imhd.sk
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Bezbariérová doprava
S preukazom ŤZP
Preprava zvierat
Preprava bicyklov a lyží
Prepravný poriadok MHD Poprad
Prepravný poriadok železníc
Prepravný poriadok IDS Východ
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Polojasno
3 °C
sk
English
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Spojené kráľovstvo Veľkej Británie a Severného Írska
› Glasgow
Séria komixov o "Mungovi, dobrom občanovi Glasgowa" vtipnou formou upozorňovala na neduhy v doprave
Trolejbusová doprava v Glasgowe existovala v rokoch 1949 - 1967
Trolejbusy mali v Glasgowe prezývku "tichá smrť", pretože boli také tiché, že sa chodci báli, že ich nebudú počuť a budú nimi zrazení
Trolejbusy TBS 13 jazdili v rokoch 1958 - 1967
Zachovaný trolejbus TBS 13, ktorý je umiestnený v depozitári múzea
Pôvodne boli všetky stanice metra vybavené ostrovnými nástupišťami
Pôsobivá centrálna železničná stanica v štýle zo začiatku 20. storočia
Centrálna stanica s elektrickou jednotkou smerujúcou do regiónu
Na hlavovej železničnej stanici často stoja na jednej koľaji dva regionálne vlaky do dvoch rôznych smerov
MAN 18.240 / Alexander-Dennis Enviro300 B46F
Vzhľad výjazdu z tunelových rúr do stanice po modernizácii, ktorá prebehla v rokoch 1977 - 1980
Jedna zo staníc s nástupišťami prestavanými na postranné
Interiér vozňa v nových farbách
Glasgowské metro funguje v nezmenenom trasovaní od svojho sprevádzkovania v roku 1896
Výška dverí ledva postačuje vyšším cestujúcim
Interiér vozňa metra v nových farbách po redesigne v roku 2010
Porovnanie nového a starého náteru vozňov metra
Všetky vozne metra vyrobila firma Metro Cammell
Volvo B7RLE / Wright Eclipse Urban s povinným nástupom prednými dverami
Volvo B10LA / Wright Fusion pred Kelvin Hall International Sports Arena
Dennis Trident SLF / Plaxton President
Dennis Dart SLF / Marshall Capital
Autobusy pomaly idúce za demonštrantami
Vyhradený jazdný pruh pre autobusy, bicykle a taxíky počas špičiek - a to aj na 2+2-pruhovej komunikácii
Jedna z modernejších zastávok autobusov v Glasgowe
Dennis Trident / Alexander ALX400
Informácie na stanici metra vrátane mapy okolia
Vozne metra sú len o málo vyššie než človek, preto ich niektorí volajú "hračkárske metro"
Najfrekventovanejšia stanica metra má postranné a ostrovné nástupište
Bočná strana pôvodného vozňa metra z roku 1896 je súčasťou stanice Buchanan Street
Všetky stanice sú umiestnené vyššie než medzistaničné úseky
Ostrovné nástupište na stanici St George's Cross
Tunely v rámci stanice metra Kelvinbridge s trasou v novom vizuále
Automaty a turnikety na stanici Kelvinbridge
Stanice metra architektúrou zväčša nezaujmú
Metro v nedeľu jazdí len od 10:00 do 18:00
Stanica Hillhead počas rekonštrukcie
Stanica Hillhead mení svoj vzhľad
Stanica Partick bola vybudovaná už s postrannými nástupišťami v rámci modernizácie metra v rokoch 1977 - 1980
Stanica Partick slúži okrem lokálnej obsluhy aj na prestupovanie medzi regionálnymi vlakmi, metrom a autobusmi
Scania L113CRLAA Flex-Ci / Wright Axcess-Ultralow v prestupnom uzle Partick
Interiér nemodernizovaného vozňa metra
Scania L113CRL / Wright Axcess-Ultralow v prestupnom uzle Govan
Scania L94UB / Wright Axcess-Floline
Stanica Govan sa nachádza v blízkosti depa metra
Stanica Govan je konečnou stanicou oboch protismerných okružných liniek metra
Všetky súpravy metra sú trojvozňové
Kombinácia pôvodného ostrovného a neskôr vybudovaného postranného nástupišťa na stanici Ibrox
Vlak metra blížiaci sa do stanice Cessnock
Stanica Cessnock z ulice pripomína skôr vchod do pivnice obytného domu než stanicu metra
Starý typ informačných tabúľ na stanici Cessnock
Stanice metra sú chránené proti teroristickým útokom masívnymi stĺpikmi
Bočná stena stanice Shields Road
Dva vlaky metra v starom nátere
Jediný východ zo stanice Shields Road
Stanica West Street je umiestnená v oblúku
Pôvodné sídlo spoločnosti prevádzkujúcej metro bolo zároveň vstupom do stanice St Enoch
Volvo B7L / Wright Eclipse
Prestupný uzol Partick - autobusy, metro a regionálna železnica na jednom mieste
Autobusové linky jazdiace popri stanici Partick vykonávajú zachádzku k nej
V Glasgowe sa dá celý deň voziť za 4 libry. Nie však všade
Jednotlivé nástupištia autobusových zastávok sú riešené pre nástup prednými dverami
Náhod či zámer? Linka na letisko má označenie 747 podobne ako známy typ Boeingu
Autobusy Volvo B7L / Wright Eclipse
Volvo B7L / Wright Eclipse v autobusovej zápche
Volvo B7L / Wright Eclipse
Prímestská elektrická jednotka
Volvo B10LA / Wright Fusion ADP55D
Dennis Dart SLF / Marshall Capital
Dennis Dart SLF / Marshall Capital a vľavo taxík s EČV s označením Škótska a nie Veľkej Británie
Volvo B7L / Wright Eclipse
Optare Solo M920 B33F (ex Nottingham #294)
Volvo Olympian OLY-56 / Alexander Royale RH
Časť mestskej dopravy v Glasgowe je vykonávaná aj regionálnymi vlakmi jazdiacimi v centre v podzemí
Napodobenina električky ako steak & grill bar
Električkové graffiti skrášľuje betónový múr pod výpadovkou
Autobusové graffiti láka do neďalekého múzea dopravy
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini
Volvo B7TL / Plaxton President a v pozadí most regionálnej železnice v zastavanej štvrti
Dennis Dart SLF / Marshall Capital spája dva prestupné terminály
Dennis Trident / Alexander ALX400
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini pred jednou z glasgowských univerzít
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini na expresnej X11
MAN 18.220 / Alexander ALX300 ako expres
MAN 18.220 / Alexander ALX300 sa ospravedlňuje, že je na služobnej jazde
Ak nie sú na ulici vyhradené jazdné pruhy pre autobusy, v zápche uviazne aj MHD
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini pri zastávkovom prístrešku orientovanom tak, aby čakajúcich cestujúcich neošpliechali vozidlá na ceste
Dennis Trident / Plaxton President pri železničnej stanici Queen Street
Koncová železničná stanica Queen Street
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini
Stanica metra Buchanan Street je prepojená so železničnou stanicou Queens St dlhým pohyblivým chodníkom
Pôvodné vozne metra jazdili vyše 80 rokov
Osvetlená tunelová rúra
Volvo B7TL / Wright Eclipse Gemini pred Kelvingrove Art Gallery and Museum
Volvo B7RLE / Wright Eclipse pod glasgowskou univerzitou
Volvo B7RLE / Wright Eclipse pred Clyde Auditorium na linke spájajúcej reprezentatívne objekty pri brehu rieky Clyde
Jedna z prvých električiek v Glasgowe
Interiér jednej z prvých električiek - nižšia trieda
Interiér jednej z prvých električiek - vyššia trieda
"Cunader" #1392 je poslednou dvojpodlažnou električkou vyrobenou vo Veľkej Británii (v roku 1952)
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie