Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marek6283 #11100:
Najlepšie sa majú vodiči v Bratislave alebo v takých Košiciach, proste mestá kde si kúpiš lístok buď SMS či už v automatoch, trafikách... a tam naozaj v týchto MHD-čkách vodiči otvárajú iba dvere (jedným tlačítkom alebo ako, neviem ako to majú také SOR-ky či iné autobusy ktoré majú dvere na tlačidlo), a pokiaľ viem v takej Bratislave lístok dá sa prinajhoršom aj u vodiča kúpiť ale tuším ževraj veľkou prirážkou.
Lenže toto pre Trenčín takýto systém je nereálny, a to asi hlavne preto, lebo ak by sme mali mať automaty na lístky tak na to by neboli ako vždy peniaze (ani na nové čítačky kvôli takýmto lístkom) a hlavne pre také malé mesto ako Trenčín by časové lístky boli zbytočnosť.
Jedine čo by mohla SAD-ka zrealizovať by mohla konečne spraviť možnosť ako som spomínal a to SMS lístok, a ešte osobne si myslím, že kto má časový predplatný lístok tak aby nebolo nutné vždy po nástupe do autobusu prikladať kartu k čítaciemu zariadeniu, keďže toto mi tu chýba možnosť nastúpiť do autobusu len tak bez potreby označenia, však načo, keď mám časový predplatný lístok, tak keby išiel revízor tak jemu by ukázalo, že mám časový predplatný lístok a hotovo.
Toto by práve urýchlilo nastupovanie, že by nebolo nutné sa hrajkať s tým čítacím zariadením, ktoré niekedy začne vrieskať keď niekto priloží kartu a rýchlo ju dá preč a tým pádom sa nestihne načítať a tým zbytočne zdržuje 😕
Reakcia na: MA MHD #11098:
Mne sa stal podobný problém asi minulý rok, presnejšie to bola vodička (neviem ako inak nazvať ženu riadiacu autobus :D) a akože ja som bežal ako o život na autobus a ona už mala aj smerovku, že vychádza zo zastávky, no ale predsa mi otvorila ešte dvere, a po nástupe vykrikovala na mňa, že ju už púšťali a takto. Ak som správne teda s tvojho príspevku pochopil, pani prišla na zastávku už keď autobus bol skoro rozbehnutý? A následovne jej otvoril autobusár dvere podobne ako v mojej situácii a začal na pani vykrikovať?
Aj keď neviem stále o akého vodiča sa jedná, ale to je asi teraz jedno, tak osobne si myslím, že áno keď má niekto zlý deň to sa dá pochopiť ale ak to robí niekto pravidelne tak to už nie je normálne, a rozumiem tiež, že práca autobusára je náročná. Osobne tiež mám celkom dobré skúsenosti s vodičmi, väčšina s nich sú v pohode.
Inak veľa šťastia s tou sťažnosťou alebo skôr pripomienkou SAD-ke, lebo osobne čo som im písal na všetky možné e-maily mi odpovedali až z jedného a to som im písal, že proste väčšina vodičov nevie nahadzovať časové predplatné lístky pri prímestskej doprave v rámci územia Trenčína a dopadlo to tak, že asi len poučili znova vodiča ktorého som spomenul v e-maily a to bola celá ich odpoveď.
To ma mrzi,ja ho poznam,viem ze skor nevravi nic... teraz som soknuty... ale viem podla seba ze ked nemam svoj voz a mam zalozny ako teraz maju oni tak by som "vrazdil",vtedy skratka vodic trpi ako nikdy a caka na koniec sluzby,vsetko ostatne je uplne navyse vycerpavajuce...To nie e obhajoba ,len moja skusenost...Ja napr.teraz beriem rozne lieky a kvapky,mam co robit sam so sebou a vydrzat,ale prestal som riesit ludi a je to o nieco lepsie...Skratka tie predne dvere budu stale "in" 🙂 a kto toto raz u nas vyriesi si zaslusi minimalne litrik dobrej Oskorusovice -tu ma u mna! ? Nedavno som nad tymto premyslal ked som cital na dvoch kolegov dost negativnu ale pravdivu kritiku,mimo autobusu su to super chalani,ale ked sadneme za volanty nastane nejaka zmena-prepnutie...skratka celkom ine nieco...preto ine riesenie nie je len aby vodic MHD karoval a neriesil informatora a predavaca alebo uz ta buducnost bezpilotnych autobusov 🙂.... Pilot lietadla letenky nepredava,rusnovodic metra ci vlaku tiez nie..my to robime tak ako to tu je zavedene,mame tu uz aj kolegov co jazdili inde na MHDckach a tiez kukaju co tu ludia dokazuju.....niekto vydrzi,iny nie...casto riesim podnety znamych ktory mi volaju-viezol ma taky a taky vodic -cislo autobusu a toto a takto ...a ja viem svoje ... jedine mozne momentalne riesenie je NEKOMUNIKOVAT ale to zase by bolo clankov ze sofo sa otocil do laveho okna a podobne... 😉 Tak jedeme o dum a zastavku dal chlapci...MHD = galejnici su k sluzbam...mali by ste pocut nese zazitky co si mi rozpravame casto po sichte o cestujucich...ale tak jasne ze sa povie-ste tu pre nas... 🙂 len keby sa dodrzoval prepravny poriadok-ake by to bolo krasne z oboch stran pravda 😉
Reakcia na: MA MHD #11098:
Práve tento vodič má takéto vystupovanie bežne. Verím všetkému, čo je tu napísané. Ja osobne som ho tiež zažil, keď sa veľmi nepríjemne správal k cestujúcim a robí to dosť často, takže tu nejde o náladovosť, ale pravidelnosť. Práve s takými vodičmi by sa malo niečo robiť. Nie je možné, aby sa s ľuďmi niekto takto rozprával.
Jeden zážitok z dneška, ktorý nemôžem nenapísať...
Išiel som 11 o 12:55 zo Saratovskej, pri parku, Karosa #42 a naozaj ma nepríjemne prekvapilo správanie vodiča. Nie že by som od vodičov MHD čakal príjemné vystupovanie (česť výnimkám, o ktorých viem, nebudem samozrejme"hádzať všetkých do jedného vreca", chápem, že práca vodiča je náročná), ale toto bol naozaj vrchol. Pani dobehla na autobus pár sekúnd po odchode ale pán vodič po nej vrieskal až po zastávku Pod Juhom, ako by mala prísť na čas. Samozrejme mala, ale vodič nemôže poznať, či nemala nejaké závažné dôvody. A ak by to povedal slušne, ešte ho podporím, ale vrieskať po platiacom cestujúcom, to je moc.
Ďalšia zastávka Inovecká, pán nemal drobné na zaplatenie, vodič opäť vrieskal tak, že som ho bez problémov počul k stredným dverám. Keby pánovi nepožičali cestujúci, stojíme tam doteraz. Zato pán vodič zabudol zavrieť dvere, keď zo zastávky odchádzal, to je v poriadku, hlavne nadať cestujúcemu. Najprv by bolo dobré myslieť na vlastné povinnosti ?
Samozrejme viem, že iMHD nie sú stránky dopravcu, ktorému to takisto prepošlem, ale zaujímal by ma názor diskutujúcich na takéto vystupovanie...
Samozrejme, ako mi už viackrát bolo povedané, treba mať pochopenie k tomu, že vodiča mohlo predtým nahnevať niečo/niekto iný, samozrejme, to je pravda. Ale aj to pochopenie má svoje hranice a naviac, rovnaké pochopenie by mohli mať aj vodiči k cestujúcim...?
PS: ospravedlňujem sa za kritiku, ktorú naozaj nemyslím na všetkých vodičov ale toto bolo podľa môjho názoru moc...
Reakcia na: kvorka #11095:
Treba vziat miery zo zastavky Dolny Sianec (byvala Soblahovska razcestie) ,ta jedina je z poslednej doby dobra co sa tyka dlzky! Aj co sa tyka vjazdu... a ped tou nemocnicou bude treba mysliet na to ze tam zacne vyuzivat zastavku kopa taxikov a os.aut na vystupovanie/nastupovanie ludi tak ako pred OvCe 🙂 Laugaricio!
Reakcia na: kvorka #11095:
Kužele
Reakcia na: Richard Ščepko #11094:
To treba otestovať tak,že sa dajú kúzelné a klbak sa skúsi zastaviť,či sa narovna ku kasselaku.Mne sa zdá 20 malo,to nie je ani pre dve sóla.
Reakcia na: Mike #11093:
Veľmi nepresnou metódou som prišiel na dĺžku cca 20 metrov (19,85 m). Nemám .dwg súbor, aby som si to odmeral presne. Tá vzdialenosť je len v dĺžke žltého vyznačenia BUS.
Reakcia na: Richard Ščepko #11092:
Zastávková nika je aká dlhá, nevieš náhodou? ?
Ešte chcem poprosiť, či niekoho nenapadne iné (lepšie/vhodnejšie) riešenie daného návrhu. Cieľom bolo:

1. Presun zastávky MHD bližšie ku vchodu nemocnice + jej debarierizácia
2. Zriadiť priechod pre chodcov na úseku od nemocnice k tržnici (resp. na Ul. 28. októbra) - ak to je možné, čo sa podľa návrhu ukazuje, že možné je.

Upozorňujem, že ide len o návrh. Ten je možné zmeniť, ak sa objaví vhodnejšie riešenie. Ďakujem!
Reakcia na: Jacob #11088:
v čase keĎ tabule fungovali, sme tu v katalógu vozidiel upgradovali info o tom, v ktorom voze sú. Napr. 36: https://imhd.sk/tn/vozidlo/6638/Karosa-B-952-36-TN582CB
- to je zaujímavé, že zrovna "záložák" ju mával...
Este by sa zislo oznacnik zo zrusenej zastavky v Istebniku premontovat na tu nahradenu o cca 300metrov k Vlarskej...ak to uz tak ostane co asi hej.Tam je velmi zaujimave ze modre autobusy v tych krizovatkach stat mozu aj nadalej ale cervene nie.Teda jasne ze schvalujem ten zakaz lebo v takom uzle uliciek je to velmi nebezpecne ale ake vinimky?
Označníky na Novinách osadené.

Inak nemáte niekto fotografiu z otvorenej rozkopávky na zastávke 28. októbra (smer centrum)? Takú, ktorá by dokazovala to, čo spomínal nedávno Marek6283. Ďakujem!
Reakcia na: Richard Ščepko #11087:
Aha, no pri #01 si nie som istý či v tom čase vôbec jazdila ak sa nemýlim tak slúžila ako záložné garantované nízkopodlažné vozidlo, ale už dlšiu dobu jazdí a ako som videl tak informačný panel jej funguje, len či SAD-ka podľa tohto podnetu kde si uviedol hlavne #01 opravila túto jednu tabulu a keď si nespomenul ostatné, a tým: "Nefunkčné interiérové tabule som si všimol na ďalších min. 2 vozidlách MHD." to vyzerá, že opravili iba #01, #05 (asi minulý týždeň začala fungovať), ale ostatné majú na háku 😃

Ale aj tak tie informačné tabule sú hocijako, všetky Crosswaye ich majú (aj to na rôznych miestach), a Citelisy (okrem 18M), a o B952 to pomlčím pri nich má asi iba 40% autobusov informačné tabule. (hlavne, že ich nasadzujú stále ale informačné tabule nie sú vo všetkých autobusoch tohto typu)
Reakcia na: Jacob #11086:
Neriešil som len #61 (viď. 2. požiadavka http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000338200/foto%20k%20po%BEiadavkam%20Ing.%20%A9%E8epko.pdf z 21.8.2017), ale aj krátke 12M. Vtedy som uviedol príklad #01, keďže inú fotografiu som nemal. Ešte chvíľu počkám na "vyčistenie káblov" a ak sa nepohne nič ani v krátkych Citelisoch, tak sa na to spýtam cez interpeláciu s dôrazom na vyžiadanie si konkrétnych vecí. Lebo mňa tiež popravde veľmi nebaví toto naťahovanie.
Na jednej strane rozumiem, že sa niečo pokaziť môže, na druhej už menej, keď sa veci riešia len naoko. Šesť mesiacov od podnetu je už predsa len dosť, aj keby bola dodacia lehota niekoľko týždňov. Každopádne to zatiaľ vyzerá, že sa tomu začal na SADke niekto reálne venovať, čo je fajn. Čas ukáže s akým výsledkom.

Inak musím napísať, že s určitými podnetmi pre MHD mi veľmi výrazne pomáha Michal Mazánik. Časť vecí sa vytrvalosťou podarilo zmeniť. Aj takto nejak si predstavujem spoluprácu ? No musím napísať, že mnohé veci, ktoré sa tu spomínajú tiež šli ako podnet na zmenu (oficiálne aj neoficiálne).
Reakcia na: Richard Ščepko #11082:
Najzaujímavejšie je, že predný a bočný informačný panel, funguje v poriadku a nie je v azbuke, určite je to ten istý výrobca, a taktiež ja si myslím osobne, že tie informačné tabule čo boli v Citelise tak ich proste po odstavení dali do iného autobusu a teraz sa idú vyhovárať na nejakú azbuku a iné hovadiny.

Inak keď riešiš chýbajúce informačné tabule v Citelise, nevieš zistiť aj prosím ako je to s tabulami v ostatných Citelisoch 12M? Jedná sa hlavne o #02, #03, #04 tieto všetky majú informačné tabule ale možno už aj vyše roka sú nefunkčné, a pri #05 tiež nebol funkčný a zrazu čo som videl funguje, ale zaujímal by ma dôvod ak teda ešte nefungujú v ostatných Citelisoch.
Reakcia na: Richard Ščepko #11084:
Bude tam alfa beta teraz ?
Reakcia na: S499.1023 #11083:
Presne. Buď to písal niekto, kto tomu celkom nerozumie (dostal len pokyn) alebo ide o vysoko inteligentné káblové zväzky s integrovaným mikroprocesorom/riadiacou jednotkou. Sám som veľmi zvedavý ako to dopadne.
Reakcia na: Richard Ščepko #11082:
Asi nejaká sovietska kozmická technológia - azbuka v kábli ? . A celé je to len o tom, že to SAD-ka kanibalizovala a teraz si chce dať nové tabule zaplatiť a niekto na meste ju v tom podporuje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.