imhd.sk
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Bezbariérová doprava
S preukazom ŤZP
Preprava zvierat
Preprava bicyklov a lyží
Prepravný poriadok MHD Poprad
Prepravný poriadok železníc
Prepravný poriadok IDS Východ
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Oblačno
1 °C
sk
English
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Švajčiarsko
›
Regionálne dráhy a doprava
› Pilatusbahn (PB)
Detail styku vozidla zubačky s traťou
Locherova ozubnica s ozubenými hrebeňmi na bočných stranách, do ktorých zaberajú dve ozubené kolesá
Pohľad z horného stanovišťa rušňovodiča
Jazda na dohľad na najstrmšom úseku so sklonom 480 ‰
Stanovište rušňovodiča na zubačke Pilatusbahn
Spodná stanica najstrmšej ozubnicovej dráhy na svete
Najstrmšia ozubnicová dráha na svete využíva Locherovu ozubnicu s dvomi horizontálne ozubenými kolesami umiestnenými vo vozňoch
Zubačka na Pilatus bola otvorená v roku 1889 a doteraz používa pôvodné koľajnice
Ozubnicová železnica na Pilatus začinala v roku 1889 s parným pohonom a v roku 1937 bola elektrifikovaná
Výhybňa v strede trate
Vzhľadom na využitie Locherovej ozubnice sú namiesto bežných výhybiek použité presuvne (na fotografii) a otočné výhybky
Pohľad z vozňa na presuvňu pred postavením vlakovej cesty pre tento vozeň
Maximálne stúpanie na Pilatus je 48 %
Trať na Pilatus je dlhá viac ako 4 km a má priemerné stúpanie 35 %
Rozchod trate na Pilatus je 800 mm
Vozeň vo vrcholovej stanici pod symbolom Pilatusu, ktorým je drak
Model parného vozňa, aký pôvodne na Pilatus jazdil
Jazda nadol so stiahnutými zberačmi maximálnou rýchlosťou 9 km/h
Zubačka pod vrcholom Pilatus
Horný úsek trate na Pilatus
Horný úsek trate na Pilatus
Horná stanica pod vrcholom Pilatus
V čase najväčších prepravných nárokov idú za sebou aj 4 vozne, ktoré sa križujú s rovnakým počtom vozňov uprostred trate
Horný úsek sa nachádza priamo pod vrcholom Pilatus
Pod vrcholom Pilatus sa stretáva ozubnicová železnica a visutá lanová dráha
Pod vrcholom Pilatus sa stretáva ozubnicová železnica a visutá lanová dráha
Vozeň #29 stúpa k vrcholu
#22, Alpnachstad
Koncový úsek trate na Pilatus
#21, Pilatus Kulm
#30, Pilatus Kulm
Parná zubačka vyrobená firmou Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik, Winterthur (SLM) v roku 1900 pre extrémne strmú ozubnicovú železnicu Pilatusbahn
Locherova ozubnica pre extrémne strmé zubačky
Locherova ozubnica pre extrémne strmé zubačky
Parná zubačka vyrobená firmou Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik, Winterthur (SLM) v roku 1900 pre extrémne strmú ozubnicovú železnicu Pilatusbahn
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie