Reakcia na: kvorka #13768:
Občasný cestujúci ani nemusí byť držiteľom dopravnej karty, no keďže zdržiava tú "pravidelnú" väčšinu, má k dispozícii ďalšiu alternatívu - odbaviť sa prostredníctvom mobilnej aplikácie za najvýhodnejšie ceny. Cieľom toho nie je cepovať občasných cestujúcich, ale je neúnosné, aby autobusy v meste, ktoré sa dá prejsť krížom za doslova pár minút, prestáli polovicu času na zastávkach. Appka prešla istým upgradom a je znovu o čosi použiteľnejšia. Skvelým príkladom ideálnej appky je IDS BK.
Michal Mazánik
Veľmi dobre všetci vieme, že MHD cestujú predovšetkým deti, študenti, seniori a cestujúci, ktorí z hľadiska príjmu patria do nižšej alebo strednej triedy. Ide často o cestujúcich, ktorí cestujú pravidelne, každé ráno/poobede do školy alebo na zmeny. Presne toto sú cestujúci, ktorým sa oplatia predplatné cestovné lístky. Tie by mali byť výrazne výhodnejšie než v súčasnosti. Na to, aby sa vám dnes oplatil mesačný PCL, potrebujete urobiť vyše 40 ciest mesačne, po novom to bude len 26 ciest.
Ako spomína Kubik96 cestujúcich, ktorí zarábajú 800-900€ mesačne v čistom, presne týchto cestujúcich sa zdraženie dotkne najmenej. Pokiaľ cestujú naozaj denne (pracovné dni) do školy alebo do práce/na zmeny, MHD ich s PCL bude v prepočte na jednu jazdu stáť približne rovnako, ako v súčasnej tarife pri použití jednorazového cestovného.
Návrh tiež počíta s extrémne výhodným ročným lístkom, s ktorým by mala cestujúcich MHD stáť iba 50 centov na deň za neobmedzené cestovanie.