Reply on: Mike #11106:
To, že potrebujú mať presnú evidenciu mne a iným je u riti, reálne načo je dobré prikladať k čítačke kartu keď máš časový lístok keď aj tak za prvé, ten kto si zakúpi časový lístok tak hádam vie kedy mu končí, a ešte dokonca pri kúpe cez internet si vieš vybrať, že napríklad týždeň pred koncom ti príde upozornenie, a za druhé keď zabudneš, že ti vypršal a nekúpiš si nový a neoznačíš si cestu tak dostaneš pokutu, ale to je už tvoj problém.Najviac je, ale nelogické dostať pokutu keď si neoznačím lístok ale mám časový lístok ale aj tak pokutu by som dostal. Fakt toto celé nechápem, možno časový lístok ušetrí peniaze niekomu kto denne chodí MHDčkou aj 10 krát ale čas nie keďže si označuješ jazdu ako vždy.
Potom sa ospravedlňujem, že som sa pomýlil, raz som od niekoho počul túto informáciu, že pri najhoršom aj u vodiča si kúpiš lístok, ale nepreveroval som si to keďže vždy si kúpim lístok, a keď som raz tú možnosť nemal tak som radšej išiel o jednu zastávku načierno a tam si kúpil lístok

Ako áno, mohla by tá možnosť byť, že naozaj ak nebude iná možnosť kúpiť si s prirážkou u vodiča.
Čo sa týka nastupovania tak ja si myslím, že niektorí zbytočne chodia prvými dverami, idú prvými dverami keď majú normálne čipovú kartu, a tým aj zdržujú tým, že musia čakať na lístok čo im vypluje, alebo čo sa týka stredných a posledných dverí, tak odkedy dali čítačky a možnosť nástupu poslednými dverami tak aj tak väčšina ľudí stále chodí strednými dverami a tým sa vytvára zbytočná rada a meškanie autobusu.
Mike
Otázka je, prečo je potreba presnej evidencie nastupujúcich cestujúcich povýšená nad komfort cestujúcich, keď aj tak SADka (resp DPMŽ) s tými údajmi na nejakej pravidelnej báze nepracuje (napr. že by to zohľadňovali pri zmene CP a podľa toho zahustili / zriedili spoje alebo nasadzovali kĺbaky). Jedine že by si ich niekto vypýtal v rámci infozákona, ak je to podnik financovaný verejných zdrojov - teda predpokladám, že na MHDčku by sa to mohlo vzťahovať.
Čo sa týka lístkov, v Ba asi ako v jedinom meste na SVK (a asi aj v ČR a možno aj okolitých štátoch) predaj lístkov u vodiča NIE JE žiadny. Čo tiež nie je ideálne, lebo napriek predajom v stánkoch, automatoch, elektronických peňaženkách či SMS lístkoch sa vyskytnú prípady, že by sa ten predaj u vodiča využil. Ale jedine tak, že by mal vodič jeden, max. dva druhy lístkov a cena u vodiča by bola s prirážkou oproti bežnému predaju.
A čo sa týka otvárania prvých dverí a nástupu prvými dvermi, tak väčšina (ak nie všetky) busy to majú tak, že na tie prvé dvere je vždy osobitné tlačidlo (a potom buď jedno na všetky ostatné, alebo na každé zvlášť, alebo rôzne..). A denne je x prípadov, že keď ide nastúpiť do busu na zastávke 20 ľudí, tak 17 z toho nastúpi cez predné dvere a z nich 14 prejde minimálne k tretím (alebo ak je to kĺbak a je tam toľko miesta tak aj do vlečky). Proste dav cestujúcich sa všade správa iracionálne (ale to nielen na Slovensku).