Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"Nárast iba 13% , zdražovanie je v norme" ...... To povedz vačšine ludí cestujúcich MHD ktorí žijú od výplaty k výplate. Vačšine zarába 800 - 900 v čistom a ty povieš že nárast iba 13%. Vieš čo tých 13% znamená? Napr že si v potravinách nebudú môcť kúpiť niečo ..... Dať 1,40 za lístok tam a 1,40 naspať, a tieto amorálne ceny sú nonsens
Reakcia na: Pablo #13757:
Tak to je riadny podraz. Kto máte kontakty na poslancov, prosím využite ich, aby návrh neprešiel. Toto je fakt nezmysel, občania si to nemôžu dovoliť.
Reakcia na: theo #13758:
z celoslovenského pohľadu v "norme"? Tak mi daj údaje, z ktorých si ju zisťoval, lebo aktuálne NIE JE nikde vyššia suma (a ak by mi jedna ušla, tak to nebude norma, tá je výsledkom priemeru).

Zdraženie je z 08c na 2 EUR? čiže o 150%, nie 75%. 👎 🤬 🤮
Reakcia na: Pablo #13757:
Tak toto je pre mňa absolútne, ale že absolútne neakceptovateľné. To je to čo som písal - zderstvo. Cena na úrovni 1,40 za "hodinový" lístok? Veď okrem linky 11 z konečnej na konečnú a teoreticky kolečko na 13 je všetko do 30 min. Čiže samotný blud 60 min je účelový, aby ospravedlnil toto zvyšovanie.

Zdraženie o 75% (z 80centov na 140 centov) je ničím neodôvodnené, nevychádza ani z inflácie! Zvýšenie na 1 EUR by som považoval za správne. 2 EUR za jazdu MHD v TN? Už používam len auto. Aby sme ako rodina dali 12 EUR za jazdu do mesta a nazad? Toľko nás nevyšiel ani lístok zo Schwechatu do Viedne. Ide o zdraženie v rozsahu, ktoré ako občasný cestujúci znamená, že idem s manželkou taxíkom.

Ak je pravdou, že toto sa bude schvaľovať, tak potom to vnímam jednoznačne ako najväčšie negatívom zmien, vo svetle ktorého zaniká množstvo výhod.

V porovnaní so zvyškom budeme jasne najdrahší.
Poďme na to, lístky "papierové" najlacnejšie:
BA 1,10 (30 min) a 0,55 zľavnený
KE 1,00 (30 min) a 0,50 zľavnený, 1,20 dokonca 60 minútový
BB 1,00 a 0,50 zľavnený
ZA 1,00 a 0,70 zľavnený

Čiže na takéto zdražovanie potom nie je žiadny relevantný dôvod, MHD sa stáva luxusom, nehodný tých peňazí. Verím, že toto neprejde, pretože je to čistá, ale čistá vôľa trestať za využitie ústavného práva na platbu na hotovosť. Toto nie je motivačné, toto je presne ako som povedal zderstvo.

PS: už mi je jasné, že nočná tarifa nie je, veď koľko by bola, 5 EUR pri platbe hotovosťou? To už by bolo na defenestráciu. Za 2 EUR je to stále viac, než bolo doteraz. Úbohé.
Reakcia na: Pablo #13757:
Premrštený je možno nárast, ale samotné ceny budú z celoslovenského pohľadu v norme. Myslené tak, že nájdeš aj drahšie, aj lacnejšie.

Príliš však nerozumiem tomu zdraženiu platobných kariet. Či má potom význam investovať do terminálov ku každým dverám.

Tá cena ročného cestovného je fajn - iba 13% nárast. Aj keď mne sa to moc neoplatí - robím dvanástky, do práce obvykle pešo a niekedy aj z práce... ale to je problém na mojej strane...
Návrh tarify co ide 29.5. na zastupiteľstvo. Ceny sú riadne premrštené, isto ľudí prilákajú 😂😂😂
Reakcia na: TomoSK #13755:
Ten člen je už 3ti mesiac minulosť, v štandartnom stave sa už dve 11ky z kubrice pri maxe nestretnú smerom na juh 😃
Reakcia na: tomas153cv #13753:
Už skôr tak na odľahčenie, vybavenie cestujúceho u Teba možno trvalo 2 sekundy, ale potom sa mohla dovaliť 411 s členom posádky, čo nevie počítať, a 10-minútové meškanie je na svete. 🙂

Ale áno, to je tiež extrém.
Reakcia na: Michal Mazánik #13752:
Si si istý že reagujes na mňa? Pýtal som sa len na nočnú tarifu, pretože to naši poslanci dosiaľ vždy zabili na spešl taks. Platbu v hotovosti neriešim, je povinná z ústavy i čl.28 zmluvy o EU.
Reakcia na: Michal Mazánik #13746:
Popravde, sice ta statistika existuje, ale neviem aky je presny vek danej percentualnej skupiny. Ci to je nad 70 alebo menej, je predmetom dohadov(alebo hlbkoveho skumania daneho prieskumu).
Ked pises ze je to len o pohodlnosti a ze rozdiel je zanedbatelny, mozem sa teda opytat? Rozdiel medzi obycajnym cestovnym(JCL) pri platbe v hotovosti a pri platbe dopravnou kartou(ci uz bankomatovou v dnesnom nastaveni dopravcu) je 100%, cize obyc listok cez kartu stoji 40c a v hotovosti je 80c, to je zanedbatelny rozdiel? Prieskum ukazuje ze financna gramotnost Slovenska je na urovni cca. 62.5 percenta, takze nemam uplne pocit ze si to ta, tebou poukazovana skupina ludi nevie zratat. Ano v ludovom ponimani je 80c prd do sumavy, ale tu sa prave opierame o data a statistiky.
Cize jednak to stale nevychadza a druhak, mne predaj listku v hotovosti(i ked to neumerne zatazuje soferov) trva v priemere 1.7 sekundy(od vypytania po ukoncenie) a platba kartou trva v priemere 4 sekundy(opat opakujem, je to moja statistika ktora nemusi byt uplne objektivna a nemusi ju kazdy akceptovat).
V tomto pripade sa jednoznacne preukazuje riesenie v podobe terminalov pri vsetkych dverach a pripadne zvysenie ceny cestovneho nad unosnu medzu tak aby to naozaj malo zmysel. Cize je to nepopularne riesenie ale bolo by ucinne, takym musi byt. Vtedy sa vytrati(podla niekoho menej podstatna, podla niekoho nemenej podstatna) cast cestujucich z autobusov. Inak budu stale chodit.
Reakcia na: kvorka #13750:
Nikto nemá ambíciu platbu v hotovosti u vodiča znemožniť, ale len ju znevýhodniť, čo je bežná prax v mnohých prevádzkach MHD, aj takých, kde nie sú automaty na cestovné lístky. Pre zaujímavosť, napríklad v Nitre sa u vodiča nedá kúpiť zľavnený lístok. Toto sa v Trenčíne neplánuje. Rovnako tak nie je v pláne ani žiadna nočná tarifa. Návrh úpravy tarify zverejní mesto Trenčín. Aj v tomto prípade však platí, že žiadna tarifná politika nikdy nevyhovie všetkým, vždy sa časť ľudí poteší (napr. zrýchleniu MHD) a iná časť bude nahnevaná. Množstvo rozdielnych pohľadov vidieť aj tu v diskusii.
Reakcia na: draxter #13743:
Jedna vec je zvyk, druhá urobiť niečo pre odlíšenie, tretia už komplikovať vec. Tiež si myslím, že zvláštny oznacnik netreba.
Reakcia na: Michal Mazánik #13746:
Tak by som prosil odpoveď na otázku o príspevok nižšie;)
Reakcia na: TomoSK #13744:
To je jasné, že ju schvaľuje MsZ, ale ako sa uvažuje s cenou nočného cestovného snáď už debata bola, či nie? Či toto vôbec nie je v úvahách o zmenách MHD prezentované?
Reakcia na: draxter #13747:
Súhlas a podpis.
Reakcia na: TomoSK #13744:
Problém má BA: za hotovosť si parking nekúpia. Nijako.
MHD: buď dáš hotovosť vodičovi, alebo si za ňu vieš kúpiť JCL (kľudne v stánku či automate berúcom hotovosť ). Opak by bol porušením, PCL sú už len bonus. Ale spotrebiteľ má právo na JCL. Zastupiteľstvo je len formálna podmienka, x-krát pochybilo a bolo treba naprávať protestom prokurátora a pod.
Reakcia na: tomas153cv #13745:
Pri cestách MHD bežne vidím, že ľudia vo veku 15-20 rokov platia v hotovosti a je to jedna z najpočetnejších skupín cestujúcich, ktorí využívajú hotovosť (to nám potvrdzujú aj dáta).

Nemyslím si, že práve táto mladá generácia by boli väčšinovo ľudia, ktorí odmietajú elektronické platobné metódy. Je to jednoducho o tom, že im je to pohodlnejšie a cenový rozdiel je natoľko zanedbateľný, že nemajú dôvod sa namáhať vybaviť si dopravnú kartu. Cieľom úpravy tarify, o ktorej budú rokovať poslanci, určite nie je nikoho zdierať ani bezhlavo zvyšovať tržby. Cieľom je nastaviť cenu v hotovosti tak, aby motivovala cestujúcich využívať primárne iné platobné metódy = také, ktoré neúmerne nepredlžujú pobyt autobusov na zastávkach.

Tiež by som rád pripomenul, že tá skupina cestujúcich, ktorá by objektívne mohla mať problém s elektronickými platobnými metódami, seniori nad 70 rokov, má bezplatnú prepravu a stačí im občiansky preukaz. Ich sa teda navrhované úpravy nedotknú.
Reakcia na: TomoSK #13739:
Nechcel som aby tato debata zasla do extremov typu " nevystopovatelnost " a podobne(preto som neuvadzal viac prikladov), kazdopadne vobec si nepochopil preco ludia platia hotovostou(ak su teda nasledujuce riadky pravda). To ze si niekto kupi mesacnik a je, ako pises ty, nevystopovatelny, neriesi zakladnu logiku tychto ludi a to vobec niekde davat svoje udaje. Tym ze uz musi mat dopravnu kartu kde musi dat svoje udaje, fotku - uz len na tomto pada v podstate cela tvoja uvaha. To ze sa ludia z dopravnej karty presunuli na platbu platobnou kartou je tiez trosku mimo, pretoze to nieje uplne ta skupina co sa bavime. Toto su ludia co platia iba hotovostou. Suhlasim ze tych ludi je malo, nie vsak uplne zanedbatelne mnozstvo(ta statistika platenia hotovostou ktoru som tu spominal v prispevkoch nizsie je niekde na internete dostupna, ak ju najdem, dam ju sem). Tazko z toho odvodit kolko ludi tak plati v buse, moje skusenosti vychadzaju z mojho zbezneho scitania pri jazdeni a nemusia byt uplne objektivne, uznavam. Stale plati to co som napisal, pokial su ochotni autori koncepcie toto akceptovat, je zbytocne o tom recnit. Len si prosim nezamienat dojmy a pojmy v snahe slepo obhajit vsetky zmeny. Draxter to nizsie spomenul, aby sa z toho nakoniec nestalo len nutne vypalne.
S cim ale rozhodne nesuhlasim je ze specificky Trencin je narativ(co fakt neviem ako si mam toto spojenie vysvetlit 😃 ), kazde mesto je svojim sposobom specificke, tak ako je kazdy clovek jedinecny. Nemyslel som to tak ze nutne tu musime vymyslat uplne nove riesenia na kazdu vec(i ked z mojho osobneho nazoru a hladiska by som bol samozrejme rad) avsak nie vsetko co sa vytvori "na zapade"(severe, juhu, hocikde) je to top riesenie. Napadlo by ma tisicky prirovnani, vsetko vsak bud zo strojarskeho odvetvia alebo z automotive a neviem zrovna ci by to bolo pochopene s graciou. Proste prestat mat ako modlu veci zauzivane ale zapojit kriticke myslenie a inovacie a veci zauzivane brat napriklad ako inspiraciu.
Nechcem zbytocne pisat prispevky ktore maju nulovu vypovednu hodnotu o hlavnom programe, t.j. CP, linky atd, pretoze o tom prd viem(napriek tomu ze som vodic, autobusom necestujem a ani nemam vybavenu karticku), viem vsak ze urcite technicke veci niesu doladene uplne do konca - castokrat su to detaily za ktore moze bud mesto alebo dopravca ale v konecom dosledku si to vzdy zlizne sofer. A ano, aj tych nasratych ludi, ktorych ako pise, to casom prejde, lebo tomu veris 🙂
Reakcia na: draxter #13742:
Nie som ústavný právnik, ale podľa môjho osobného názoru je právo na hotovosť uspokojené aj tým spôsobom, že si cestujúci za hotovosť môže dobiť dopravnú kartu a využívať výhody najnižších cien za jazdu. Cestujúci si tiež môže za hotovosť zakúpiť predplatný lístok, ak je pravidelným cestujúcim.

To, akú konkrétnu podobu bude mať nová tarifa, je vecou (ne)shválenia v mestskom zastupiteľstve.
Reakcia na: theo #13736:
Ja by som žiadny experimentálny oznacnik niekde do otoču nedával, potom bude zase niekto, kto ozaj pôjde na 1s na Juhu II nadávať, že ten bus mu nezastal na zastávke...jednoducho po zastávke Pod Juhom by sa na transparente malo zobraziť už len Saratovská (cez gen.Svobodu)
Na linke 1 ostane štandard gen.Svobodu - Juh II

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.