kubranská skutočne až jednotlivci (do siedmej cca 5 cestujúci na spoj), ale tie požiadavky, ktoré miestni majú, sú fakt neuveriteľné. Priamy spoj do Zámostia, Sihoť sa im páči (prišlo aj niekoľko pozitívnych mailov), aj do Maxu by chceli, Kauflandu, Lidla aj do Billy. Každému podľa vlastnej potreby - a to sa fakt nedá.

Kubricu a jedenástku plnia záhradkári, turisti, a až potom miestni.

Ja som to ešte pre istotu čekol znova, mimo dvoch spojov, ktorý vozí decká z Kubranskej domov Pod sokolice, je výstup z Kubrá, záhrady po Kubrica námestie pri Maxe a Bille nanajvýš na úrovni dvoch cestujúcich. Za prácou v ranných hodinách sú tam vyslovene nuly na výstup, takže prví ľudia začnú prúdiť až po otvorení brán Maxu a rozbehnutí Kaufu. Preto sú pre mňa požiadavky ľudí, ktorých sa to priamo ani netýka, na zabezpečenie špičkových spojov do práce, irelevantné. Ak sa to nemá meniť len z titulu, že to tak bolo vždy, ako vraví starý dobrý v doprave "§ 1 Vždy sa to tak robilo", tak to fakt nie je argumentom. 😞 Tridsaťtrojka napriek svojej bizarnej podobe mala na Sihote už so svojimi piatimi spojmi viac nástupov smerom do Kubrice, než Max a Billa.. potom by sa zase ozvali títo, že prečo im to zrazu berieme, keď sa to už vymyslelo. Nedá sa vyhovieť všetkým, ale vyhovieť sa má väčšine.

Spojenie na železničnú stanicu majú z obchodnej akadémie. Je to fakt pár krokov, sám som to využil naposledy napríklad včera večer z osmičky na vlak a bolo to pohodlné.

Ešte pre pobavenie vyberám jeden z top komentárov na Facebooku na margo denného stacionára pre seniorov na Sihoti: "My Kubričania to nepotrebujeme, my sa totiž ešte na dedine dokážeme postarať o svojich blízkych." ... parafrázované. 😄
Reakcia na: draxter #13842:
Ja na nič nepozerám, ja nie som tvorca tarify. Vysvetlil som pomery, ktoré vo všeobecnosti na Slovensku okolo SMS lístkov panujú. To je všetko.
Reakcia na: draxter #13841:
Tankuje sa v každý deň výkonu vozidla. A tak je to logické a správne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.