najhoršie na tom vyjadrení p. Capkovej je fakt, že bude treba najneskôr v 2021 obnoviť 4 ks atď. Takže zase nesystematicky, nárazovo? Dúfam, že nie, draxter tu kdesi písal, ako by to malo vyzerať jednak z pohľadu relatívne konštantných nákladov a relatívne rovnomerného priemerného veku vozového parku. Iste, nakúpiť 16 ks autobusov je pekné (ak na to dostanem dotáciu), inak je to znova o tom, že o určité obdobie to bude nutné znovu. Preto tvrdím, že by sa malo stanoviť, že vozový park bude mať isté zloženie (napr. 6 kĺbakov a 35 sólo vozov), pričom budú stanovené podmienky ohľadne NP a pod. a dopravca zakúpi v istých pravidelných intervaloch istý počet vozov (samozrejme, mesto môže nákup v istom rozsahu zmeniť, napr. môže ovplyvniť či nakúpiť sólo alebo dlhý voz, alebo ak na to bude dôvod nakúpiť viac alebo menej vozov, ale aby to nebolo o tom, že to bude napokon o náhode).
Ja som ta model každý rok 3 sólo vozy a 1 kĺbový, pričom po 7. roku kĺbový bude len každý druhý/tretí rok, a to na úkor jedného sóla. A pri počte 41 vozov to krásne vyjde. Na druhú stranu, treba povedať či MHD náhodou nezačne jazdiť aj niekde inde, čo by malo dopad na počet vozov, a teda napríklad integrácia PAL linky Soblahov pod výpravu MHD a pod., čo možno budúcnosť prinesie (najmä ak dopravca ostane bez zmeny).
Mesto má problém, že nevie čo chce, súťaž na dopravcu odsúvalo, až ju napokon odsunulo úplne, a ani teraz nemám pocit (viď náhrada voz #13), žeby mesto konalo tak, ako sa očakáva, lebo napokon z toho boli len zbytočné tanečky. Richard správne poznamenal, že už to nemal byť Cross, ak by to bol Urban alebo Crealis, tak ok. Ale tu sa len ukázalo, že to nefunguje a ten dodatok na 5 rokov nevyriešil nič.
Ja som ta model každý rok 3 sólo vozy a 1 kĺbový, pričom po 7. roku kĺbový bude len každý druhý/tretí rok, a to na úkor jedného sóla. A pri počte 41 vozov to krásne vyjde. Na druhú stranu, treba povedať či MHD náhodou nezačne jazdiť aj niekde inde, čo by malo dopad na počet vozov, a teda napríklad integrácia PAL linky Soblahov pod výpravu MHD a pod., čo možno budúcnosť prinesie (najmä ak dopravca ostane bez zmeny).
Mesto má problém, že nevie čo chce, súťaž na dopravcu odsúvalo, až ju napokon odsunulo úplne, a ani teraz nemám pocit (viď náhrada voz #13), žeby mesto konalo tak, ako sa očakáva, lebo napokon z toho boli len zbytočné tanečky. Richard správne poznamenal, že už to nemal byť Cross, ak by to bol Urban alebo Crealis, tak ok. Ale tu sa len ukázalo, že to nefunguje a ten dodatok na 5 rokov nevyriešil nič.
S499.1023
K bodu 4 - slovenská legislatíva neumožňuje, aby si mesto kúpilo autobusy a dopravcovi ich buď prenajímalo alebo bezodplatne prenechalo s tým, že cena výkonu bude potom bez odpisov a údržby?