Reakcia na: vjMTV #3157:
Dobre no... vyprovokoval si ma a asi si spravím jednu nočnú a medzi polnocou a štvrtou ráno si skontrolujem stav všetkých tabúľ, ktoré máme a zaistím objednávku tých, ktoré nám pokradli.Re #3158 Lincolnik: V mnohých rozprávkach mesto sužoval Šarkan, my v Nitre ich máme hneď niekoľko
Je to trochu komplikované. Šarkanov prevádzkuje súkromná firma (so SAD nemá nič spoločné). Keďže ide o celkom nový (resp. v našich zemepisných dĺžkach nečakane východný) druh dopravy, nie je zadefinovaný v žiadnych zákonoch, ktoré by takýto druh podnikania upravovali. Keďže nie je taxík, nevzťahuju sa naňho povinnosti taxikárov, keďže nie je autobus, nemá povinnosti autobusárov. Šarkan si tak zastavuje kde chce, berie cestujúcich, ktorých sám chce, ceny si určuje, aké sám chce, trasy vozidiel si určuje ako sám chce, objem odjazdených kilometrov tak isto.Jediný problém, ktorý spôsobuje je ten, že na zastávkach MAD skutočne nemá čo zastavovať (nie sú verejným parkoviskom). On to však robí a častokrát doslova arogantne vytláča autobusy z vyhradených priestorov zastávok a či to niekto bude v noviných popierať alebo nie je, priživuje sa tiež na cestovných poriadkoch MAD, keď zákazníkov cielene hľadá krátko pred pravidelnými spojmi SAD. To druhé mu zakázať asi nikto nemôže, ale s tými zastávkami je to ozaj problém-
Fotka Šarkana v galérii môže pokojne byť, keďže táto stránka nie je stránkou SAD. A chcej-nechcej, Šarkan tiež trochu patrí ku koloritu súčasnej nitrianskej dopravy, tak nech si ho vedia predstaviť aj mimonitrianski...
Re #3161 M: Klobúk dolu, máš to pekne odsledované
Je to tak, vozy pendľujú všelijako, ale to s tými tabuľkami súvisí skôr s iným - večným strácaním a kradnutím.Re #3163 Mike: No veď mne to môže byť v konečnom dôsledku jedno. Moja kompetencia je vytlačiť vývesky, keď mám podnet. A keď to budem tlačiť každý tretí deň, mne osobne to nespraví nič ?
?
Vladimír
Nové vitrínky/nástenky hneď upútajú zásadným rozdielom oproti klasickým chrenovským. Na rozdiel od nich zadná plocha nie je magnetická a nie sú uzamykateľné. Bočné lišty sa jednoducho odklopia pod tenké plexi sa umiestnia informácie.
Obe odlišnosti aspoň mňa osobne dosť zarazili. Aj preto som váhal s premiestnením informácií.
1. Ako vôbec informácie upevniť? Pod plexi je len plast - vlastná konštrukcia nástenky. Jednotlivé cestovné poriadky teda máme lepiť naň? Alebo ich máme po stranách oblepiť lepiacou páskou? Zvažoval som aj veľký podkladový papier primeraných rozmerov s nalepovanými informáciami. Ale to by asi vyzeralo strašne a v prípade zničenia by vyšla navnivoč doslova ručná práca...
2. Príroda ani skúsenosti ma neobdarili takou mierou dôvery v spoluobčanov, aby ma ihneď nezačala znepokojovať nemožnosť CP akokoľvek uzamknúť či inak zabezpečiť. Prakticky ktokoľvek príde, odklopí si lišty a CP odnesie. Obávam sa, že národ by veľmi rýchlo pochopil, že CP už netreba rezať alebo trhať, ale že ich "stačí" jednoducho odniesť.
Dnes ma napokon veľmi kvalitne naštvalo, keď som objavil na zastávke SAD Nitra už odnesené plexi. Takže prvá nástenka je už úspešne vyradená. To mi nedáva chuť experimentovať s ďalšími.