Úvod

Nákladnú dopravu na Smokoveckej elektrickej vicinálnej železnici (T.V.V.) v prvých rokoch prevádzky zabezpečovali aj dva elektrické motorové nákladné vozne, ktoré vznikli prestavbou prívesných nákladných uzavretých vozňov zabudovaním elektrickej výzbroje. Prestavbu vykonala budapeštianska firma Ganz. Okrem nich bolo k dispozícii aj 8 malých prívesných nákladných vagónov na prevoz uhlia. Ďalšie prívesné nákladné vozne - v počte 18 plošinových štvornápravových vozňov a 4 oplenových - boli zakúpené okolo roku 1917 v súvislosti s odstraňovaním kalamitného dreva po veľkej veternej kalamite z 18. novembra 1915.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ganz 31 – 32 1908 (?) 2
Spolu 1908   2

Fotografie

Opis

Dvojnápravové nákladné vozne mali otvorené plošiny a uzavretý nákladný oddiel. Nákladné vozne mohli odviezť náklad s hmotnosťou 5000 kg, pričom úložný priestor mal obsah necelých 9 m2.

Úpravy

Vozne boli prestavané na motorové pravdepodobne ešte v roku 1908, nakoľko osobné motorové vozne #1-3 nepostačovali na prevoz nákladných vlakov. Pri zmene napájacieho napätia v roku 1912 boli elektrické nákladné vozne premenené vybratím elektrickej výzbroje opäť na prívesné nákladné vozne.

Vyraďovanie a likvidácia

Skriňa vozňa #31 bola po vyradení odpredaná a umiestnená v záhradke pri železničnej trati vo Važci.

Katalóg vozidiel

Z/u 2040 Z/u 2041

Legenda a štatistika

Z/u 2040vyradené vozidlo: 2 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
31 Z/u 2040 
32 Z/u 2041 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.