Reakcia na: Mike #11106:
Odpovedzme si, aký je spoločný menovateľ DPMŽ a SAD TN a máme odpoveď na otázku z prvého odstavca.
a kto toto raz u nas vyriesi si zaslusi minimalne litrik dobrej Oskorusovice -tu ma u mna! ? Nedavno som nad tymto premyslal ked som cital na dvoch kolegov dost negativnu ale pravdivu kritiku,mimo autobusu su to super chalani,ale ked sadneme za volanty nastane nejaka zmena-prepnutie...skratka celkom ine nieco...preto ine riesenie nie je len aby vodic MHD karoval a neriesil informatora a predavaca alebo uz ta buducnost bezpilotnych autobusov
.... Pilot lietadla letenky nepredava,rusnovodic metra ci vlaku tiez nie..my to robime tak ako to tu je zavedene,mame tu uz aj kolegov co jazdili inde na MHDckach a tiez kukaju co tu ludia dokazuju.....niekto vydrzi,iny nie...casto riesim podnety znamych ktory mi volaju-viezol ma taky a taky vodic -cislo autobusu a toto a takto ...a ja viem svoje ... jedine mozne momentalne riesenie je NEKOMUNIKOVAT ale to zase by bolo clankov ze sofo sa otocil do laveho okna a podobne...
Tak jedeme o dum a zastavku dal chlapci...MHD = galejnici su k sluzbam...mali by ste pocut nese zazitky co si mi rozpravame casto po sichte o cestujucich...ale tak jasne ze sa povie-ste tu pre nas...
len keby sa dodrzoval prepravny poriadok-ake by to bolo krasne z oboch stran pravda
Laugaricio!

Mike
Otázka je, prečo je potreba presnej evidencie nastupujúcich cestujúcich povýšená nad komfort cestujúcich, keď aj tak SADka (resp DPMŽ) s tými údajmi na nejakej pravidelnej báze nepracuje (napr. že by to zohľadňovali pri zmene CP a podľa toho zahustili / zriedili spoje alebo nasadzovali kĺbaky). Jedine že by si ich niekto vypýtal v rámci infozákona, ak je to podnik financovaný verejných zdrojov - teda predpokladám, že na MHDčku by sa to mohlo vzťahovať.
Čo sa týka lístkov, v Ba asi ako v jedinom meste na SVK (a asi aj v ČR a možno aj okolitých štátoch) predaj lístkov u vodiča NIE JE žiadny. Čo tiež nie je ideálne, lebo napriek predajom v stánkoch, automatoch, elektronických peňaženkách či SMS lístkoch sa vyskytnú prípady, že by sa ten predaj u vodiča využil. Ale jedine tak, že by mal vodič jeden, max. dva druhy lístkov a cena u vodiča by bola s prirážkou oproti bežnému predaju.
A čo sa týka otvárania prvých dverí a nástupu prvými dvermi, tak väčšina (ak nie všetky) busy to majú tak, že na tie prvé dvere je vždy osobitné tlačidlo (a potom buď jedno na všetky ostatné, alebo na každé zvlášť, alebo rôzne..). A denne je x prípadov, že keď ide nastúpiť do busu na zastávke 20 ľudí, tak 17 z toho nastúpi cez predné dvere a z nich 14 prejde minimálne k tretím (alebo ak je to kĺbak a je tam toľko miesta tak aj do vlečky). Proste dav cestujúcich sa všade správa iracionálne (ale to nielen na Slovensku).