No a pre J&T pri jej finančných možnostiach určite nebude až taký neriešiteľný problém dostať nové vozne na miesto určenia, keby si hneď mali objednať hoc aj vesmírnu loď, ktorá ich spustí na koľajnice priamo z obežnej dráhy Zeme ?
Ešte doplním údaj, že vraj z Talianska došli kabíny lanovky na špeciálnych nízkoplošinových vozňoch priamo z C-T.
človek z Veterán klubu železníc Poprad napísal,
citujem>>
Videl som krátky záznam o tom, ako lanovka prišla doslova zabalená v škatuli. Bola zima, všade kopy snehu a na dvoch obyčajných cestných podvozkoch ju do Smokovca dotiahli tri nákladné Tatrovky. Dve vpredu a jedna "na postrku".
Po prevoze do Popradu pripravujeme rozsiahlu reportáž o tom ako to prišlo, slúžilo a odišlo. A aj záznam ako ju tu Taliani dostali si budete môcť pozrieť.
Zbyňek:
napisem co viem z pocutia:
- v r. 1970 sa tam kabiny dostali ovela jednoduchsie, pretoze teren vyzeral uplne inak ako dnes a tak tam bol jednoduchsi pristup. okrem toho ze bola aj postavena pomocna kolaj urcena na nakolajenie voznov, ktoru potom demontovali
- co sa tyka novych kabin, ktore by mali svajciari doviezt tento rok, veruze TLD a ich dodavatelia v tejto chvili ani len netusia, ako ich dostanu hore a na kolaje, a z tohto problemu veruze kompetentni nedobre spavaju
- a co sa tyka specializovanych firiem, chceli sa toho chytit, rokovali sme s nimi, aj reklamu si chceli urobit, ale pod 50tis. naves a 50 tis. zeriav nechceli ist, co je hromada penazi. takto by sme to mali zvladnut ovela lacnejsie
Na stránkach vlaky.net sa všade písalo, že hlavnými problémami pri preprave vožnov starej pozemnej lanovky boli ich rozmery a hmotnosť. A taktiež terén v okolí údolnej stanice a trolejové vedenie TEŽ popod ktoré sa nedalo s naloženými vožnami prejsť. A tak by ma teda zaujímalo, ako všetky tieto problémy zvládli pred 30timi rokmi, keď vozne prepravovali z Talianska až do Smokovca. A ako to teda zvládnu o 2 mesiace, keď prídu nové?
Sobota, 22.9.2007 7:58 Nová Lesná pri cintoríne, zastávka náhradnej autobusovej dopravy TEŽ.
Na chodníku stojí cca 80 turistov. Prvý natrieskaný autobus prefrčí bez zastavenia. Druhý rovnako. Tretí zastavuje o 8:30, vidíme ho len auta a odhadujeme, či električka v Starom Smokovci čaká aj na tých, ktorí sa potrebovali dostať ďalej. Mestu Vysoké Tatry viac vyhovuje 160 korunový príjem z "obsadenia verejného priestranstva".
Štvrtok, 27.9.2007, 9:15 až 10:05, zastávka TEŽ Nová Lesná. Asi 20 dôverčivých "cestujúcich" TEŽ čaká na električku. Podľa plagátu na budove výluka na trati Poprad - Starý Smokovec skončila 26.9.2007 o 19:00 hod... Železničiari nemajú problém, pán inžinier z Popradskej stanice mi do telefónu o 10:04 hod. oznamuje, že výluku sa nepodarilo ukončiť a o 10:15 vypravujú hore prvú električku. Oznam o predĺžení výluky nemohli na staničnú budovu Novej Lesnej umiestniť, lebo - čuduj sa svete - nechodili električky... Ani jeden z náhradných autobusov nemohol ísť po hlavnej ceste (50 m od stanice) a zobrať do Smokovca svojich zákazníkov?
Železničiari však majú viacej skúseností s výlukami ako ja, vedia, čo si môžu dovoliť, ja im nemôžem a asi ani neviem radiť.
Mesto Vysoké Tatry zarobilo ďalších 160 Sk.
Dúfam, že ich použije na zveľadenie hromadnej dopravy.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
petrzlen
Sobota, 22.9.2007 7:58 Nová Lesná pri cintoríne, zastávka náhradnej autobusovej dopravy TEŽ.
Na chodníku stojí cca 80 turistov. Prvý natrieskaný autobus prefrčí bez zastavenia. Druhý rovnako. Tretí zastavuje o 8:30, vidíme ho len auta a odhadujeme, či električka v Starom Smokovci čaká aj na tých, ktorí sa potrebovali dostať ďalej. Mestu Vysoké Tatry viac vyhovuje 160 korunový príjem z "obsadenia verejného priestranstva".
Štvrtok, 27.9.2007, 9:15 až 10:05, zastávka TEŽ Nová Lesná. Asi 20 dôverčivých "cestujúcich" TEŽ čaká na električku. Podľa plagátu na budove výluka na trati Poprad - Starý Smokovec skončila 26.9.2007 o 19:00 hod... Železničiari nemajú problém, pán inžinier z Popradskej stanice mi do telefónu o 10:04 hod. oznamuje, že výluku sa nepodarilo ukončiť a o 10:15 vypravujú hore prvú električku. Oznam o predĺžení výluky nemohli na staničnú budovu Novej Lesnej umiestniť, lebo - čuduj sa svete - nechodili električky... Ani jeden z náhradných autobusov nemohol ísť po hlavnej ceste (50 m od stanice) a zobrať do Smokovca svojich zákazníkov?
Železničiari však majú viacej skúseností s výlukami ako ja, vedia, čo si môžu dovoliť, ja im nemôžem a asi ani neviem radiť.
Mesto Vysoké Tatry zarobilo ďalších 160 Sk.
Dúfam, že ich použije na zveľadenie hromadnej dopravy.