Reakcia na: TomoSK #13404:
Hovoril som len o tom piatku.Nejdem to všetko rozpisovať ale aspoň v skratke.
Vozidlo z DCA pre ktoré ste to požadovali začína poobednú 13:18, má 6:10 jazdy (čo sa týka výkonu uvážiť aby bol do 90 hodín za 2 týždne).
Pričom v Trenčíne sú k dispozícií 2 vozidlá ktoré:
Jedno začína poobednú o 15:00, má 3:35 jazdy, službu možno hodnotiť ako nie náročnú, prestávka, jazda, dvojtýždenný FPČ sú v poriadku (o 1:57 menej ako vozidlo DCA).
Druhé začína poobednú o 15:03, má 5:38 jazdy, FPČ o 1:51 menší ako vozidlo DCA.
Ak by sa vyrazilo z Hasičskej o 23:35 bol by dodržaný zlom polnoci tam, kde sa láme aj linka. Sídlisko Pod Hájom - takže bez technických problémov.
V súčasnom nedostatku vodičov by pri službe DCA bol problém doslova ju obsadiť.
Pričom verziu dva obsadíš s ďaleko menšími problémami (áno, Bohužiaľ v súčasnosti je potrebné myslieť už aj na toto pretože to, že je všetko vypravené je už niekedy malý zázrak).
Zároveň ak by spoj vyrazil o 23:35 z Hasičskej, mohla by do neho nastúpiť policajná hliadka a na stanici prestúpiť na vozidlo SAD PD a na Hasičskej znovu vystúpiť.
Problémy na posledných spojoch DCA tu tiež nejdem rozpisovať takže takú možnosť tiež vnímam ako plus.
Ale samozrejme chápem aj vaše argumenty.
TomoSK
Z Dca smer Ndca a TN to vytvorí neskorý večerný spoj v rozumnom čase, v smere z TN do Dca by to vytvorilo požadovaný nočný spoj. Opačne by sme síce mali nočný spoj z Tn do Dca, ale opačný spoj by bol už dávno po polnoci s nižším potenciálom, než spoj pred jedenástou.
Ďalší dôvod je trasa. Dlhodobým trendom bolo rušenie večerných a víkendových spojov, tzn. spoj by bol pod drobnohľadom. Nemôžeme si dovoliť neúspech a polovičné frekvencie kvôli trase len do Dca, ktoré vytvoria precedens, že spoje by skončili tak rýchlo, ako začali.
Ďalším dôvodom je čas odchodu, ktorý mal byť stanovený na 23:45 kvôli jednoduchej zapamätateľnosti všetkých nočných spojov, ktorý dopravca požadoval naďalej o 23:35, lebo "inak to nejde".
Ponúkli sme dobre realizovateľné, jednoduché a systematické riešenie, to, čo Milan popisuje je riešenie, ktoré je nesystémové a s obmedzeným potenciálom, preto minimálne za mňa v tomto prípade neplatí, že radšej niečo ako nič. Dôvod viď. druhý odsek.