Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #368:
Osobne som rád, že DPMP sa do plynofikácie nepustil. Z vysokých a dobre informovaných odborných dopraváckych kruhov som zachytil aj názory, že plynofikácia je neskutočný podvod a finančný nezmysel oproti trolejbusovej doprave. Žiaľ, viac povedať neviem, najbližšie, keď budem môcť, poprosím o zaškolenie do konkrétnej argumentácie proti plynofikácii.
Reakcia na: Vladimír #362:
Nedávno sme sa bavili o výhodnosti prestavby vozidiel na plynový pohon. Aj toto je jedna z výhod, že cena plynu je prakticky stabilná, už niekoľko rokov) a dokonca klesla k 1.1.2004 o 2 alebo 3 percentá. DPB bude mať ku koncu roku 110 vozidiel na CNG a podiel na vypravenosti busov bude 20% Ak sa k tomu na jar pridá aj (dúfam) 100 nových busov, z ktorých bude dúfam aspoň 70 na CNG tak ten podiel stúpne na 34%.

Peter K.: Dik. ONIX sú OSRAM, alebo je to samostatná firma? Bo ten názov nepoznám.
Reakcia na: Esicko #366:
Nuž, na prešovských kríženiach s trolejbusom maju vlaky práveže povolených 90 km/h, aby sa pekne rozfofrovali a kríženie prešli výbehom a so stiahnutým zberačom.
Ja som chcel poukazat hlavne na ten aspekt, ze vplyvom "diery" v trakcnom vedeni by mohlo zalomenim zberaca na rusni vzniknut ekonomicky narocnejsie poskodenie. Myslim, ze keby sme sa tam na tvari miesta stretli, urcite by sme nieco vymysleli. To, ze pre kolajove vozidla je krizenie ako neutralne pole, sposobuje dalsie problemy pri poruchovom stave zavor. Vtedy podla rozkazu "Op" cast A, musi ist vlak 60m pred priecestim rychlostou najviac 10km/h, co zotrvacnostou neprejde. V tychto pripadoch kazdy vlak berie rusen nezavislej trakcie. Takze rozhodne je to neuralgicky bod aj pre zeleznicu.
Esíčko:Ako už napísal Vladimír aj pri súčasnom stave nie je možné prejsť toto kríženie so zberačom na vedení a taktiež nie je možné v prípade uviaznutia vlaku do blízkosti kríženia dostať 3000V,takže tieto dôvody odpadajú.
podla tych obrazkov usudzujem, ze aj pri sucasnm stave, ked rusnovodic zabudne stiahnut pantograf, tak jednoznacne strhne trolejove vedenie, pretoze trolejove vedenie je nizsie nez zeleznicne a teda logicky by ho lista vlakoveho pantografu zasiahla a pretoze nie je z papiera a vlak nestoji na mieste, tak pravdepodobne by ho strhla. ale inak je to zaujimava uvaha. nikdy ma to nenapadlo. budem musiet ist osobne poobkukovat tie krizenia ... len skoda, ze to este nejaky ten tyzden potrva kym zas pridem do po ...

vladimir: mas pravdu, co sa ekonomiky tyka. dolezity je pomer cien nafta/elektrina. lenze z dvoch dovodov je pravdepodobny vyraznejsi narast cien nafty: prvym je spotrebna dan a ver tomu, ze socialisticky stat, akym eu bezpochyby je bude forsirovat rast akychkolvek dani a nasi uradnickovia to budu vrelo podporovat. okrem toho zvysenie dane na naftu postihne vsetkych dopravcov a jednotlivcov, co jazdai na naftu, takze z toho stat vytrieska kopu penazi. a az druhe je to ekologicky aspekt. zeleno-cervene liberalno-lavicove smerovanie eu je jasne a tito budu presadzovat ekologicke az ekofasisticke (podla toho ako kde) riesenia. a este ma napada za tretie: zasoby ropy. nie su nekonecne. odhaduju sa na 40 rokov. limitne po 40 rokoch (nulove zasoby) by mala byt cena ropy a derivatov nekonecne vysoka, takze je len logicke, ze ceny budu z dlhodobeho hladiska rast a tato rastova krivka bude mat zrejme exponencialny charakter. takze orientacia na elektricku dopravu je logickym zaverom analyzy mozneho vyvoja pomeru cien nafta/elektrina. howgh. sa tuna stretneme o 40 rokov a uvidite, ze som mal pravdu 🙂
Vladimir, priznam sa, ze detailne technicke riesenie tohto krizenia nepoznam, tak sucasny stav nemmozem posudit.
Reakcia na: DP #358:
Najhoršie je, že hore nejde len nafta, ale z roka na rok je drahšia aj elektrina. DPMP momentálne pri svojej trolejbusovej sieti a neprestupnej tarife využíva trolejbusy v maximálnej možnej a logickej miere.
V posledných rokoch sa nepostavila žiadna nová trať, ale na druhej strane sa investovali desiatky miliónov do rekonštrukcie existujúcich úsekov. Na nové trate jednoducho nebolo.

Re #359 S499.1023: Ak bude rásť cena nafty rýchlejšie ako cena elektrickej energie, prosím. Ale ak sa pomer týchto cien zásadne meniť nebude, neviem, či to prinesie úžitok.

Re #361 Esicko: No ale dnes, keď zabudne stiahnuť zberač, riskuje strhnutie trolejového vedenia pre trolejbusy tiež!
Reakcia na: genius #357:
Paradoxne dovodom, preco sa to tak nerobi, ako pises, mozu byt bezpecnostne dovody. V intenciach nasledneho deja, co ak by rusnovodic vlaku "zabudol" stiahnut pred inkriminovanym miestom zberac? Nemalo, ale moze sa stat. Pri Tvojom rieseni by doslo, po opusteni zberaca trakcneho vedenia, k jeho vystreleniu a naslednemu zlomeniu a vplyvom tohto deja by doslo k naslednemu strhnutiu trolejoveho vedenia a uz nam stoja vlaky i troliky. Pravdaze, aj toto sa da eliminovat nejakou nevodivou pevnou nahradou vlakoveho trakcneho vedenia ukonceneho tesne z oboch stran pred trolikovym.
Reakcia na: genius #357:
Veľakrát som sa nad týmto rozmýšľal aj sa na toto pýtal. Zdá se, že jediný dôvod, prečo to tak nie je, je ten známy železničiarsky "Nikdy sa to tak nerobilo".
Reakcia na: DP #358:
Ja len dúfam, že tá nafta bude drahšia a drahšia a že tak ostane. Veď oni si DP spomenú, ako zatracovali trolejbusy...
No tu už končí každá sranda.Nafta drahšia a asi bude ešte drahšia.Nemieni DP redukovať autobusovu dopravu ? No a teraz sa v plnej miere prejavuje stagnácia výstavby nových trolejových trati ! ?
pri pohlade na fotky detailu krizenia trolejoveho a zeleznicneho krizenia ma napadla jedna pomerne zasadna otazka. vlaky tak ci tak prechadzaju usek cez cestu zo stiahnutymi zberacmi, tak preco tam musi byt vlastne vrchne vedenie zeleznice ?? nestacilo by, kedy z oboch stran bolo upnute niekde na stlp a usek by bol uzavrety vodicom, ktory by bol niekde vysoko ponad trolejove vedenie. skratka cez inkriminovany usek by bolo natiahnute iba trolejove vedenie a vlakove by koncilo tesne pred priecestim z oboch stran, cim by sa vlastne vynechali krizenia. ma to nejaky rozumny dovod ??
Reakcia na: Pitto #354:
Tak to Ťa sklamem. Z tohto roku žiadne foto výluky nie sú.
Reakcia na: Vladimír #346:
No super. 9 Tr is back on track.9 Tr je super T-BUS.
VLADO:Tie z tohto roka.
Shadow:šak sa uvoľni!!!!!!!!!!!! ? ? ? ? ?
Na rekonstruovanych usekoch ( Solivar, Levocska) boli vymenene povodne svietidla AMBASADOR za svietidla ONIX.
Reakcia na: Pitto #347:
Jasne. Dnes tam idem tahat uz treti den. Ale zatial som z vystavyi nic nemal - nebol cas si prehliadnut ine stanky....
Reakcia na: J #350:
Nerozoberalo... A fakt netusím, od koho sú. Ja som sa nikdy o verejné osvetlenie nejako zvlásť nezaujímal, ale možno niekto bude vedieť 🙂
Ak sa to tu už rozoberalo, tak sorry, ale asi nie. Neviete mi povedať od koho sú tie osvetlovacie telesá ktorá boli použité pri reko Levočskej ulici? Dik.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.