Tatranské električky zmodernizuje spoločnosť ŽOS Vrútky

Modernizácia električiek bude prebiehať počas najbližších dvoch rokov.

Železničná spoločnosť Slovensko zverejnila výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na modernizáciu tatranských električiek Stadler GTW 2/6 radu 425.95. Podľa oznámenia sa úspešným uchádzačom stala spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., ktorá by v prípade uzavretia zmluvy mala električky zmodernizovať do jesene roku 2023. Prípadní ďalší uchádzači sa v oznámení neuvádzajú. Spoločnosť ŽOS Vrútky sa v minulosti podieľala aj na kompletizácii týchto električiek.

Modernizáciou sa súčasné tatranské električky priblížia komfortom pre cestujúcich novododávaným "zubačko-električkám" Stadler. Vynovené električky budú mať kompletne modernizovaný interiér, nová bude aj elektrická výzbroj a opravená bude tiež vozidlová skriňa. V rámci modernizácie bude do vozidiel nainštalovaná aj celovozidlová klimatizácia. Pre cestujúcich pribudnú v interiéri elektrické zásuvky 230 V a USB zásuvky umožňujúce nabíjanie mobilných zariadení. Počas cestovania budú môcť cestujúci využívať Wi-Fi pripojenie k internetu.

Modernizácia tatranských električiek bude z väčšej časti financovaná z eurofondov. V marci 2021 získala Železničná spoločnosť Slovensko nenávratný finančný príspevok z OPII vo výške max. 30 132 900 €, t.j. 95,66 % z celkových oprávnených výdavkov na projekt modernizácie električiek.

Doplnené: Modernizácia električiek začala 1. júna 2021 odvozom prvej električky (425.958) do ŽOS Vrútky.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Celkom by ma zaujímalo, či budú po modernizácii vedieť jazdiť v mnohočlene s novými zuboelektričkami a či sa to bude prípadne aj využívať, keďže narvatosť "električiek" v sezóne ide cez všetky limity.