Zmeny v regionálnych autobusoch vo Vysokých Tatrách (od 28.6.2025)

Na niektorých trasách pôjde menej spojov, prípadne sa čakanie na autobus predĺži.

Z dôvodu požiadavky na zabezpečenie celoročného autobusového spojenia medzi záchytným parkoviskom pod Tatranskou Lomnicou a Vysokými Tatrami prichádza od 28. júna 2025 aj k reorganizácii spojov, príp. úprave trás na regionálnych linkách 804 824 834 844, ktoré prechádzajú Starým Smokovcom a Tatranskou Lomnicou.

Prehľad najvýznamnejších zmien:

  • Linka 804 Poprad - Starý Smokovec - Ždiar - Tatranská Javorina
    • Na linke bol zmenený rozsah spojov premávajúcich až na Lysú Poľanu. Spoje medzi Popradom a Ždiarom budú premávať v hodinovom intervale, na Lysú Poľanu budú premávať spoje v dvojhodinovom intervale.
    • Zrušený bol posledný večerný spoj o 21:45 z Popradu do Tatranskej Javoriny, premávka týmto smerom bude končiť už spojom o 19:45 z Popradu.
    • Cez Veľký Slavkov a Novú Lesnú bude premávať už iba jeden pár spojov tejto linky, ostatné spoje budú premávať medzi Popradom a Starý Smokovcom priamo.
    • Linka bude mať v Poprade obojsmernú nadväznosť na expresné vlaky z/do Bratislavy a z/do Košíc s časom na prestup 15 - 18 minút.
  • Linka 824 Kežmarok - Stará Lesná - Tatranská Lomnica - Starý Smokovec
    • Väčšina spojov bude premávať iba po trase Kežmarok - Tatranská Lomnica, do Starého Smokovca pôjdu iba dva páry popoludňajších spojov.
    • V Tatranskej Lomnici bude nadväznosť na linku 804 v smere Starý Smokovec s opačne.
  • Linka 834 Kežmarok - Veľká Lomnica - Tatranská Lomnica - Starý Smokovec/Biela voda
    • Medzi Kežmarkom a Starým Smokovcom bude premávať už len 1 ranný pár spojov počas školského roka, dopoludnia pôjde aj jeden pár spojov medzi Kežmarkom a Tatranskou Lomnicou.
    • Ďalšie spoje zabezpečia vo voľných dňoch a cez prázdniny dopoludňajšie posilnenie premávky medzi záchytným P+R parkoviskom pod Tatranskou Lomnicou a Bielou vodou (doplnkové spoje k linke 844).
    • Popoludní linka premávať nebude.
    • Zrušená je obsluha zastávky Tatranská Lomnica, Eurocamp.
  • Linka 844 Starý Smokovec - Tatranská Lomnica - Tatranská Kotlina - Lendak
    • V celej trase medzi Starým Smokovcom a Lendakom zostávajú len tri ranné páry spojov a jeden popoludňajší spoj zo Starého Smokovca do Lendaku.
    • V smere z Lendaku do Starého Smokovca a Popradu bude zabezpečená nadväznosť na linku 804 v Tatranskej Lomnici.
    • Ostatné spoje budú zabezpečovať spojenie záchytného P+R parkoviska pod Tatranskou Lomnicou s Vysokými Tatrami (Tatranská Lomnica, Matliare, Biela voda, Tatranská Kotlina). Premávať budú v hodinovom intervale.

Uvedenými zmenami sa výrazne zníži počet autobusových spojov medzi Starým Smokovcom a Tatranskou Lomnicou, z približne polhodinového intervalu po väčšinu dňa na hodinový interval. Zároveň budú linky 804 a 844 v úseku medzi Tatranskou Kotlinou a Tatranskou Lomnicou premávať po celý deň obojsmerne prakticky v rovnakých časoch (pôvodne bol interval medzi spojmi približne polhodinový, po novom pôjdu dva autobusy takmer súčasne). Výrazne skôr skončí večerná premávka v smere z Vysokých Tatier do Ždiaru. Je však potrebné dodať, že výrazné zlepšenie autobusovej dopravy vo Vysokých Tatrách po roku 2021 neprinieslo podstatne vyšší počet cestujúcich v autobusoch a mnohé spoje jazdili takmer prázdne.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trolley #3:
Tak to v rámci šetrenia mohli škrtnúť rovno jednu linku.
Aký význam má aby 2 linky jazdili takmer za sebou a potom hodinu nič?
Na margo atraktivity - kým na linke existuje pár náhodných spojov s výrazne inou trasou, pre bežného človeka z väčšieho mesta je to zbytočný chaos navyše. Čo má čo hľadať kyvadlo zo záchytného parkoviska v CP lendackej linky?
Mrzia aj tie večerné škrty. Takto stráca VHD na atraktivite, ešte v takomto regióne. Jasné, že tieto spoje nie sú ťažné kone, ale v rámci obslužnosti by mali existovať.