VozidláAutobusy › Mercedes-Benz Citaro C2 K

Mercedes-Benz Citaro C2 K

Úvod

Mercedes-Benz Citaro K predstavuje najkratšiu verziu nízkopodlažného autobusu Citaro nemeckého výrobcu EvoBus. Vyrábaný bol v dvoj- aj trojdverovej verzii.

SAD Poprad zakúpila v rámci obnovy vozidlového parku popradskej MHD tieto vozidlá v dvojdverovom vyhotovení.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Mercedes-Benz Citaro C2 K PP-032FA, PP-305FA, PP-311FA, PP-312FA 2021 2022 4
2. Mercedes-Benz Citaro C2 K PP-978FG, PP-476FH, PP-593FH, PP-606FH 2022 2022 4
Spolu 2021 – 2022   8

Technické parametre

Dĺžka 10633 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3095 mm
Výška s klimatizáciou 3120 mm
Výška podlahy 320 mm
Rázvor 4398 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 26 + 1
Počet miest na státie 60
Celkový počet miest 86 + 1
Motor Mercedes-Benz OM 936 h, Euro 6e, BlueEFFICIENCY Power, naftový, radový 6-valec s technológiou Blue-Tec 6 a rekuperačným modulom
Výkon motora 220 kW / 1800 rpm
Objem motora 7698 cm3
Krútiaci moment motora 1200 Nm / 1200 - 1600 rpm
Maximálna rýchlosť 95 km/h
Nápravy predná: ZF, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Konvekta P700
Chladiaci výkon klimatizácie 32 kW
Vykurovací výkon klimatizácie 38 kW

Fotografie

Opis

Karosériu dvojnápravového vozidla zostavili z oceľových profilov a zvonka oplechovali hliníkovými a kompozitnými panelmi. Horizontálne uložený naftový motor umiestnili v zadnej časti vozidla. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s dopytovým otváraním pri druhých dverách.

V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá City Star Eco s textilným poťahom prevažne v priečnom usporiadaní 2 + 2. Sklenené zásteny pri dverách ozdobili pre lepšiu viditeľnosť sieťotlačou. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Na osvetlenie interiéru použili priečne osadené LED svietidlá zapustené do obloženia stropu. Oproti druhým dverám vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vetranie interiéru vyriešili výklopnými časťami bočných okien a strešnými klapkami s rozvodom vzduchu cez perforovanú strednú časť stropného obloženia. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili zatmavenými determálnymi bočnými oknami a pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Konvekta P700 s možnosťou chladenia i vykurovania.

Vozidlo vybavili optickým i akustickým informačným systémom Bustec s vonkajšími farebnými LED displejmi a vnútorným TFT LCD displejom. Pri dverách na prídržných tyčiach osadili dávkovače dezinfekčného prostriedku pre cestujúcich. Vozidlá dodali v bielo-modrom nátere.

Prevádzka

Vozidlá boli slávnostne predstavené 31. januára 2022 a následne boli uvedené do prevádzky. Prvé vozidlo druhej série bolo predstavené v Poprade odbornej verejnosti 19. októbra 2022, do premávky sa zaradilo spolu s ďalšími troma novými vozidlami začiatkom decembra 2022.

Katalóg vozidiel

PP-032FA PP-305FA PP-311FA PP-312FA

PP-978FG PP-476FH PP-593FH PP-606FH

Legenda a štatistika

PP-032FAnevyradené vozidlo: 8 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.