Reakcia na: Michal Mazánik #16081:
Za mňa trasa 11 v pôvodnej trase obslúžila Max i stanicu. Obyvatelia Kubrice a podstatnej časti Kubrej síce majú niekoľko spojov 16, čo je z núdze cnosť a nie systémová obsluha (ako raz povedal milan005, ak niečo vydá ako bonus, prečo to nedať, súhlasím) a nová trasa toto obchádza. Pritom okolie Maxu potvrdilo u linky 16 väčší magnet než Sihoť I, II (keďže 11 a 4 Sihoť III a IV už neobsluhuje). Takže logicky, čísla 11 boli dobré aj pred zmenou, cize dôvod presmerovania nebol. Bol len preto, že niekto chcel. Takže sa netreba čudovať, linka 11 bola nosnou linkou od vzniku, tu nešlo o účelové spoje ako bývalé linky 9,16,19 či 20. A preto ľudia chcú priame spojenie so stanicou i Maxom, ako ho vždy mali. A toto spojenie nebolo nikdy súce na zánik. To je celé. A že majú právo písať, nech píšu. Aspoň je jasné, že to nie je akcia jedného človeka a nevysumelo to ako sa občas stáva.
Michal Mazánik
Len doplním, že takisto musíme mať na zreteli to, že takéto významné zásahy do jazdnej doby by spôsobili rozpad prekladov, nadväzností a vyžiadali by si zmenu časových polôh prakticky všetkých základných denných liniek MHD. Toto všetko by sa malo udiať kvôli 50 nespokojným obyvateľom z Ulice Jána Derku, ktorých argumenty o údajných kolíznych situáciách alebo defektoch na nehnuteľnostiach dodnes nie sú preukázané, prípadne sú dokonca v prípade údajnej nedostatočnej nosnosti vozovky alebo nízkej vyťaženosti predmetných spojov vyvrátené.
Našou úlohou je jednotlivé požiadavky občanov a poslancov posudzovať v kontexte dát, ktoré máme od dopravcu k dispozícii a v kontexte celkovej koncepcie dopravnej obsluhy MHD v meste Trenčín. Naopak, našou úlohou nie je bezhlavo zapracovávať pripomienky občanov a poslancov podľa toho, kto ako hlasno kričí. Preto p. Matejka správne podotkol, že VMČ Sever nám nedokáže nariadiť, ako máme spoje konkrétnej linky trasovať. Ide o odbornú tému a rovnako, ako sa uznesením VMČ nerozhoduje o napr. podobe dopravného značenia, ale rozhodujú o ňom príslušné odborné útvary v rámci exekutívy mesta Trenčín, prípadne externí projektanti, to isté platí aj v prípade cestovného poriadku MHD. V opačnom prípade by sme sa za pár mesiacov dostali do stavu, kedy si poslanci odhlasujú vyhovenie všetkým hlučným skupinám obyvateľov, ale systém ako celok sa rozpadne.
Záleží nám ale na tom, aby sa táto debata už nejak vyriešila, preto sme na základe konzultácie s Útvarom mobility na ostatnom zasadnutí KŽPDIaÚP prišli s návrhom, že vypracujeme viacero variantných riešení, vrátane analýzy ich dopadu na cestujúcich, pričom bude na politickej vôli a politickej zodpovednosti poslancov VMČ Sever, pre aké riešenie sa rozhodnú a koľkých cestujúcich sa opatrenia dotknú. Iné východisko z tejto situácie aktuálne nevidíme.
Na záver si dovolím zazdieľať odkaz na jedno video, ktoré mi nedávno odporučil známy – nezaškodí pozrieť sa, po akých komunikáciách sa bez problémov jazdí v iných krajinách. Po zahliadnutí si odporúčam položiť otázku, či tu len nevyrábame jednu zbytočnú kauzu za druhou, len preto, aby sme druhú stranu skritizovali: https://youtu.be/rQ6Z6oecsIc?si=8vSJJ_rXSH5OSHRo&t=1800