imhd.sk
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Bezbariérová doprava
S preukazom ŤZP
Preprava zvierat
Preprava bicyklov a lyží
Prepravný poriadok MHD Poprad
Prepravný poriadok železníc
Prepravný poriadok IDS Východ
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Oblačno
5 °C
sk
English
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Španielsko
› Bilbao
Električky pri historickom centre mesta
Historická fotka lanovky na kopec Artxanda
Moderná električka Urbos bola v Bilbau postavená na rozchode 1000 mm, jazdia na nej nízkopodlažné električky výrobcu CAF
Dvojjazyčné informácie pre cestujúcich - baskicky a španielsky
Zastávka električky Sabino Arana
Zastávkový označník na zastávke Sabino Arana
Prvá trať modernej električky bola otvorená v roku 2002
Nízkopodlažné vozidlo CAF Urbos 1 španielskeho výrobcu pre rozchod 1000 mm
Vstup do stanice metra San Namés
Informácie pre cestujúcich pred stanicou metra San Namés
Vstup do stanice San Namés
Stanica metra San Namés
Stanica metra San Namés
Metro v Bilbau bolo otvorené v roku 1995. Prvé plány síce siahali až do 1920-tych rokov, reálne sa však metro začalo budovať až v roku 1989. Počas stavby bolo až 8 rokov uzatvorené hlavné námestie Moyúa. Vo štvrtiach Deusto a San Inazio stavba metra poškodila niektoré budovy
Vlak metra na stanici San Namés
Vlak metra CAF / ABB UT500 na rozchode 1000 mm
Volvo B7L / Hispano #1105
770 metrov dlhá pozemná lanovka Funicular de Artxanda so sklonom až do 45 %
Pozemná lanovka Funicular de Artxanda otvorená v roku 1915
Vozeň pozemnej lanovky Funicular de Artxanda
Vozeň pozemnej lanovky Funicular de Artxanda vchádza do podzemnej časti mimoúrovňovo križujúcej aj železnicu
Stanica regionálnych železničných liniek na rozchode 1000 mm
Volvo B7L / Hispano #1121 na Lanovkovom námestí
Lanovkové námestie a dolná stanica lanovky Funicular de Artxanda
Vstup do lanovky Funicular de Artxanda
Zastávkový označník s výveskami
Buspruh v ľavom jazdnom pruhu, v pravom vedie obojsmerná električková jednokoľajka
MAN pod vianočným stromčekom
Elektrobus v pare valiacej sa zo stánku s churros
Regionálne linky sú v Baskicku označované štvormiestnymi číslami
#1229 LRB, 928, linka 28, Arriaga Plaza
Dva buspruhy v jednom smere, tzn. ulica v jednom smere vyhradená pre autobusy a taxíky
#3263, 4746 HYX, linka 3911, Hurtado de Amezaga Kalea
#0564 HMB, 8621, linka 3515, Hurtado de Amezaga Kalea
#7738 HKN, 7759, linka 3136, Hurtado de Amezaga Kalea
Nástupištia regionálnych autobusov pod železničnou stanicou
Linka 58, Plaza Biribila
Trojica nemeckých autobusov na vyzdobenej hlavnej triede
#10, 5470 LGZ, 7489 KGJ, 786, linka A9, A2, Plaza Biribila
Volvo B12B / Sercar ako pojazdné miesto na odber krvi
Štandardný vstup do stanice metra v Bilbau s automatmi na cestovné lístky a turniketmi
Interiér jednotky metra CAF
Interiér jednotky metra CAF so sklápacími sedadlami
Interiér jednotky metra CAF
Metro CAF v stanici Kabiezes
Podzemné stanice metra majú jednotný dizajn navrhnutý architektom Normanom Fosterom
Typický vstup do podzemnej stanice metra
Bilbao sa vydalo cestou nadčasového prvotného návrhu vzhľadu staníc, ktorý sa aplikuje aj po takmer 25 rokoch od otvorenia prvej linky
Jednotka metra CAF sa blíži do konečnej stanice Kabiezes otvorenej v roku 2014
Dva oddelené vstupy do gondoly pre peších a jeden pre bicykle, autá a motorky
Kapacita gondoly je 200 pasažierov, 6 bicyklov alebo motoriek a 6 automobilov
Gondola denne absolvuje cestu cez Biskajský záliv približne 300-krát
Najstarší gondolový most na svete, ktorý bol postavený v roku 1893
Interiér priestoru pre pasažierov
Pilier gondolového mosta v Getxo
Gondolový most je 160 m dlhý a 45 m vysoký a je súčasťou verejnej dopravy, hoci naň neplatia niektoré druhy cestovných lístkov
Strop priestoru pre pasažierov ponúka historické fotografie na tento jedinečný most vrátane pohľadu na starú gondolu
Upevnenie lán piliera gondolového mosta
Zástavba na západe Bilbaa plynulo prechádza do mesta Portugalete, kde mestskú dopravu zabezpečujú regionálne autobusy
Citaro vychádza z paralelnej ulice, aby prekrižovalo protismer a zaradilo sa do pravého jazdného pruhu
#6415 KXW, 7844, linka 3115, Portugalete, Calle Gral. Castaños Kalea
Zastávkový označník regionálnych autobusov
Cestovné poriadky regionálnej dopravy obsahujú intervaly medzi spojmi
Konečná autobusov pod pozemnou lanovou dráhou Larreinetako funikularra
Bezbariérový vstup do vozňa lanovky
Bezbariérový interiér vozňa lanovky
Na rozdiel od väčšiny pozemných lanoviek má lanová dráha Larreinetako funikularra jednu stranu kabíny umiestnenú na podpere stojacej na podvozku, vďaka čomu je celá podlaha kabíny v jednej úrovni
Larreinetako funikularra bola otvorená v roku 1926, aktuálne kabíny vyrobila firma Irizar
Pozemná lanovka je dlhá 1198 metrov s výškovým rozdielom 342 metrov
Horná stanica lanovky Larreinetako funikularra
Nadväzný minibus pri hornej stanici lanovky Larreinetako funikularra
Larreinetako funikularra pôvodne slúžila aj pre nákladnú dopravu
Miesto pre bicykle a surfy v metre
Električková linka v Bilbau má v centre mesta jednokoľajné úseky
Jediná električková linka mala v roku 2021 dĺžku 5,6 km
Aj vzhľadom na jednokoľajné úseky má električková linka najlepší interval 10 minút
Dizajn električkovej zastávky Pio Baroja
Dvojjazyčný cestovný poriadok - v baskičtine a španielčine
Interiér električky CAF Urbos 1
Obe konečné električkovej linky sú jednokoľajné
Vyvýšená časť v električke CAF Urbos 1
Stanica úzkorozchodného metra San Namés
Informácie pre cestujúcich v stanici metra
Súčasťou verejnej dopravy v Bilbau sú aj šikmé výťahy, ktoré sa tu nazývajú lanovkami - na fotografii Funicular arangoiti
Šikmý výťah Funicular arangoiti
#5878 LGZ, 723, linka 18, Agirre Lehendakariaren Etorbidea
#5241 LGZ, 777, linka 71, Agirre Lehendakariaren Etorbidea
Konečná metra ďaleko za Bilbaom v Plentzii
Šikmý výťah zo stanice metra Aiboa
Šikmý výťah zo stanice metra Aiboa
V niektorých prípadoch šikmé výťahy prekonávajú len malý výškový rozdiel
Ostrovné nástupište na stanici metra Aiboa
Ostrovné nástupište na stanici metra Aiboa
Linka 1 metra využíva časti bývalej železničnej trate do mestečka Plentzia
Metro využíva pôvodný železničný tunel trate Bilbao - Las Arenas
Vlaková linka spája metro s ďalšou úzkorozchodnou železničnou traťou vedúcou z Bilbaa
Interiér úzkorozchodnej jednotky CAF EMU radu 950
Úvraťová stanica Sondika, kde vlaky z/do Bilbaa menia smer jazdy, a kde tiež začína prepojovacia železničná trať do stanice Lutxana
Interiér jednotky CAF EMU radu 950
Interiér jednotky CAF EMU radu 950
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie