na križovatke Letná - B Nemcovej by mali Solarisy jazdiť len priamo, jedno odbočovanie s takým vozom a vodič MUSÍ porušiť aj niekoľko dopravných predpisov, a to nehovorím o ohrozovaní cestujúcich , chodcov a iných účastníkov premávky...
Keď ostala dopoludnia v PD 55N razzahodinu, potom kde je problém zaviesť zhovadilosť L18 razzahodinu večer v PD a cez VD. A môže sa prekladať s L22, to už máme luxusný interval 30'. ?
Napadla ma ešte možnosť, aby L12 jazdila večer v PD a cez VD po variantnej trase priamo cez Watsonovu, bez zachádzky k TU (k TU predsa len večer a cez víkendy toľko ľudí necestuje). Tu by však chýbal prestup na hrane na Mieri. Ale aspoň by tam bola obsluha.
nevadilo mi to až dodnes, už je situácia iná, a aj raz za hodinu by už bol prínos... prestúpiť sa z nej predsa dá, nemusí teraz kopírovať dve nosné linky ak sa dá využiť lepšie
už skoro dva roky denne sledujem 22-ku ako vozí vzduch... ozaj sú už VŠETKY možnosti vyčerpané? A zhodou okolností 22-ka jazdí práve medzi Amfiteátrom a Mierom, to proste bije do očí tá nelogiga, že raz za hodinu radšej jazdí v súbehu s 19/36 akoby mala ísť po Watsonovej
Za Vášho spolupôsobenia v predstavenstve sa jazdilo o milión km viac (dosť podstatný detail). Situácia sa obrátila k horšiemu, keď sa dostal k moci Knapík. A začalo sa to predlžovaním intervalov na nočnej doprave.
Iste doprava sa AJ posilňovala (vznik linky 50 (THC - NMM), potom jej zrušenie, potom vznik linky 57 (KVP, Kl - THC) (2.8. zrušená), potom vznik linky 51, nejaké tie spoje naviac u linky 54, vznik linky 39, ktorá bola stále v skúšobnej prevádzke atď.). Ale chaos a nezmysly pretrvávali! A vedelo sa o tom, lebo sa tu už x-krát pranierovalo. Len sa s tým nič nerobilo. Namiesto toho, aby sa systém sprehľadnil, sa vymýšľali stále rôzne záplaty, ale neriešiace podstatu veci a to úplne zlý základ, ktorý nastavil bývalý dopravný námestník a jeho žiak ho obhajoval (hoci s kozmetickými úpravami - stále to bola tá istá stará baba, ktorá dostávala nové šaty). Takže si nevravme, že neboli a nerobili sa haluze (viď linka 39 s intervalom 60' cez víkend).
Napíšem to tak: vo Vašom pôsobení v predstavenstve bola podľa mňa reálna a veľká šanca s tým niečo robiť, lež neboli tam akosi inak (dopredu) zmýšľajúci ľudia (a ktovie či bola voľa? teda okrem formálneho záujmu). A ako píšem na začiatku, bolo aj za čo.
Veľmi dobre si spomínam, keď som na zmene robil s exRDaT, keď sme to mali hotové, tak potom prišla správa, že každý rok sa malo obmedziť po 500.000 km. Čo by ste vraveli vtedy ak by k tomu naozaj došlo? Neodniesla by si to len nejaká linka 18 (tá by bola celkom iste zrušená komplet)?
Ja 30, 40, 60 minútové intervaly na základných(!) linkách neuznávam.
Re #54971 5: K tým posilňovaniam špičiek poobede: ja s tým súhlasím. Tých 12-minút je a bude cez školský rok celkom iste vítaná vzpruha. A ešte by som ju rozšíril aj na trolejbusovú dopravu. Tam je tá poobedná 15-minútovka tak-tak na hrane. Sám na sebe pozorujem, že radšej idem linkou 50, ktorá ide hneď za L72 - lebo je ten autobus prázdnejší. Keby tam bol lepší interval, no tak nejakú L50 oželiem (a ani nieje potrebná). Isteže nesúhlasím so zrušením dopravy po Watsonovej. Ale sme v takej situácii, že manévrovacie možnosti sa proste vyčerpali.
Re #54967 tbus: Na jednom konci linky 12 bývajú duochodcovia a na druhom býva istý Jozef, ktorý sedí v prdstavenstve ako jeho podprdseda. Máš nejakú reálnu šancu presvedčiť jednu aj druhú skupinu, aby sa tej linky vzdali (alebo dovolili nejakú zmenu)?
cit:
"návrh prejazdov kazdeho druheho spoja L27 na 18, presmerovanie linky 22 cez watsonovu"
Nie, radšej natrvalo presmerovať L22 s nadväznosťou L19 na Amfiteátri a viac spojmi. A linku 18 nechať trvalo špičkovú.
To je OK, že 16-ke sa pridalo kvôli absencii L29 pri Cassovii. Ale tým pádom v čase, keď sa všade v sedle škrtalo, Podhradovej sa pridalo. Pritom 12-ka tam vozí 3 babky s ľuftom.
Pozastavil by som sa aj nad iným. Dnes už nechodia všetci na ôsmu do roboty ako kedysi a trend postupného zmierňovania rozdielov medzi špičkami a sedlom je tu zjavný a logický.
Preto nechápem, čo dnes niekoho vedie k ďalšiemu posilňovaniu špičiek na úkor sedla. V tomto sa plne stotožňujem s tbusom. Tvrdá podpora špičky a niekde likvidácia sedla je v absolútnom rozpore s trendom a reálnym dopytom.
Vážený dispečer, za môjho pôsobenia v P-DPMK sa určite nerobili také haluze v LV ako to čo sa vyrába v DPMK za posledné obdobie. Vtedy sa zápasilo s problémom prejazdnosti rozostavanej križovatky Prešovská - Sečovská, kde polovica autobusových spojov z celých Košíc chytala v špičke aj 20-25 minútové meškania. A súčasne sa riešilo posilňovanie dopravy na THC. V živote by z DPMK za mojej prítomnosti nevyšla von taká blbosť, že zo zastávky, resp. z úseku kde v špičke okrem základnej linky č.18 jazdia aj dva expresy 50 a 55, tak v sedle a v DPP zruším okrem tých dvoch posilových expresov aj základnú linku. Trvám na tom, že to nie je dobré riešenie, práve naopak, je to hlúposť. A o 40 minútovom intervale som nepísal vo všeobecnosti, prečítajte si ešte raz môj včerajší príspevok. Napísal som, že vždy je lepší aj 40, či 60 minútový interval v sedle, resp. v DPP, ako veľká nula pre určitú konkrétnu linku, kde je jasný zdroj cestujúcich. Ale nie 40 minútový interval v globále pre celé mesto. A ešte raz a to podtrhujem, takáto zmena mala počkať do prázdnin, teraz ste tým v DPMK aspoň vyvolali vášnivejšiu diskusiu a už sa ide písať list primátorovi. A kedže idú komunálne voľby, na 99% sa tá 18-ka bude v septembri vracať naspäť. O ďalších "prvkoch" tejto úpravy LV, ako napr. rozdelenie 34-ky na 34 a 36 je zbytočné písať, tam sa vám opäť stovky cestujúcich "poďakujú"....
podľa môjho názoru čo sa týka linky 18, 50, 55... linku 18 mali nechať tak ako je nakoľko je využívaný aj posledný spoj. A nie tak ju dos... kombináciu liniek 50 a 55 mali urobiť tak že jednu linku s menším počtom spojov mali rozdeliť medzi linky 18 a tú druhú linku a tým padom by bolo lepšie obslúženie a takéto kombinácie by sa dali urobiť na viacerých linkách.
A proste 18 zrušiť cez víkendy je úplný nezmysel.
Kde a prečo? Keby sa obmedzili intervaly v špičke zvyšilo by sa na vikend a sedlo. 12 minutovy interval plus 50 a 55 to je až veľmi prehnany luxus na taku ulicu a nevyhovarajte sa že ten 12 min interval je pre THC na tej 18ke lebo ani tam to nie je až tka treba podľa mňa keď od tesca jazdi L27 a da sa na ňu prestupiť z 5é a55.
napr. obmedziť 18-ku v špičke... spoj každých 12 minút keť watsonovou prechádza 50+55 tiež každých 12 minút je prehnaný luxus... 6 minútový interval v špike / 2 dňový cez víkend?
Keď má isť o mňa tak už pre d dvoma rokmi som ťažko preglgával to, že z ŤHC sa všetky linky presunuli na okružnú jazdu celým sídliskom, a spodom nešlo nič... mne osobne sa cesta týmto natiahla o 5 minút (každý jeden spoj keď niekam cestujem).. ok zvykol som si, zvyknem si aj na obchádzku L36 10 semafórov po ceste naviac k novej nemocnici, o 8 minút dlhšia cesta... šak čo som mladý, sa neponáhľam predsa , idel leto joj parada ?
Re #54899 Iv: to by riešil krátky voz cez víkend (po vzore z minulosti)
Re #54901 VLK: návrh prejazdov kazdeho druheho spoja L27 na 18, presmerovanie linky 22 cez watsonovu
Re #54915 gabo5607: haha, len školy? Bývajú tam aj ľudia. A aj pracujú niektorí...
Re #54933 5: nedotknuteľná 12-ka (šesnástkosedmičkoštvorka), nad ktorou sa vznáša zvláštna aura, vďaka ktorej sa nedá s ňou nič robiť... ? ?
uznávam, medzi Tebou uvedenými odchodmi je teoretický rozdiel. Ale prakticky je to to isté. Okrem toho stačí si zapamätať 1. odchod, ostatné si dopočítaš (alebo ešte ďalšia možnosť: "KeĎ tam byvam automaticky sa mi to zapiše do hlavy.").
V #54943 som ale poukazoval na niečo na iné (čakanie na spoj:
1. buď počkám doma na svoju vysnívanú L 18 (čakanie do 60 minút)
2. alebo sa prejdem 5 - 10 minút k amfiteátru, kde mi najneskôr do 10 minút príde L 6 alebo L 9, medzitým môže prísť aj L 19 (teda čakanie 10 + 10 = 20 minút).
Tým len chcem poukázať, že 60-minútový interval je volovina.
K novemu FotoUPDATE - ? ? ? - Kedy zacne DPMK fotit vsetkych svojich zamestnancov pri vykonavani svojej prace, na ktoru su mimochodom taktiez poverenymi osobami?! ?
eMareq
Iste doprava sa AJ posilňovala (vznik linky 50 (THC - NMM), potom jej zrušenie, potom vznik linky 57 (KVP, Kl - THC) (2.8. zrušená), potom vznik linky 51, nejaké tie spoje naviac u linky 54, vznik linky 39, ktorá bola stále v skúšobnej prevádzke atď.). Ale chaos a nezmysly pretrvávali! A vedelo sa o tom, lebo sa tu už x-krát pranierovalo. Len sa s tým nič nerobilo. Namiesto toho, aby sa systém sprehľadnil, sa vymýšľali stále rôzne záplaty, ale neriešiace podstatu veci a to úplne zlý základ, ktorý nastavil bývalý dopravný námestník a jeho žiak ho obhajoval (hoci s kozmetickými úpravami - stále to bola tá istá stará baba, ktorá dostávala nové šaty). Takže si nevravme, že neboli a nerobili sa haluze (viď linka 39 s intervalom 60' cez víkend).
Napíšem to tak: vo Vašom pôsobení v predstavenstve bola podľa mňa reálna a veľká šanca s tým niečo robiť, lež neboli tam akosi inak (dopredu) zmýšľajúci ľudia (a ktovie či bola voľa? teda okrem formálneho záujmu). A ako píšem na začiatku, bolo aj za čo.
Veľmi dobre si spomínam, keď som na zmene robil s exRDaT, keď sme to mali hotové, tak potom prišla správa, že každý rok sa malo obmedziť po 500.000 km. Čo by ste vraveli vtedy ak by k tomu naozaj došlo? Neodniesla by si to len nejaká linka 18 (tá by bola celkom iste zrušená komplet)?
Ja 30, 40, 60 minútové intervaly na základných(!) linkách neuznávam.
Re #54971 5: K tým posilňovaniam špičiek poobede: ja s tým súhlasím. Tých 12-minút je a bude cez školský rok celkom iste vítaná vzpruha. A ešte by som ju rozšíril aj na trolejbusovú dopravu. Tam je tá poobedná 15-minútovka tak-tak na hrane. Sám na sebe pozorujem, že radšej idem linkou 50, ktorá ide hneď za L72 - lebo je ten autobus prázdnejší. Keby tam bol lepší interval, no tak nejakú L50 oželiem (a ani nieje potrebná). Isteže nesúhlasím so zrušením dopravy po Watsonovej. Ale sme v takej situácii, že manévrovacie možnosti sa proste vyčerpali.
Re #54967 tbus: Na jednom konci linky 12 bývajú duochodcovia a na druhom býva istý Jozef, ktorý sedí v prdstavenstve ako jeho podprdseda. Máš nejakú reálnu šancu presvedčiť jednu aj druhú skupinu, aby sa tej linky vzdali (alebo dovolili nejakú zmenu)?
cit:
"návrh prejazdov kazdeho druheho spoja L27 na 18, presmerovanie linky 22 cez watsonovu"
Nie, radšej natrvalo presmerovať L22 s nadväznosťou L19 na Amfiteátri a viac spojmi. A linku 18 nechať trvalo špičkovú.