neviem v akom case si cestoval L17, ale napriklad v popoludnajsej spick na zastavke hlavna posta smer lunik, mala prist L17 a po nej niekolko minut L34 , L34 dost casto prisla prva a L17 bola niekde v prdeli, ale nejde o to.. Ad. 3: neviem kto by mal potrebu prestupovat z L17 na L30 na stanici, je to blbost a existuju lepsie alternativy.
S cim ale musim suhlasit je, ako som uz nacrtol v prispevku #46908 , neatraktivnost novej L30, ktora navyse bude mat horsi interval, preto si polozme otazky, nebude to zbytocna linka?? je nutny priamy spoj furce so stanicou ??? neda sa zastavka palackeho povazovat za stanicu ??? ked uz ta L30 musi byt nebolo vhodne by ju vypraovat len ako pripoje k rychlikom ?
Všetky svetelné signalizácie v meste Košice boli postavené na základe požiadaviek - magistrát, SKK, polícia - boli na ne spracované a odsúhlasené projekty, boli zrealizované, skolaudované a uvedené do prevádzky. Ďalšie je čiste vecou údržby, a pokiaľ viem, tak cca o 98% semafórov v meste sa na základe zmluvy s mestom Košice stará firma Matyáš CSS. Tá má na starosti aj časy zapínania, funkčnosť dopytových tlačítok, fungujúcu dynamiku či koordináciu. Takže sťažnosti prosím adresovať niekde inde.
A na margo kopcov - Košice nie sú jediné kopcovité mesto na svete, a všade nájdete semafóry aj na prudších stúpaniach, ako v Košiciach na tr. KVP či L.Svobodu.
Hej, toto by bolo skôr na bulvár. Ja osobne by som ale nemal nič proti silnejšej občianskej iniciatíve, pretože ľudia v tomto meste mi prídu príliš pasívni. Na magistráte sa rozhodne a občan skloní hlavu a poslušne sa tým riadi. Jednoducho naši VOLENÍ zástupcovia nás tu majú ako figúrky v nejakej hre. Ľudia sa nevedia postaviť a je im ľahostajné, že práve oni rozhodujú o tom, kto bude ich zástupcom.
Aby som sa ale vrátil späť - áno, každý vidí za problémami iba DPMK. Ale to, prečo je podnik nútený konať tak, ako koná, sa už nikto nedozvie. Tiež považujem za nesprávne, aby vysoké posty obsadzovali politickí nominanti bez odborného vzdelania. Politika ale patrí do spoločnosti, čiže to je akási nevyhnutnosť, no dalo by sa to urobiť aj lepšie. Napríklad angažovať odborníka, ktorí by sa ale priamo zodpovedal, napríklad primátorovi alebo námestníkovi pre dopravu. Akési spojenie politickej nominácie a odbornosti. Lenže takto by sa nedali pretláčať známi, kamaráti, švagrovia a neviem kto na dobre platené miesta a nedali by sa "privatizovať" linky podľa vlastných predstáv.
No ano pointou mestskej hromadnej dopravy je chodit peso....doteraz bola tato linka platna...cez vikend si moze kludne byt interval polhodinovy aby sa k nemocnici dalo dostat stale na celu a usetria sa km....este nema nerovnaky interval...ked sa nerovnaky interval neda tak nebude....30 ma sluzit ako pripojovy spoj k 17-ke.Ako to chcu dat dokopy pri rozlicnych intervaloch? Potom cela 30-ka bude uplne zbytocna...lebo na stanicu pojde zopar ludi...a tak ju zrusia uplne.A mozme chodit peso stale...
Re #47015 Dimi: Mozno by tam pomohlo nieco ako je to na stanici.Ale pri Lidli funguje fakt doprava rychlejsie pri vypnutych semaforoch...
30ka je doplnkova linka a trolejbusy (+ v tomto pripade aj 15) nosne. Doplnkove linky su urcene pre tych, ktori z roznych dovodov nemozu pouzit nosne linky (napr. znizena schopnost pohybu). Ked chcem ist napr. z Furce na stanicu, tak kedze som celkom pohyblivy, nebudem cakat pol hodinu na 30, ale pojdem napr. 15kou a z Palackeho peso. Mimochodom, 17ka bola cez vikend na Kalinovskej vyuzita len na 25%...
Co sa spojenia 17 a 30 tyka - maju nerovnaky interval, cize zjednotenie intervalu by boli vykony navyse. Kde inde ich ubrat?
Pripajam sa hlavne Furca je pekna blbost kedze na kazdej zastavke s vynimkou modraku su podchody...a ked semafor pri Lidli nefunguje tak aj doprava je plynulejsia...
Peter55