Lenže vodič, ktorý má papiere len na autobus a na trolejbus nie, by do tej služby asi trolejbus nevzal, aj keby nejaký bol k dispozícii. Tam niekde bola pointa. Ak by sa mala TD obnoviť, asi by sa nezačali do výkonov extrolejbusáckych služieb zamiešavať vložené spoje na linke 23 a premiešavať zadelenia, ak by to bolo potom treba opäť prerábať. Aspoň mne to pripadá ako zbytočná práca navyše.
A koľko je trolejbusov... Veď nech už niekto konečne povie pravdu, koľko ich je. Skôr sa dovolám prezidentovi USA do kancelárie, než zistím túto informáciu. Všetci len čušia zalezení. Ani k tej slávnej testovacej jazde sme sa nič bližšie nedozvedeli. Akurát tá ich Lewinská pustí do médií, že žiadna potrebná nebola. Tak načo bol potom vonku? Len lži a lži a lži dookola a nič iné.
Trolejbusov momentalne urcite nie je tolko, aby pokryli plnu vypravu, teda autobusy by museli jazdit tak ci tak. Ak by sa v pondelok vratili do prevadzky, do sluzieb, kde su prejazdy alebo garant NP sluzieb by vypravca napisal autobus, do zvysnych trolejbus. Rovnako vodic trolejbusu by do linky 15 zobral autobus, a nemusis menit ziadne zadelenie.
Myslím si, že aj v tomto prípade išlo o to, aby sa na niektorých službách zvýšil výkon. Preto to prehodenie.
Je jasné, že keby sa opätovne spustila TD, tak by došlo k návratu do pôvodného stavu, prípadne k úpravám.
A (bývalí) vodiči AD sú aj vodiči TD? Všetci do nohy majú papiere na trolejbus? Čiže ak by sa hneď v pondelok spustila TD do prevádzky, brali by všetci trolejbus? Asi nie však? Ono by to bolo dosť náročné vykonávať trolejbusom vložené spoje na linke 23 v podaní sl. 7206, 7208/7209, na to už nebude postačovať ani tá "odbornosť".
Otazne je, ci TD bola rekonstruovana. Bola len vratena do povodneho stavu (aj s chybami). Rovnako ako neboli rekonstruovane cesty a chodniky popri IKD ktore boli znicene.
No ono to aj celkom dáva zmysel. Peniaze šli na obnovu siete, čiže by sa sprevádzkovať ozaj mala. Takto to ale tú privatizáciu autobusovej dopravy dosť skomplikuje, keďže minimálne 5 rokov sa musí zachovať stav po rekonštrukcii.
No ja mám jedno info, síce to treba brať ako ťažké JPP, ale...
DPMK údajne požiadalo o výklad podmienok preplatenia eurofondov vo vzťahu k prevádzke TD. A odpoveď je, že prevádzka je plná prevádzka, nie teda len trolej pod napätím, inak sa bude musieť vrátiť nejakých vraj 35 melónov. Mám to od človeka, ktorý sa o MHD nezaujíma, ale má kohosi známeho v DP a vie, že mńa táto téma interesuje, tak mi to skrátka povedal. Ako som kúpil, také to predávam... ?
Vodiči TD sú rovnako vodičmi aj AD, nemajú zmluvy ako vodič linky XX. A ak ich priemerná dĺžka služieb je nízka, je aj v ich záujme, aby sa rozdiely vyrovnali. A to veru s budúcnosťou trolejbusovej dopravy ozaj nemá nič spoločné. Nehľadajme senzácie za všetkým. Toto je o odbornosti, nie o politike.
Určite ich nerušia... Práve preto trolejbusákom napchali do zadelenia ku dovtedajším linkám 71 a 72 aj nejaké tie 14ky, 15ky a na niektoré ex-trolejbusové služby + 15ky dali partie z NADky (exSolarisáci z dvanástok a dvadsaťsedmičiek).
Zaujímalo by ma, čo na to dozorná rada. Že či aj na niečo dozerá, lebo od posledných volieb som ani nepočul, že nejaká existuje. Chápem, že sa tam nominuje za zásluhy, ale predsa...