Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kvorka #13961:
No palubný počítač alebo ako to nazvať...Keď chcem predať lístok, musím urobiť tri úkony, často aj opakovať akciu. Po zakúpení lístka kartou príde požiadavka v hotovosti ale nedá sa, musím čakať, niekedy aj 2x alebo až na 3tí pokus sa objavia "chlieviky" = tlačidlá na predaj, najradšej by som cestujúcim vonku zakričal aby sa zoradili najskôr tí za hotovosť a potom s kartou, lenže oni idú zrovna na striedačku ...je to pomalé, často nefunkčné, cestujúci na nás kukajú ako na toho Kuba čo ste spomínali ale my sme v tom nevinne.... koľkokrát poviem, slečna , podskočte si a pôjde to.... my už stopujeme čas koľko kto stojíme na stanici alebo v PP alebo v Laugu a robíme rekordy v meškaní kôli tomuto....skrátka viac ľudí na zastávke a si zdesený že už si v háji s časom...i keď budem mať teraz riadny PRIEKAK ale snáď konečne sa veci poriešia!
Reakcia na: tomas153cv #13960:
Chlapi, o čom to točíte? Čo za strojček, vôbec netuším a rád by som vedel o čo ide.
Reakcia na: Marek6283 #13958:
S tymto sa Marek uplne stotoznujem. Tato Burdova specialna elektronika(strojcek) je naozaj specialna ale asi tak ako specialna skola v Levoči. Neskutocny krok vzad po vsetkych strankach. Predaj listku mohol byt schovany minimalne cez dalsie 3 prekliky, pritom miesta na zakladnej obrazovke je az az...
Reakcia na: Marek6283 #13957:
Ideálne je kartu si nabíjať cez internet.
Doplnkový predaj v hotovosti je nevyhnutnosť a zákonná povinnosť. Ale rovnako v potravinách by sa človek butik, keby mu povedali, že rožok je v hotovosti za 15c, ale kartou je za 6c
Reakcia na: Mike #13956:
A samozrejme je tu aj ďalší problém, Dop. na Pov. to všetko chce urýchliť = schvalujem...no kým som na Mijole a Vesne neskôr vybavil troch cestujúcich, tu na Buse vybavím jedného....no a keďže sa idú zrýchlovať jazdné doby, nebude prijatelné sa takto zdržovať na zastávkach. O mne je aj známe že som kľudný keď idem na čas alebo keď sa dalo aj popredu😅 , no keď meškám začínam nervoznieť a preto som si poctivo preštudoval aj minutáže a napísal môj názor...ono je to pekné keby sme tu mali už ten stav ktorý chcete-chceme...lenže ten tu nebude ešte roky kým sa myslenie prerobí ..ale súhlasím že začať treba! Ide sa urobiť nemalý prestupný sistém...na SADke sme mali v strojčeku preblikajúcu správu-čakať na príchod linky ....keď som nevidel daných cestujúcich, vedel som kto to robí a volal či už išiel alebo sa zdržal...teraz ale ani neviem kto je tu kolega už..kto bude čo robiť a takéto čakania sa nebuú reálne najma na linky z OC Laugarício...no uvidíme čo nám to tu prinesie...za ideálnej premávky bude všetko ok... ale tá je tu už zriedkavá...
Reakcia na: Mike #13956:
No, vidím, že ma nepoznáš...ja som odporca predaja lístkov v hotovosti u vodiča MHD a to je o mne dobre známe ...aj to nabíjanie kariet u vodiča...Tu je ale problém inde. Tu sa vysúťažilo a tým sa vrátili 90-te roky, to že čítačky bank.kariet budú-bude iba vpredu...zatial sa s tým nič nemôže robiť. A aj to že ten zvyk ľudí na hotovosť je veľký a chápem a sám som za aby sa motivovali na iné, ale dop.čip.karty idú do zabudnutia už postupne tak sa uberajme smerom aký tu už bol popisovaný predo mnou.... Ja len viem ked nám budú nastupovať dedinári a deti čo takáto liečba hotovosti šokom spraví a všetko si odnesieme len my za volantom.
Reakcia na: Marek6283 #13952:
Ale to, že Ty poznáš súčasnú prax a vieš, kam cestujú cestujúci, ako platia atď ešte nemusí nutne znamenať, že takto to musí ostať.

To je bežný proces aj ostatných miest SVK/CZ a ďalších okolitých štátov, že od výlučného predaja lístkov u vodiča za cash (ok, tie "šťastnejšie" mestá mali PCL aj v minulosti, ale u mála % cestujúcich) v 80tych 90tych rokoch a ešte aj prvých rokoch po 2000 sa postupne prechádza na čipové karty, kredit, platobné karty, (prípadne aj na tie nešťastné SMS lístky), a teraz appky. A objednávateľ / dopravca chce cestujúcich motivovať, nech ten predaj u vodiča je naozaj už iba doplnkový ako krajná možnosť, nech väčšina využíva iné formy. A ako to spraví? Jednak tie ostatné formy zvýhodní (čisto hypoteticky napr PCL ak sa doteraz oplatil od 40 jázd mesačne, tak upravia cestovné tak, že sa oplatí už od 25 jázd mesačne (čísla som si vymyslel)) a tiež tú platbu u vodiča maximálne znevýhodní, zdražie...
Reakcia na: henko151 #13954:
Ani moc v tej regionálnej. Teda možno ako kde. Áno, slovenské SADky (teda dopravcovia regionálnej autobusovej dopravy na prímesto) veľmi radi kupujú 10,5 m sorky, či crosswaye a 12m vozy iba v nevyhnutnej miere, ak na tom objednávateľ trvá. (Toľko moja skúsenosť z rôznych krajov). Okrem nižšej spotreby je za tým určite aj lepšia prejazdnosť po úzkych uličkách dedín a tie obraty s cúvaním tiež často nič moc. A C734ky, ktoré tam roky rokúce jazdili nemali 12 metrov, ale tesne nad 11.

Avšak skúsenosť z BSK, kde máme sory CN 12,8 a 10,5. Vodič je platený rovnako, servis rovnako, náhradné diely rovnako, vzhľadom na obstarávaciu cenu aj odpisy vozidla temer rovnako, akurát tá spotreba sa o veľmi málo líši. Ale z hľadiska rozpočtu objednávateľa prevádzka či 10,5 či 12,8 je to zhruba to isté, žiadna zásadná suma sa neušetrí...
Reakcia na: TomoSK #13951:
Okej, keď som si pozrel obstarávacie ceny Urbanov 10,5 a NB12 v Bratislave, tak naozaj ten rozdiel bol minimálny. A vzhľadom na to, že majú rovnaký motor, rovnakú prevodoku a podobnú pohotovostnú hmotnosť, tak aj spotreba bude zrejme veľmi podobná.

Viem, že v regionálnej doprave vedia byť C9,5 a C10,5 naozaj úspornejšie oproti väčším autobusom, ale tak asi to bude spôsobené skôr tým, že tie SORky majú aj slabšie motory, aj sú ľahšie a opoti MHD je tam iná technika jazdy (menej časté zastavovania a rozbehy).
Reakcia na: Marek6283 #13952:
Marek, ja rešpektujem tvoj pohľad, veľa vecí sme upravili, zmenili... ale ruku na srdce, čo je zlé na tom, ak si stojíme za našou koncepciou? Ja som neprišiel spoza počítača alebo školskej lavice robiť zmeny vycucané z prsta, zažil som si dva dopravné podniky a v každom z nich som zažil nejaké odvážnejšie zmeny... Ak by sme si za našou koncepciou nestáli, respektíve aspoň za tou ideou, myšlienkou, na ktorej stojí, razom by bola fuč, ak by sme boli subtílni, všetci by si ju pretvorili na ten svoj obraz.

Keď sa ma niekto od vás z TD po niekoľkých pivách opýtal, či sme si tie dáta nejakým spôsobom ohli... po úprimnej po-pivnej úvahe som povedal nie. Mnoho z tých vecí, ktoré sme zistili, boli úplne opačne ako "naše videnie", ale nezostalo nám nič iné než ich rešpektovať, lebo to robíme s úprimnou snahou ten koncept z r. 2016 nejak nadstavať a posunúť vpred so značne lepšími možnosťami a okolnosťami, než aké tu v tom čase zjavne panovali.

Potreby cestujúcich sú v poriadku, ale padlo to aj na verejnej prezentácii v r. 2016 niekoľkokrát od Milana - množstvo cestujúcich si pri svojich potrebách sleduje len to "ja", a nikto iný ich nezaujíma, to je ten kľúčový problém. Ja by som kľudne milerád splnil všetky požiadavky cestujúcich a jazdil všade každých 10 minút, ale to sa fakt nedá. Nemáme ani 10 miliónov, ani 100 autobus a ani 150 vodičov do výpravy. 🙂

A ešte k tomu intervalu... Trenčín nie je Mníchov, ale keď nemám na nič lepšie ako dvojhodinový interval, tak to vymýšľam tak, aby sa ľudia mohli dostať kamsi dajme tomu raz za pol hodinu, hoc s prestupom. To využije omnoho viac ľudí, než priame spojenie raz za uhorský rok, ak sú to u nás príklady ako linka 31 či 13, v takom Púchove je to celá sieť. Ak by to bolo najlepším riešením, Púchov by mal najlepšiu MHD... a to skutočne nemá. 😞
Reakcia na: henko151 #13946:
Heňo, 2 bude bez nemocnice touto trasou zabijak...zbytočná linka, ODI tu nepomohlo,nemalo sa to pustiť takto...viem že to pasuje niekomu!!! A hej,súhlasím s tým že dvojhodinový interval nie je ani hodný slova interval...no povedzme si pravdu, TN nie je Mníchov aby na to mal = že tu budú jazdiť autobusy bez ľudí a zachvíľu asi aj autonómne ....ako to vidím... Ja sa nehnevám ani na Tomáša, je mladý,neskúsený,tvrdohlavý a stojí si za svojim a nemyslí veci zle ale skrátka od výsledku DOBRE to je ďaleko na TN... a uznám že nie sú 90te roky a podobne,ale poznám potreby tunajších cestujúcich...PCL je pre vás, pre mňa je prax...Nemôžete si pravdu prispôsobovať svojmu videniu a argumenty používať ako to vyhovuje vám chalani!!! Nepočúvate potom dobre...asi je to mantalitou...ja to beriem... a preto vravím že až neskôr sa ukáže kto mal pravdu...bude pre mnohých neskoro ale ja to beriem!
Reakcia na: henko151 #13950:
Tu by som bol opatrný, rozdiel v obstarávacej cene 12m a 10m autobuse nie je prakticky žiaden. Rozdiel v prevádzkových nákladoch je takisto minimálny. Minimálne v Bratislave bola skúsenosť taká, že ak sa nejedná o problémy s prejazdnosťou, viac sa oplatí kupovať všestranný dvanásťmeter...
Reakcia na: draxter #13948:
Momentálne 8 rokov pred koncom súčasného kontraktu je to asi zbytočné riešiť, ale menší autobus by okrem nižšej obstarávacej ceny mal aj nižšie náklady na spotrebu, takže niečo by sa v cene na vzkm mohlo ušetriť.

Len ako vravíš, ono okrem tej 2ky ani nie linka, kde by som si menší autobus vedel predstaviť. Čiže mať 1 zo 43 autobusov iný by bolo vzhľadom na nejakú jednotnosť vozového parku asi nebolo vhodné.
Reakcia na: draxter #13948:
Na menšie busy by som sa nepozeral skrz ušetrené náklady, ale na to, že sa pretiahnu aj užšími uličkami. Keby sme mali k dispozícii aj nejakých pár kusov 9-10 metrových vozov (nie dodávok), určite by sa jazdilo aj napríklad Pod Brezinu či Nad tehelňu. Boli sme tam v rámci skúšok aj s veľkým busom, no minimálne odbočenie Pod Brezinou > doprava Partizánska bolo nepríjemné. Dalo sa to zvládnuť, ale kratší by sa tam vytočil ako nič. Detto aj 2+23, s 2 by sa ľahšie manévrovalo pri hasičoch, 23 by zase hravo prešla aj Halalovkou od novostavieb k poliklinike. To by bol obrovský benefit kratších busov...
Reakcia na: henko151 #13946:
Žiadne menšie busy netreba. Ak je občas menej využitý spoj, ľudia sa pomestia. Avšak ak bude opak, nemuseli by sa. Ušetrí sa malo na kúpe kratšieho vozu. Toto ozaj v TN netreba.
Reakcia na: TomoSK #13945:
To je pravda, len vravím čo by boli plusy. Vyslovene z pohľadu domáceho. Na exaktne prepočty som ozaj nemal čas, takže to treba brať vždy ako návrh na úvahu.
Reakcia na: draxter #13934:
Tá 2ka určite nebude trhákom v počte prepravených osôb, ale v čom by pomohlo, keby jazdila na Sihoť?
Veď aj tak by mala tie väčšie čísla v počte prepravených cestujúcich, len kvôli Sihotčanom, ktorý by sa s ňou zviezli do mesta.

Podľa mňa, ak to myslíme s dopravnou obsluhou vážne, tak 120 min. interval nie je prípustný. Jedina škoda Trenčína je, že nemá nejaké menšie autobusy, ktoré by sa na 2ku hodili.
Reakcia na: draxter #13942:
A skúšal si si to aj časovo rozložiť? Nemyslím, že je vhodné mať jednu celú jazdu Juh - Rybáre - okruh Sihoť - Rybáre - Juh, to sú skoro dve hodiny bez pauzy, extrémne náchylné na prenos meškania. Navyše, ak by sa zachovali súčasné časové polohy, ktoré sú navrhnuté v novom CP a sú nastavené na vlaky, od vlakov, na zmeny a od zmien, nevyšlo by ti to ako priebežný okruh, kdesi na Sihoti by ti autobus musel asi desať minút stáť.
Reakcia na: kvorka #13939:
Ja si pamätám že mali byť na úvod tri linky. 31 v trase terajšej 1 ale len po TOS. 32 v trase niekdajšej osemičky (ale po Inoveckej) a 33 v trase niekdajšej 15, ale na Juh I. K nim dvojičky na Juh II (41,42 a 43). A ešte linka 30 zo Sihote na SADku.
Reakcia na: TomoSK #13941:
Však to bolo cieľom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.