Reakcia na: milan007 #16483:
Ako jeden zo zástupcov zhotoviteľa nového CP, ktorý na pravidelnej báze prichádza do kontaktu so zástupcami Útvaru mobility, teda zástupcami mesta, ďalej do kontaktu so zástupcami dopravcu, ktorý nám dávajú spätnú väzbu z "reality", a takisto do kontaktu s poslancami a členmi jednotlivých komisií (či dopravnej, či finančno-majetkovej) si myslím, že mám informácie z prvej ruky. Nikto, opakujem nikto, ani len náznakom na žiadnom z týchto miest nerozporoval prevádzku nočných liniek či sa ani nesnažil vyvolať diskusiu o ich opodstatnenosti. Keď sme vás kedysi vyzývali na stretnutie, mlčali ste a bez reakcie to odišlo do stratena. Zúčastňujeme sa pravidelne stretnutí aj výborov mestských častí a vo väčšine prípadov je počet hostí rovnajúci sa nule, preto si dovolím maximálne zapochybovať o tom, čoho sa vôbec účastníš a kde tieto nepravdivé informácie berieš.
Michal Mazánik
Počty cestujúcich na noc pred pracovným dňom neuvádzam, nakoľko vtedy premávajú takmer výlučne spoje linky N1 zabezpečujúce odvoz od vlakov, pričom 2 zo 4 spojov boli zavedené aj v pôvodnom grafikone. Na linke N2 premávajú večer len dojazdové spoje, na linke N3 je večer vedený len jeden spoj. Pre porovnanie vyberám jeden jarný a jeden letný mesiac.
Marec – v smere z mesta na sídliská:
Linka N1 = 9,4 osoby na spoj
Linka N2 = 3,5 osoby na spoj
Linka N3 = 3,8 osoby na spoj
Jún – v smere z mesta na sídliská:
Linka N1 = 10,9 osoby na spoj
Linka N2 = 3,3 osoby na spoj
Linka N3 = 7,8 osoby na spoj
Tie rozpätia v jednotlivé dni sú pomerne veľké, záleží najmä od počasia. Sú aj slabšie noci, ale rovnako tak aj noci, kedy máme v autobuse na linke N1 bežne aj cez 20 ľudí (dokonca máme prípad aj cez 40 cestujúcich, počas podujatia Príbehy z Trenčína). Linka N2 je slabšia, zamýšľame sa nad možnosťami úpravy jej trasy tak, aby plošnejšie pokryla Sever, ale zároveň, aby sme cestujúcich zo Sihote neodradili výrazným predĺžením cestovného času.
Rušenie nočákov skutočne nie je na meste témou, a to ani pri linke N2. Jej zrušením by sme totiž neušetrili prakticky nič, vodiča aj vodidlo by naďalej držali v premávke linky N1 a N3, naviac by sme tak vysoko pravdepodobne vyvolali pokles počtu cestujúcich na linke N1, keďže by zanikla možnosť cestovať medzi sídliskami. Nechcem robiť advokáta mestu, ale zo stretnutí s Útvarom mobility aj vedením mesta cítim reálny záujem neopakovať chyby z minulosti a vytvárať skutočne kvalitnú ponuku, ktorá môže osloviť aj ľudí, ktorí sú dnes zvyknutí používať výlučne IAD.