Reakcia na: S499.1023 #11109:
Keby aspoň tá evidencia bola k niečomu, napríklad k tomu aby sa mohol napríklad nejako zmeniť cestovný poriadok podľa vyťaženosti v daných hodinách, keby to slúžilo kvôli tomuto tak dobre nech to je ako je, ale ak sa nič nemení, ako v poslednej dobe odkedy v roku 2016 sa zmenili linky a poriadky tak odvtedy nastavili malé úpravy až skoro žiadne. (a pridanie nezmyselnej linky 31, pri ktorej stále neverím, že je vyťažená a hlavne jej číslo mi nejde do hlavy).
Mike
Otázka je, prečo je potreba presnej evidencie nastupujúcich cestujúcich povýšená nad komfort cestujúcich, keď aj tak SADka (resp DPMŽ) s tými údajmi na nejakej pravidelnej báze nepracuje (napr. že by to zohľadňovali pri zmene CP a podľa toho zahustili / zriedili spoje alebo nasadzovali kĺbaky). Jedine že by si ich niekto vypýtal v rámci infozákona, ak je to podnik financovaný verejných zdrojov - teda predpokladám, že na MHDčku by sa to mohlo vzťahovať.
Čo sa týka lístkov, v Ba asi ako v jedinom meste na SVK (a asi aj v ČR a možno aj okolitých štátoch) predaj lístkov u vodiča NIE JE žiadny. Čo tiež nie je ideálne, lebo napriek predajom v stánkoch, automatoch, elektronických peňaženkách či SMS lístkoch sa vyskytnú prípady, že by sa ten predaj u vodiča využil. Ale jedine tak, že by mal vodič jeden, max. dva druhy lístkov a cena u vodiča by bola s prirážkou oproti bežnému predaju.
A čo sa týka otvárania prvých dverí a nástupu prvými dvermi, tak väčšina (ak nie všetky) busy to majú tak, že na tie prvé dvere je vždy osobitné tlačidlo (a potom buď jedno na všetky ostatné, alebo na každé zvlášť, alebo rôzne..). A denne je x prípadov, že keď ide nastúpiť do busu na zastávke 20 ľudí, tak 17 z toho nastúpi cez predné dvere a z nich 14 prejde minimálne k tretím (alebo ak je to kĺbak a je tam toľko miesta tak aj do vlečky). Proste dav cestujúcich sa všade správa iracionálne (ale to nielen na Slovensku).