Reakcia na: anbis #143:
Mne sa niečo zdá, že rýchlosť by mala byť 7,5 alebo neviem či nie až 10 m/s. Ale odkiaľ to mám, to fakt neviem, možno sa mi to len dakedy prisnilo ? Ale keď vezmem do úvahy plánovanú kapacitu 1600 os/h, oproti predošlej 900 s väčšími vozami, tak od tých 7,5 to nebude moc ďaleko ?
KVKV
V čase ,keď sa rozhodlo o znovuvýstavbe zubačky nebol u nás zrejme výrobca schopný vyrobiť v reálnych termínoch použitelné vozidlo. Takže, v dobách hlbokého socializmu sa muselo kupovať za valuty na západe. A tých nikdy nebolo dosť. Takže sa muselo čo najviac ušetriť aj na vozoch zubačky. Tie manuálne dvere sú zrejme z toho dovodu. Ale šetrilo sa viac a tak vrámci úspor vznikla pomerne nezvyklá koncepcia ozubnicového vozu, ktorý má aktívny pohon iba na ozubené kolo. Adhezné nápravy sú bez pohonu (zrejme prevodovka by bola vyšla draho). Podla mojho názoru je to dosť diskutabilná úspora, pretože z uvedeného dovodu sa musí používať ozubnicový pás aj v rovinných úsekoch a museli sa riešiť zložité výhybky. Práve tu mi uniká efekt úspory, pretože zložitá prestavovacia mechanika celkového počtu takýchto výhybiek stála určite viac, než by stáli dve vozidlá s kombinovaným pohonom .
Vozidlá boli skonštruované precízne a ich spolahlivosť im myslím ešte predurčuje dlhú životnosť. O precíznom spracovaní svedčí donedávna (či ešte stále?) zachovalý stav povodného náteru.
((Podla mňa bolo predčasné rušiť aj „starú“ lanovku na Hrebienok ))