Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #14818:
Navýšeniu výkonov mesto nebolo otvorené ani v tomto prípade a bez úpravy cestovného, ktoré sa plošne nezvyšovalo 13 rokov, by k navýšeniu výkonov určite neprišlo. To len na margo toho, aby nevznikal dojem, že sme mali z pohľadu vozokilometrov voľné zadanie.

Mimochodom, po zmene tarify viac ako trojnásobne narástol počet cestujúcich využívajúcich predplatné cestovné lístky, významne klesol počet platieb v hotovosti, vďaka čomu sa darí eliminovať meškania spojov, ktoré vznikali kvôli dlhým radom pri prvých dverách. To okrem iného prispeje aj k vyššej spoľahlivosti prestupov v rámci novej koncepcie MHD. Nová tarifa teda jednoznačne plní stanovené ciele.

Fakticky mi v reakcii nesedí najmä otoč v Zlatovciach, ktorý je vybudovaný a používa sa už hádam aj vyše roka, čo pravidelní cestujúci dotknutými linkami určite veľmi dobre vedia. V priebehu tohto roka zároveň mesto dokázalo naprojektovať a získať povolenia pre vyznačenie 7 nových nástupíšť, resp. úplne nových zastávok. Nepamätám si, že by sa niekedy v takom objeme za jeden rok zriaďovali nové zastávky.

Po spustení novej koncepcie sa komunikačne budeme venovať špecificky niektorým veciam, napríklad aj nočným linkám, ktoré čaká prvá sezóna v predvianočnom období. Premávka nočných liniek bude v období vianočných a novoročných sviatkov oproti bežnému stavu posilnená, nie obmedzená. Teraz sa však primárne venujeme dôležitejším informáciám, napríklad zavedeniu všetkých zastávok na znamenie.

Kĺbové autobusy budú od novembra premávať celotýždenne prakticky od rána až do ukončenia dennej premávky. Cez pracovné dni to budú najmä linky 1, 8, P5 a P6, počas voľných dní najmä linky 24 a 25.

Vypravenie posíl je vecou dohody medzi mestom, dopravcom a športovými klubmi, za nás by som ale rád pripomenul, že ponuka od Zimného štadióna bude výrazne zlepšená, na interval 10 minút večer a cez víkend. Aj bežné linky MHD budú teda vytvárať oveľa väčšiu kapacitu pre zvládnutie náporu športových fanúšikov.
Reakcia na: kvorka #14817:
Zareagujem aj ja. V prvom rade, niektorí porovnávajú neporovnateľné. Tzv. reformný CP z roku 2016 bol spracovaný paradoxne pri celkovom ušetrení cca 3%. To, že ukázal, ako môže MHD fungovať (viď linka 8, preklad 2+24+28 na spoločnom úseku, pravidelný interval na linke 4 do Opatovej, posilnená 11, protismerné 7 a 17....), je jednoznačne fakt, na ktorý nový CP od novembra nadviaže. Má jednu veľkú výhodu - navýšenie, ktorému sa dosiaľ mesto bránilo. A teda je možnosť, že konečne dôjde aj v lokalitách, kde sa nedalo, k posilneniu.

Súhlasím, že treba porovnávať stav do 31.10. a od 1.11. (lebo to je práve dátum zmeny linkovania i CP).

Slabiny súčasného CP boli od roku 2016 tie isté, mesto si nesplnilo domáce úlohy (kde sú zastávky na Brnianskej, Psotného, otoč v Zlatovciach a pod.), ktoré boli sľubované...na úkor všakovakých cyklostesiek tieto nie sú. Keby bol záujem, boli by. Tak ako zo všetkým v doprave. Chýba i prepojovačka od Laugaricia na Soblahovskú. Toto všetko spolu s uzatvorením priecestí v Záblatí, Zlatovciach a pri Old Herolde spôsobilo, že oblasť Záblatia, Zlatoviec, Istebníka i Orechového má len 2 vjazdy cez železnicu a pre MHD je to zlé.

A hoci sa konečne podarilo posilniť obsluhu 13+27 najmä cez víkend, Juh III ostal od machochy...teraz je šanca to zmeniť. A počtami spojov sa to aj deje.

Pamätám si, ako na môj 11 stranový list s pripomienkami, ktoré nestáli ani jedno euro, bolo napokon kladne reagované a i linka 50 sa presmerovala tak, aby obslúžila čo možno najviac. Dnes nočná doprava dostáva znovu zelenú a hlavne obrovskú výhodu, ktorá nebola: cestovné v rovnakej sume i s PCL!!! To je šanca, ktorá ju posúva úplne inde, než boli možnosti 2016, kedy sa nočná linka brala ako nutné zlo a jej premávka žiaľ v dni ako 24.12., 31.12., Veľká noc a Štefan, vôbec nebola!

Preto som sám zvedavý, ako ľudia zareagujú. Iste by zareagovali lepšie, ak by to nebolo spojené s najväčším skokovým zdražením, kedy vlastne základný lístok nie je (toto je na inú debatu, toto je chyba mesta, a bude ju ešte musieť podľa mojich informácií vysvetľovať inde...). Lebo lístok v hotovosti za 2 EUR je hlúposť ako voda v koši, pozrime sa do NR či ZA (v NR pôsobí súčasný dopravca, takže ak niečo kopírovať kvôli jednotnosti, tak ja som za).

Ako píše kvorka, treba nutne spropagovať nočnú dopravu aj tým, že ľuďom na nej platí konečne PCL, že môžu nastúpiť všetkými dvermi. Tu mi chýba osveta i slovník, ktorý je použitý celkovo pri novom grafikone, pretože tu je to ozaj Wow a mega, nočná doprava je úplná reforma, a ako čítam aj príspevky na našom webe, ľudí zaujíma aj ten nástup aj do cestovné, lebo okrem nového CP sú tu práve tieto výhody, ktoré pre držiteľa PCL znamenajú, že má nočnú dopravu v cene a už nemusí riešiť iný spôsob prepravy (na rozdiel od stavu do 2022).

Moje vecné výhrady k niektorým zmenám opakovať nejdem, ako vždy nedá sa vyhovieť všetkým. Sú veci, ktoré sú super a už som ich pomenoval, sú veci aj slabšie.

Ja vidím veľký potenciál aj v správnom nasadení kĺbových autobusov, dúfam, že stav, kedy jeden spočíva vo vozovni, sa nebude opakovať. Rovnako ako to, že po 14-tej premávajú už len tri, či ako to bolo doteraz.

Rovnako ma zaujíma informácia, ako to bude s posilákmi na hokej a futbal, k tomuto by som rád urobil sem článok, ak mi pošlete info.
Reakcia na: milan005 #14815:
Presne tak, Vinohrady mali byť od počiatku posilnené, nebola vola. Ad 2016-Ak by dnes mali ušetriť 3%, neviem čo by dokazali súčasní tvorcovia...
Reakcia na: Vladimír #14805:
Toto treba propagovať. V TN sa totiž do liniek X a 50 vždy mohlo len a len prednými dverami.
Reakcia na: TomoSK #14785:
Pokiaľ viem tak zo strany SAD boli návrhy na posilnenie Vinohradov a boli aj dobré nápady zo strany kolegov. Ale asi nie je ryba rak.

#14786:
V súčasnosti k "párnemu vlaku" zvyknem využiť L22 xx:15 ale už s menšími obavami, možno len to že mám rád rezervu.
Avšak ak pôjdem na L1 xx:17 s príchodom na AS xx:33 a vlak mi ide xx:38 budem mať obavu o kúsok väčšiu. Avšak už vôbec neviem či si trúfnem ísť L11 ešte s peším presunom od OA. L11 má mať síce o 1 min. rýchlejšiu jazdu ale aj tak...
Chápem tvojmu argumentu na preklad zo Saratovskej ale stotožním sa s ním tak 50:50.
Ak by šla L11 o 5:26 a 7:26 k osobákom smer ZA je fajn. Je tam o 5 min. väčšia rezerva ako k vlaku vyššej kategórie ale beriem že ten má prednosť. Zhluk sa mi však nepáči. Nie je len z Juhu ale je aj pre človeka idúceho na trase centrum - nová Sihoť.
Napr. z Braneckého smer Sihoť (ak by som vnímal aj spoje prichádzajúce vetvou z Pred polom aj po Rázusovej) xx:28 28 58 59. Posun L11 by to mierne popravil na xx:28 38 58 59.
Reakcia na: ajjo #14810:
Zvažovali sme aj túto možnosť, ale s ohľadom na veľmi obmedzený počet kĺbových autobusov budú napokon nasadené v čase medzi 7. - 8. hodinou na spoje liniek 1, P5, P6 a školský spoj D. Vyťaženosť spoja linky 11 o 7:24 z Kubrice ale budeme sledovať.
Reakcia na: Marek6283 #14812:
Linka 1 na Autobusovej stanici bude naďalej zastavovať smer ZOC MAX na doterajšom nástupišti číslo 4 (pri rampe z podchodu), nakoľko na Sihoti obsluhuje len posledné 3 zastávky.

Prípadná zmena organizácie nástupíšť bude až po vybudovaní novej autobusovej stanice, aktuálne mesto rokuje s vlastníkom stanice o úprave označníkov, ktoré sú spolu so stanicou vo vlastníctve SIRS.
Toť otázka pre múdre gebule naše...Čo teraz so zastávkami na stanici? 1 keď pôjde na Sihoť bude stáť na ktorej zastávke? 1 alebo 4? Ide k Maxu ako aj 16 tak by to bolo treba zachovať...asi by bolo naj zlúčiť nástupštia 1 a 4 , 2 a 3 ponechať, čo vy na to ?
Reakcia na: milan005 #14771:
....zjavne tam niekde bude zavadzať
Reakcia na: Vladimír #14796:
Nevravelo sa dávnejšie, že aj nejaký jeden spoj ráno na 11?
Reakcia na: Vladimír #14806:
Môžem sa spýtať kde bude ho dostať kúpiť. Ďakujem
Reakcia na: kvorka #14782:
Myslím si, že by už bolo dobré sa oprostiť od toho, čo fungovalo a nefungovalo v MHD Trenčín počas 80. rokov, to píšem na margo príspevku #14780.

Kolega síce na Juhu nebýval, ja ale podstatnú časť života áno (na Jána Halašu 1 a neskôr Jána Halašu 12) a naopak vôbec nemám ten pocit, že to obyvatelia ulíc Halašu či Novomeského vnímali tak, že môžu ísť tam aj tam. Cesta do kopca od Južanky je pre ľudí skôr nutné zlo než prijateľná alternatíva. Ale vzhľadom na to, ako bol postavený cestovný poriadok (tým nemám na mysli len grafikon z roku 2016, ale aj predchádzajúce), často nemali inú možnosť.

S rozvojom automobilizácie, ktorej hlavným benefitom je doprava od dverí k dverám sa podľa mňa veľmi skracujú vzdialenosti, ktoré sú ľudia ochotní prekonávať na zastávky MHD, najmä na tak kopcovitom sídlisku, akým je Juh. Preto si myslím, že zlievanie všetkých troch Juhov do jedného spoločného prekladu je v súčasnosti už prežité.

Odbočím ešte k zastávke Jána Halašu, pretože presne takýto dôvod pre jej zriadenie bol. O správnosti alebo nesprávnosti tohto riešenia svedčí fakt, že po zverejnení novej koncepcie sa ihneď ozvali ľudia z Východnej, že prečo aj oni nemôžu dostať linku do Južanky a prečo aj na Juhu III, najmä v okolí Halalovky, nemôžeme zahustiť zastávky. So zastávkou Jána Halašu sa naďalej počíta, mesto by však rado riešilo polohy všetkých zastávok na Saratovskej komplexne, vrátane viacerých stavebných úprav. Preto nateraz zastávka nie je zriadená.
Reakcia na: Vladimír #14805:
Toto je jedna dôležitá vec, lebo iste vieš ako to bolo doteraz. Takto tieto linky konečne budú rovnocenné s dennými a cestujúci nemusí kukať ako puk pri druhých dverách, že mu ich vodič neotvorí. 👍
Reakcia na: Majo1973 #14802:
Áno, koncom tohto alebo začiatkom budúceho týždňa. Akonáhle vyjdú z tlačiarne.
Reakcia na: milan007 #14801:
Ak tým myslíš nástup cestujúcich do vozidiel nočných liniek, tak bude taký ako na všetkých ostatných linkách.
Reakcia na: milan007 #14799:
Na námestie príde akoby od centra. O Karpatskej som nič nepísal.
Reakcia na: milan007 #14798:
Matematika nepustí. Aj keby sa všetky klbáky nasadili na L1, tak nedokážu pokryť všetky jej spoje.
Zdravím bude nový cestovný poriadok vydaný aj knižne. Ďakujem za odpoveď
Reakcia na: Vladimír #14800:
Nástup na nočné linky bude ako doteraz či jednotne ako cez deň?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.