Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Z dnešného zasadania VMČ v Kubrej som bol prekvapený najmä z veľmi vysokej účasti akú som na VMČ ktorými som si prešiel v r. 2016 som nezažil ani na jednom. Nerátal som ale snáď 70 ľudí.
Hlavný nesúhlas obyvateľov bol ohľadom jazdenia autobusov po J. Derku.
Obyvatelia s týmto nesúhlasia z dôvodu bezpečnosti chodcov, problému vyhýbania sa a nevhodnosti tejto komunikácie na trasovanie linky MHD nie pár účelovými spojmi ale hustou frekvenciou spojov.
Radi by L4 videli v pôvodnej trase.
Páni z DnP sa ťažko dostali vôbec k vysvetleniu prečo to takto je pretože obyvatelia boli dosť rozhorčení.
Mal som chuť prihlásiť sa ani nie s otázkou ale s odpoveďou.
Všetko je to spôsobené ako to tu niekto nazval "mokrým snom" o L1 na Sihoť IV pretože tá musí mať opačnú protiváhu aby Kubrej neostal "jeden spoj za hodinu".
Tento mokrý sen je síce pekný ale spôsobuje ako sa ukazuje a viac problémov ako úžitku. To som si uvedomil už v 2016.
Ľudia by si predstavovali aby L4 síce do Kubrej zašla ale nie cez J. Derku ale cez Pred polom. Pre Kubranov dobre ale cestujúci z Opatovej by bol už fakt veľmi zúfalý aby takúto linku využil a viezol sa z Opatovej do mesta cez víkend pol hodinu.
Ľudia z Kubrice vyjadrili nespokojnosť že keď konečne dostavali Kaufland tak s ním stratia spojenie. Takisto s Billou, Žemberákom (vraj tam chodí niekto na obedy), stanicou a lekármi Pod Sokolicami.
Toto by som nepovažoval však za najväčší kameň úrazu.
Chápem dobrému úmyslu trasovania L1 avšak vždy som sa vyhýbal riešeniam pri ktorých si nie som istý či nenarobia viac škody ako úžitku.
Na to prídu ešte cestujúci viacerých špičkových spojov L6 zo Sihote po ich zrušení...
Highlightom dnešného stretnutia bolo vyjadrenie, prečo sa niektorí nedostavili na verejnú prezentáciu v Hviezde - lebo necestujú autobusom. Títo istí ľudia bojovali za zachovanie linky 11 v súčasnej podobe...
Reakcia na: Pablo #14315:
Obyvatelie Kubrice sa postavili do pozície, že len my, my a my, pričom ich vôbec nezaujímalo, že tu sú aj iné časti. Oni brojili proti prestupovaniu, pričom pri návrhu alternatív ponúkali prestup Sihoťanom, Kubranom aj Opatovčanom len za cenu, aby oni mali priame spojenie. Chlapcom nedošli slová, ale bolo veľmi ťažké sa k slovu vôbec dopracovať aj napriek moderovaniu pána poslanca Baca.

Na záver stretnutia si s nami podali ruky iniciátori hromadného nesúhlasu a vyjadrili poľutovanie nad svojimi susedmi za nekultivovanú a emóciami nabitú diskusiu. Takisto prebehla aj diskusia s poslancami o jednotlivých bodoch, ktoré na stretnutí padli. Mnohí z nich vyjadrili po vysvetlení pochopenie, prečo sa jednotlivé zmeny idú robiť.

K tomu poslednému... ak sa Jána Halašu považuje za východ, tak potom je Trenčín plný východniarov.
Reakcia na: tomas153cv #14314:
Občania kubrej vs poprava na povazi 1:0, vraj to bola dobra podivana, chlapcom dosli slova, este mozu byt radi ze vyviazli celý 😂

PS: obcanov z derkovej poznam, sam som tam byval a ked ti sa rozhodnú zdravým rozumom narozdiel od mladencov ze tade bus nepojde tak nepojde, keby este zil bývalý primator čo tam byval by majstrov poslal vlakom na východ odkial prisli... Derkova bude este boj
Reakcia na: theo #14313:
Ja som rad ze tebe nezdrazie cestovne. V podstate urcite nebudes jediny kedze takychto pripadov(podla mna) je dost. Kolko konkretne si odhadnut netrufnem, pretoze napriklad aj ty podla statistiky ktoru tu daval niekto z tvorcov buduceho konceptu si patril do skupiny ludi(ktora je majoritna oproti tej druhej) ktori nevyuzivaju predplatene listky. Prave z tejto skupiny sa podla vsetkeho bude presuvat najpocetnejsia masa na predplatne listky(presne tak ako pises). Aka je vsak tato skupina velka, nevedno ani to ci sa vsetci ti ludia presunu.
Samozrejme potom je tu nezanedbatelna skupina ostatnych ludi(nie pravidelne cestujucich) ktori mozu do prace vyuzivat firemnu dopravu napriklad. Kolko ich percentualne bude, neviem, kazdopadne firmenych autobusov vidavam viac nez dost a prazdne rozhodne nechodia. Tymto sa to uz tak jednoznacne neoplati. Mozno su aj taki ludia ktori cestuju len obcas, no ako mi bolo vysvetlene, ti budu doplacat na pravidelnych cestujucich, pretoze to tak vo svete chodi.
Kedze uvadzas konkretny priklad seba pouzijem slova TomoSK ktory napisal : nemozeme vychadzat z jedneho rozpravania(on tam este mal napisane vodica, to by bola presnejsia citacia ). Treba vyhoviet vacsine. Ci sa tvoj logicky usudok naplni, to samozrejme ukaze len cas. Ja dufam ze vacsina tych ludi z skupiny co som vyssie spominal bude rozmyslat podobne a bude ochotna to takymto sposobom realizovat.
Uz to tu zaznelo v predchadzajucej diskusii, tento koncept ma mnoho vyhod a vylepseni(medzi ktore radim ja osobne aj tieto listky) ale tych par negativ to totalne zatienilo.
Ale moj prispevok vobec nebol o tomto. Nikde som nespochybnoval cenu ci ucel rocneho listka, ani mesacneho a ani predplateneho. Vyznam mesacnikov bol markantny uz za SADky. To ze TD si naucil ludi platit BK je vec dopravcu. Tu sa vsak bavime o preferencnych predajnych kanaloch, cene 60 minutoveho listka, zvyhodneniach pri platbe kartami atd. Prakticky o tych veciach kde sa nazory znacne rozchadzaju.
Napriklad niekedy davnejsie som tu napisal(da sa to dohladat) ze na to aby ludia neplatili hotovostou by sa muselo cestovne zvysit na taku uroven aby to ludia neboli ochotni zaplatit. Trebars 2 eura. Nefandim si, viem ze som clovek milion, ale mam pocit ako by sa tym niekto inspiroval. Teda s tym ze si vytrhol z kontextu to "b" a zabudol na to "a".
Nerad by som ale zneprehladnoval zbytocnymi pseudoprispevkami toto forum, stale mam pocit ze diskusia moze mnoho zmenit, na druhu stranu uz vo mne prevlada frustracia ze namiesto zmien sa to vyvrbilo na presviedcanie a obhajovanie.
Ak sa niekto preluskal az sem, mohol by napisat kratky report zo zasadnutia z Kubrej.
Reakcia na: tomas153cv #14298:
Už som to tu písal, sám chodím veľkú časť ciest do práce pešo. Okrem toho robím dvanástky, takže počet pracovných dní mám menší, než väčšina ľudí.

Napriek tomu, keď som si spočítal transakcie na bankovej karte (čo ti ponúkne asi každý internetbanking) a vynásobil dvoma, dostal som sa na cenu "nového" ročného lístka - rozdiel bol v jednotkách eur.
Ten ročný sa mi prosto oplatí už len kvôli tomu, že nebudem musieť "špekulovať", či si v sobotu ráno pred cestou na otočku do Malej Fatry kúpim 24h lístok, lebo platnosť využijem aj cestou večer domov a ráno na dennú, alebo na druhý deň ráno budem mať chuť ísť pešo do práce...

A podobne to majú aj tí pracanti, čo domov chodia pešo. 251 pracovných dní mínus 25 dní dovolenky, nech mínus 25 dní choroby. Máš 201 jázd * 0,8 = 160,80€. Preplatili by 28 jázd (štrnásťkrát do mesta a späť), čo asi prejazdia počas tej dovolenky, minimálne raz k doktorovi (preventívna u zubára), možno niečo za nákupmi a občas miesto dáždnika do práce.
Reakcia na: PtrkHrnk #14310:
Na webe mesta sú dva články na túto tému. Jeden podrobne rozoberá zmeny, vrátane explicitne spomenutého zrušenia jednorazového lístka aj tabuľkového zhrnutia všetkých cestovných lístkov s "novými" cenami.
V druhom článku "demagogicky" píšu o možnostiach, ako sa moc nenahnevať.

Áno, možno do toho prvého mohli napísať, že v 2011 bola minimálka 317€ (dnes je 750), prípadne spomenúť nárast cien. Ale načo, keď posledné tri roky denno-denne počúvaš o inflácií, tak navýšenie cestovného by nikoho pragmatického nemalo nahnevať. Na citlivejšie povahy je tu žiaľ iba demagógia.
Reakcia na: PtrkHrnk #14310:
S týmto názorom súhlasím.
Reakcia na: Vladimír #14306:
Možno by sa dalo súhlasiť, mimo kontext to vychádza dobre.
Len keby sa nepoužívala tá demagogická rétorika o benefitoch a výhodnom cestovaní. Pod tým si totiž asi málokto predstaví, že bude platiť viac (a ten, čo cestuje len občas o dosť viac).
Treba pokorne priznať, že sa bude zdražovať a povedať aj prečo. Proste neobhajujte hlúpe zmeny... jedine ak vedome chcete ľudí naštvať.
Reakcia na: TomoSK #14300:
Paradoxne ja som za zvysenie cestovneho. Aj ked mi to moze byt jedno, MHD nevyuzivam. A rovnako suhlasim aj s tym ze niekto vyuzije celu trasu a zaplati rovnako ako ked vyuzije dve zastavky. Ale pri 60 minutovom listku to nieje predsa jedno? Ved najdlhsia trasa linky tolko casovo nema. Takze je to v podstate to iste, len inak zaobalene. A aka je sanca ze po zmene koncepcie sa ludia budu vozit dlhsie ako 60 minut, neratam kolony do laugaricia? Stale sa teda v praxi bavime ze namiesto jednorazoveho cestovneho listku budu ludia kupovat v hotovosti 2eurovy 60 minutovy listok kde opat ten co prejde 2 zastavky zaplati rovnako ako ten co prejde celu trasu s kludne aj dvoma prestupmi. A mozno sa mylim, nemam k dispozicii take data ako ty a uz viac krat som povedal ze sa moc linkovemu vedeniu nerozumiem, ale z pohladu tej skupiny ludi ktori cestuju za hotovost sa nic nemeni.
Reakcia na: TomoSK #14300:
Neviem kto je Milos Beladic. Ale podla toho co pises je to bud clovek ktory sa rozumie doprave, alebo hnedopich, to je v podstate jedno. Myslim si(a napisal som to uz v predchadzajucom prispevku) ze vacsina podpisanych tu peticiu ani nedocitala do konca. Prevazili slova ako " zdrazovanie " a " lacnejsie " a podobne velmi dobre masovo fungujuce slova. No a toto je proste fakt. Ze sa zdrazuje. To ze sa siria polopravdy, nepravdy a vyslovene nezmysly je bolo a bude vzdy. V celom Trencine vsak nieje o zmenach ziadna informacia, ziadne informacne letaky, ziadne priamo oslovujuce informacie. Zopar info je tu na imhd, v novinach InfoTrencin a na www strankach mesta. Zial aj tato kampan(rozumej minimalna) je hnacou vodou na mlyn, tomu sa niet co cudovat.
A to ze ked sa ludia nestazuju su spokojni? 😃 to hadam nie. Okrem zamestnania aj podnikam a jeden z mojich predmetov je prieskum verejnej mienky. Kludne po uplynuti urciteho casoveho obdobia od zavedenia noveho konceptu, zmeny CP a tarify mozeme vypracovat otazky a ja cely prieskum na sirokospektralnej vzorke respondentov zafinancujem. To bude najrelevantnejsia statistika, ktora vypali rybnik ci uz zanietenym propagatorom alebo aj zanietenym odporcom(aspon dufam).
Reakcia na: Vladimír #14303:
V tej peticii je napisane doslovne : Žiadame NEPRESTUPOVý JEDNORAZOVý MHD LíSTOK v Trenčíne. Pravdou je ze je to nestastne formulovane(a myslim si ze vacsina podpisanych ten text nedocitala ani dokonca ale to je moj subjektivny nazor). Ale to nic nemeni na principu veci. Vacsinou to podpisali nespokojni ludia. Nespokojny s cenou cestovneho v hotovosti. To ci je to prestupny listok je len prijemny bonus(v aktualnej konfiguraci konceptu - podotykam ze platne len 2 mesiace do zmeny CP, nasledne to uz bude musiet byt nutnost).
Reakcia na: tomas153cv #14298:
Ešte som zabudol jednu vec. V novej tarife je cena 30-dňového lístka nastavená ako 25-násobok ceny 60-minútového lístka z karty. Pri takomto pomere začína byť mesačný lístok finančne návratný už aj pre cestujúceho, ktorý prevažnú časť pracovných dní uskutočňuje len 1 cestu v MHD. Plus k tomu dostáva benefit v podobe vedomia, že všetky prípadné ďalšie jazdy navyše má už v cene. Pri zakúpení 90- alebo 365-dňového lístka je návratnosť nastavená ešte priaznivejšie.

Princíp zvýhodňovania pravidelných cestujúcich pred príležitostnými funguje všade vo svete. Tí, ktorí autobusom cestujú príležitostne, doslova dotujú cestovné pre tých, ktorý ním cestujú pravidelne.

Aj v tej toľko spomínanej Prahe: turista si kupuje 24-hodinový lístok za 120 Kč, zato domáci Pražák má mesačnú Lítačku za 550 Kč - čiže cestuje v priemere za 18 Kč denne. Takú cenu jednodňový návštevník Prahy nikdy nedostane, jeho skasírujú 4,5x viac. Na druhej strane, on to zas pri občasnej jazde MHD až tak nerieši.
Reakcia na: Vladimír #14303:
Žiaľ, petícia vyburcovala vášne najmä kvôli tomu, že uvádza vyslovene klamstvá. V ľuďoch, čo tieto zmeny nejak podrobnejšie nesledujú, to môže vyvolať oprávnené obavy.

V tele petície sa napríklad uvádza:
"Jednorazový lístok si totiž bude môcť kúpiť len u vodiča za dve eurá. Aj to je výsledok hlasovania trenčianskych mestských poslancov." - čo nie je pravda, v sprievodnom texte petície sa vyslovene tvrdí, že možnosť platby dopravnou či platobnou kartou alebo aplikáciou zaniká.

Takisto aj základný cieľ petície znie doslovne "ŽIADAME VRÁŤIŤ JEDNORÁZOVÝ NEPRESTUPOVÝ LÍSTOK, TAK AKO DOTERAZ!".
Reakcia na: tomas153cv #14299:
Neviem Ti odpovedať. Nebol som pri tom, nepoznám ekonomické východiská návrhu.
Reakcia na: tomas153cv #14298:
Predmetnú petíciu nepoznám, no pevne verím, že jej formulácia neznie doslovne tak, ako si napísal. Rozumiem tomu, ak občania namietajú zvýšenie ceny, ale aby sa dovolávali zachovania lístka, s ktorým je zakázané prestupovať, to je dúfam, len nejaký preklep.

Môžeme sa baviť o tom, čo je únosná cena cestovného, aká je optimálna štruktúra cestovných lístkov, ktoré predajné kanály preferovať... Ale neprestupný lístok podľa môjho presvedčenia nemá v tarife čo hľadať.
Reakcia na: Viko #14297:
Presne tak. Praha má obrovské príjmy z cestovného ruchu a dlhodobo si môže dovoliť dotovať ceny cestovného v MHD mierou, ktorá je nevídaná aj pre ostatné mestá v ČR.

Len pre zaujímavosť, päť najväčších miest ČR, počet obyvateľov a aktuálna cena mesačného predplatného lístka (základné cestovné na území mesta).

1. Praha, 1 385 tis. obyv., mesačný lístok za 550 Kč (cca 22 €)
2. Brno, 401 tis. obyv., mesačný lístok za 550 Kč (cca 22 €)
3. Ostrava, 285 tis. obyv., mesačný lístok za 600 Kč (cca 24 €)
4. Plzeň, 186 tis. obyv., mesačný lístok za 560 Kč (cca 23 €)
5. Liberec, 108 tis. obyv., mesačný lístok za 660 Kč (cca 27 €)
Reakcia na: Viko #14297:
Len si domýšľaš, lebo práve takáto analýza mala existovať zvýšeniu a zjavne neexistuje. A tu je zásadný problém materiálnej stránky, formálnu už potom nebudem komentovať, popísalo sa tu toho dosť a všetky dostupné info subuz tu....
Reakcia na: tomas153cv #14298:
Ja neoponujem, že cena 2€ je diskutabilná. To nikomu neberiem a v samej podstate s tým súhlasím. 😉 Oponujem však voči filozofii "jednorazového lístka" v podobe, v akej existuje dnes. Aj keby mal stáť súčasných 40 centov, takisto by sa mi jeho existencia nepáčila... Pretože z nej ťažia cestujúci, ktorí majú priamy spoj. V praxi:
- cestujem z Juhu do Záblatia, veziem sa za 40 centov najdlhšiu trasu, akú máme, lebo je priama,
- cestujem z Istebnícka na stanicu, veziem sa za 50 centov a ešte si k tomu prestúpim,
prípadne je to ešte vypuklejšie na identických trasách:
- cestujem z Juhu do PP, ráno sa veziem priamo za 40 centov, večer už s prestupom dookola za 50 centov.

Toto je to, čo mne vadí na neprestupných lístkoch. Z jeho benefitu ťažia iba tí, ktorí cestujú na svojej trase priamo. A nenahovárajme si, je to tak aj v súčasnom, aj v novom CP. Ozvú sa tí, ktorí majú priamu trasu a chcú cestovať za lacnejšie, no prestupujúci sú spokojní a tendenciu ozývať sa nemajú.

A čo sa tej samotnej petície týka, pred dvoma rokmi sme v DPB riešili petíciu proti... všetkému, pričom všetky petície spísal Miloš Beladič. Medzičasom som zmenil zamestnávateľa, a teraz sa v DPMP rieši opäť petícia od Miloša Beladiča. Je o pár týždňov neskôr, a v Trenčíne opäť ako blesk z neba prišla petícia, opäť od Miloša Beladiča... Petícií prišlo viacero, avšak niektoré z nich obsahujú vyložene nepravdy, rozšírené zjavne od suseda k susedovi... A aj to bude témou dnešného stretnutia v Kubrej. 🙂
Reakcia na: Vladimír #14296:
A neslo to spravit napriklad tak, zeby sa to na sucasnu cenu upravilo v priebehu dajme tomu 2 rokov? Ved TD ma zmluvu este na velmi dlhy cas, mesto znizlo svoj dlh o 2.5 miliona za 5 rokov, takze tie peniaze by tak ci tak prisli.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.