Reakcia na: theo #14313:
Ja som rad ze tebe nezdrazie cestovne. V podstate urcite nebudes jediny kedze takychto pripadov(podla mna) je dost. Kolko konkretne si odhadnut netrufnem, pretoze napriklad aj ty podla statistiky ktoru tu daval niekto z tvorcov buduceho konceptu si patril do skupiny ludi(ktora je majoritna oproti tej druhej) ktori nevyuzivaju predplatene listky. Prave z tejto skupiny sa podla vsetkeho bude presuvat najpocetnejsia masa na predplatne listky(presne tak ako pises). Aka je vsak tato skupina velka, nevedno ani to ci sa vsetci ti ludia presunu.Samozrejme potom je tu nezanedbatelna skupina ostatnych ludi(nie pravidelne cestujucich) ktori mozu do prace vyuzivat firemnu dopravu napriklad. Kolko ich percentualne bude, neviem, kazdopadne firmenych autobusov vidavam viac nez dost a prazdne rozhodne nechodia. Tymto sa to uz tak jednoznacne neoplati. Mozno su aj taki ludia ktori cestuju len obcas, no ako mi bolo vysvetlene, ti budu doplacat na pravidelnych cestujucich, pretoze to tak vo svete chodi.
Kedze uvadzas konkretny priklad seba pouzijem slova TomoSK ktory napisal : nemozeme vychadzat z jedneho rozpravania(on tam este mal napisane vodica, to by bola presnejsia citacia ). Treba vyhoviet vacsine. Ci sa tvoj logicky usudok naplni, to samozrejme ukaze len cas. Ja dufam ze vacsina tych ludi z skupiny co som vyssie spominal bude rozmyslat podobne a bude ochotna to takymto sposobom realizovat.
Uz to tu zaznelo v predchadzajucej diskusii, tento koncept ma mnoho vyhod a vylepseni(medzi ktore radim ja osobne aj tieto listky) ale tych par negativ to totalne zatienilo.
Ale moj prispevok vobec nebol o tomto. Nikde som nespochybnoval cenu ci ucel rocneho listka, ani mesacneho a ani predplateneho. Vyznam mesacnikov bol markantny uz za SADky. To ze TD si naucil ludi platit BK je vec dopravcu. Tu sa vsak bavime o preferencnych predajnych kanaloch, cene 60 minutoveho listka, zvyhodneniach pri platbe kartami atd. Prakticky o tych veciach kde sa nazory znacne rozchadzaju.
Napriklad niekedy davnejsie som tu napisal(da sa to dohladat) ze na to aby ludia neplatili hotovostou by sa muselo cestovne zvysit na taku uroven aby to ludia neboli ochotni zaplatit. Trebars 2 eura. Nefandim si, viem ze som clovek milion, ale mam pocit ako by sa tym niekto inspiroval. Teda s tym ze si vytrhol z kontextu to "b" a zabudol na to "a".
Nerad by som ale zneprehladnoval zbytocnymi pseudoprispevkami toto forum, stale mam pocit ze diskusia moze mnoho zmenit, na druhu stranu uz vo mne prevlada frustracia ze namiesto zmien sa to vyvrbilo na presviedcanie a obhajovanie.
Ak sa niekto preluskal az sem, mohol by napisat kratky report zo zasadnutia z Kubrej.
tomas153cv
Zaujimavostou je, o.z. Doprava na Povazi presadzuje pod pojmom " Nezna mobilita " - cize urcity subor myslienok, filozofie a hierarchicke usporiadanie ucastnikov premavky, v tomto konkretnom pripade akosi ide bokom(kedze ludia, podla tvojich slov, musia viac cestovat MHD aby sa im to oplatilo a nie chodit peso).
Povies mi ze nemam pravdu a nemam to nicim podlozene, ze takto ludia cestuju. No, dovolim si oponovat, 1056 ludi ktory ku dnesnemu dni spisalo peticiu za zachovanie obycajneho jednorazoveho cestovneho listka za sumu nizsiu ako 2eura su proti. Teda pardon, aby som bol presnejsi, 1056 "posukov" co sa boja ocipovania a ktory udajne nespravia vo vytazenosti MHD ziaden rozdiel. A to nejdem este spominat tych "posukov" z Kubrej, Kubrice a vsetkych tych ktori spisovali papierove peticie.(narazam tym na uplne nevhodny prispevok 810zssk,nie na teba)
Ludia budu vzdy nespokojny a nadavat, to ano. A nejde vyhoviet vsetkym, suhlasim. Akurat v tomto pripade akosi neviem najst tych ktorym to vyhovuje. Dufam ze pridu casom a bude ich naozaj vacsina.