Reakcia na: irizar #6393:
je zaujímavé, že "odborníci" na ekonomiku železničnej prevádzky ako S499 a iní sa rozhorčujú nad sólo šukafónmi, alebo aj s prívešákmi, to je jedno. Ale čo keby sa radšej rozčuľoval nad tým, ako MDPaT vyhadzuje peniaze, ako KDHáci rozhadzujú firemné peniaze na ŽSR, ZSSK a Cargo na rôzne církevné kktiny. Napr. mimoriadny vlak do Lúrd čo si mali svätuškári zaplatiť tak Kravec im dal lístky gratis a k tomu dary. Teraz bude mimoriadny vlak z Nových Zámkov do Topoľčianok na púť a zas budú lístky pre svätých gratis ? nech sa nad týmto falošník Ig(n)or rozčuľuje a nie nad tým, že sa peniaze dávajú na služby pre ľudí! Na druhej strane ja plne uznávam, že tam kde jazdí (aj keď sa mi to slovo bridí ale použijem ho) sólo "šukafón" a je vyťažený pod 50-60% tak nech to je zrušené. Ale prečo zastáva také názory, podľa ktorých by de facto ostala bez Os dopravy trať 172,173, skončila by aj časť osobákov na 160, úplne by skončili aj posledné dve Gemerské lokálky 162 a 174, pravdepodobne aj Čadca-Makov či Žilina-Rajec. Prečo by sme si my mali robiť hlavu z toho, že SADkárom budú stáť autobusy?! Prečo si nerobíme hlavu, že kapacitné vlaky sú duplované autobusovými linkami?! To teraz má vlak ustúpiť všade iba preto, že SADky obnovili vozový park? A tie civilizované krajiny, to ma dobre pobavilo, lebo snáď mi nechceš povedať, že v civilizovanej (resp. normálnej) krajina sa spraví pre kraj nevýhodná zmluva na 8-10 rokov a tak má dopravca zaistený "zlatý padák" (aj keď sa toto slovné spojenie používa v súvislosti s vyhadzovaním štátnych funkcionárov a následnom tučnom odstupnom) skrz, ktorý vyžerie nenormálne prachy z kraja, lebo nedostal zrazu nažrať toľko koľko si zazmluvnil skrz skorumpovaných politikov na VÚC (dobrý príklad arogancie a-bus dopravcu je SAD-ZV). Prečo majú ustupovať iba železnice SADkárom a prečo sa nepoloží otázka tak, či nie je škoda nechať tak peniaze vrazené do budovania regionálnych tratí? Niekde tie trate už stratili význam pre osobnú dopravu alebo úplne, no sú aj také, ktorým môže optimalizácia obsluhy krajov pomôcť. Cesty neostanú bez autobusov prázdne, ale železnice bez vlakov áno. Stále počúvam iba o tom, kde by ste navrhovali vlaky zrušiť, ale nepočul som ešte, že kde by ste navrhovali vlakové spoje posilniť a vylúčiť autobusy? Hm? Čo takto malý výpočet tratí kde by si vylúčil autobusovú dopravu a nahradil vlakovou?
irizar
#6200 #6202 #6203 #6209
A keď už sme tu, rovno ti odpoviem aj na otázku z bratislavského fóra "tak kto má teda robiť analýzu?" Prečo by ju mal robiť subjekt, ktorý si síce dal do názvu honosné slovo "ústav", ale aj tak je len súkromnou akciovkou? Tým skôr že väčšina riešení, ktoré vypracuje sú také hovadiny že ľudia z branže si už pri vyslovení skratky VÚD ťukajú na čelo? Už si zabudol aký paškvil svojho času odovzdali v Banskej Bystrici? Za ťažké tisíce tam v spolupráci s DIC predložili dokument jednak plný gramatických chýb a preklepov a jednak s takými perlami ako posielanie autobusov cez jednosmerky, expresné autobusové linky súbežne s trolejbusovými, totálne nezmyselné prestupy a ach, áno, aby som nezabudol, tvrdili aj že trolejbusy opotrebujú pneumatiky tuším štyrikrát častejšie než autobusy ? . Ten ich návrh bol tak smiešne očividne zmanipulovaný v prospech SAD Zvolen a v neprospech trolejbusovej dopravy až to bolo trápne (asi sa niekto v SAD ZV plesol po vrecku). A táto inštitúcia má teraz robiť nejakú analýzu súbehov dráhovej a cestnej dopravy? Pánboh nás ochraňuj!
A ako už napísal Juraj - ak chcú riešiť súbehy vlakov a autobusov, na kieho krista sú im kompletné údaje aj z liniek, kam v živote žiadna železnica neviedla? My chceš tvrdiť že keby si bol riaditeľom SADky a nejaká takáto akciovka (nie štát, ale súkromná akciová spoločnosť!) by si od teba vyžiadala obchodné informácie, tak by si jej ich ukázal? Lebo ja by som im ukázal tak akurát prostredníček...