Reply on: Dispecer #80020:
1. Mne ide o systemove riesenie, to je ako ked televizia dostane pokutu za vysielanie tych podvodnych sms sutazi, nasledne si ich vysiela dalej a dalej okrada ludi - a nielen hlupych, ale napr. aj naivnych dochodcov a pod. Co vyriesi nejake pokarhanie alebo pokuta, mozno par tyzdnov si ten sofer da pozor a potom to bude pokracovat - a hlavne to nerobi jeden, ani dvaja. Ta anketa mala prave zistit co ludi najviac trapi - ak sa na skorsie odchody stazovalo viac ludi, mohli by s tym nieco robit.3. Media su urcite lepsi sposob ako individualna staznost, samozrejme tam nepojdem ja do telky, ani nebudem nahravat na mobil aby som mal dokaz, presny cas je na videu spochybnitelny a po tom, ako sa niektori soferi spravali k cestujucim - a nielen k "spoluobcanom", by som sa necudoval ani keby mi niektory vytrhol mobil z ruky a hodil ho o zem - asi by som mal dokaz a mozno by ho aj prepustili, ale dalsi by si odchadzali zo zastavky stale skor.
Inak si nevymyslam, viem ze to je tazka praca, ale to ako sa niektori spravaju, vrieskaju cez cely autobus, uz som to tu spominal myslim ze niektori cestujuci mali aj strach, nedali sa zavriet dvere, pipalo to a sofer krical na dvoch ("nespoluobcanov"), ze sa vraj opieraju o tlacitko, opakovane, pritom som sam videl ze sa ho nikto nedotykal, nakoniec to prestalo pipat sami par metrov po odchode zo zastavky, samozrejme sofer sa cestujucim neospravedlnil - pritom toto bolo este mierne spravanie oproti inym. Ak niekto cestuje pravidelne MHD, tak si nedovoli obvinit sofera, s ktorym bude denne nuteny cestovat - ani za take spravanie a uz vobec za skory odchod.
Dispecer
Sťažnosti už nejaký rok treba prísť podpísať osobne na DPMK. Bohužiaľ. Keď ju podpíšeš, riešiť sa bude. Možno k Tvojej spokojnosti, možno nie - závisí to prípad od prípadu. ?
"Este nieco, mozem sa stazovat len na konkretnu situaciu, jediny skory odchod, musim napisat vsetky udaje o buse, datume a case? Co potom, sofer povie ze skor neodisiel, co bude nasledovat?"
Čím viac údajov a čím sú presnejšie, tým je väčšia šanca, že zistia, o koho konkrétne sa jedná.
"Ak by som ale spocital iba peniaze (nie cas), ktore ma stali skorsie odchody a nefunkcne, ci zle fungujuce zlte citacky, tak za posledne roky by to boli nie desiatky, ale uz stovky Eur.
Ked sledujem, ako cestujuci pouzivaju karty, pri vystupe prilozia, nasledne prestupuju, takto aj pri 20 min. ceste pouziju 2 listky, alebo cestuju viac ako 30 min., ale malokto si tukne aby si kupil 60 min. listok, takze na 40 min. cestu tiez pouziju 2 listky, aj keby im stacil jeden. Kolko penazi neinformovani cestujuci minu zbytocne a kolko kvoli skorsim odchodom...
Nemozem si pomoct, ale myslim ze to chce systemove riesenie, aj v tejto diskusii sa nasli ini cestujuci ktori maju pravidelne skusenosti so skorsimi odchodmi, takze to nie je ojedinely pripad."
Hľadať systémové riešenie bez zapojenia DPMK do toho (či už cez sťažnosť, alebo "násilne" - cez médiá), je také... ?
Proste, je super o tom písať na imhd.sk, ale takýmto spôsobom sa to na oficiálne cesty jednoducho nedostane. ?
"Zaujimalo by ma este, ak by mi kvoli skorsiemu odchodu nevystacil povodny listok a neoznacil by som si dalsi, prisiel by revizor a listok by bol par minut neplatny, ako by sa toto vyriesilo, kedze ako spotrebitel sluzby mam iste prava a zakupil som si sluzbu za urcitu cenu a spoj v dany cas neprisiel, ze prisiel o 2 min. skor ma nezaujima, ja som bol na zastavke v cas odchodu, mal som zakupeny a oznaceny listok, svoje povinnosti som si splnil, DPMK si svoju povinnost nesplnil, ako by sa to riesilo? Mozno sa to zacne riesit az ked takato situacia nastane a niekto nebude ochotny platit pokutu za chybu ktoru sam nespravil."
Ja osobne som s tým problém nikdy nemal, keďže väčšinou mám zakúpené predplatné lístky. Takže ešte raz - treba sa opýtať DPMK a potom sa prípadne tu pochváliť odpoveďou. ?