Pozerám, že v online katastri nehnuteľností (Internet Explorer only ?) je zakreslená ešte stará trať TEŽky cez Veľkú, tak keby to nejakých pamätníkov zaujalo či potešilo...
či bolo neviem, nesledujem, ale VUCka sa nechala počut o tom že pri obnove busov v ich kraji rokuju so slovenskym vyrobcom autobusov a onedlho na to sa objavilo 5 kuskov v SAD HE a 10-ka by mala putovat do Prešova
Miešaš jablka s hruškami, tie vozy si nekupujú SAD ale dotuje ich kraj. Tiež by si to vzal keby Ti to niekto zaplatil.
A Eurobus a Troliga? ? dobry vtip. Majiteľom Eurobusu je Tempus, teda zástupca Iveca a iný bus ako s logom delfína sme posledné roky nemali, akurát na diaľkovú nakúpili Scanie.
Klbaky sa nahradili 15m Aresmi rsp. viac spojov s krátkymi busmi.
Spominam si, ako som niektoreho roku v lete siel zo Smokovca do Popradu a prisiel prave 7,5 m Krysor na linke z Lomnice do Vranova. Myslimze ho mala vranovska Sadka.
S tými MANmi... v tomto smere mám trochu zmiešaný názor. Uznávam že sú to drahé vozy a chápem že dopravcovia ani objednávatelia si nemôžu dovoliť vyhadzovať peniaze. Na druhej strane to ale nie je len o tom koľko ten autobus stojí, ale aj ako dlho vydrží a koľko treba počas jeho životnosti vraziť do servisu. Keby sa pri ich vyraďovaní spočítali okrem obstarávacej ceny aj náklady na ich prevádzku, údržbu, servis, náhradné vozidlá počas servisu atď a odvodil by sa z toho priemerný údaj na rok prevádzky, ktovie či by sa v porovnaní s Citelismi alebo NB12 (ktorých už majú v SAD LM plné zuby) nakoniec neukázali výhodnejšie. Lenže pripadá mi že u nás sa namiesto investície do niečoho kvalitného a trvácneho skôr všetci snažia prešetriť sa do chudobinca...
Ja som hlavne proti tomu, že ich biznis je založený na verejných peniazoch. Okrem toho, že majú zabezpečený odbyt, tak ešte kvôli nim aj MANy museli za ťažké peniaze kúpiť.
Ja by som aj bol ochotný uznať im právo na zlepšenie sa... napokon prvé SORy tiež neboli žiadna výhra, všakže. Len by som rád videl kladné referencie od nezávislého zákazníka, t.j. nie od SAD PP alebo SAD LC. Ale zatiaľ jediným takým zákazníkom bola SAD Žilina, a tí po prvej várke pokračovali nákupom Crossov. Teraz Levočské vraždy kúpilo Humenné a vraj aj SAD Prešov, tak ma veľmi zaujíma čo na ne povedia a či budú ochotní kúpiť ďalšie... A hlavne som zvedavý či si aj voči externým zákazníkom dovolia tú prasačinu s použitím súčiastok z vyradených Karôs ☠
No od Troligu by som nekúpil ani kolobežku a kĺbak už vôbec nie... Myslím, že SOR by im mal byť vzorom - začali najprv s malými autobusmi a postupne sa púšťali do niečoho zložitejšieho.
Druhá vec je, že ak by chceli robiť kĺbak, tak to by asi museli najprv nakúpiť kĺbové MANy na reverse engineering...
Však keby namiesto blbnutia s dvojpodlažákmi ktoré chce bohviekomu predávať Troliga dokončil vývoj a prototyp kĺbáku, mal by celkom slušnú šancu uchytiť sa drápkom - zvlášť keby zbúchal za lacný peniaz prímestskú verziu. Eurobus, SAD Prešov, SAD Lučenec, SAD Poprad, Humenné, títo všetci majú na prímestí starnúce kĺby ktoré nemajú čím nahradiť. Iste, o takom objeme predaja ako majú veľkí hráči by sa mu mohlo tak akurát snívať ale pár desiatok kusov (ak rátam aj zahraničie) by na takú malú manufaktúru nebolo zlé číslo...
len sa bojím či sa zmestia popod železničný most v PP a aj na iných miestach
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Diggi