Ja by som videl trocha inak. Na každom sídlisku by po ich hlavnej zbernej ose (Americká trieda, Moskovská trieda, Trieda KVP, Slanecká, Trieda SNP) malo jazdiť menej liniek, ale s hustými intervalmi. Linky by sa ľahšie prekladali, lebo je jednoduchšie prekladať dva 6-minútové intervaly, ako niekoľko 12, 15, 20, 30-minútových. To isté v sedle. Z dvoch 6-minútových by vznikli dva 15-minútové, čo by malo byť postačujúce. Intervaly som uviedol ako príklad.
Prestupné uzly by mali byť tri - Stanica, Palackého, NO. Každá linka by po ceste cez centrum stála na minimálne dvoch, čiže by tu bol ukážkový prestupný trojuholník a na jeden prestup by sa dalo dostať kdekoľvek, mimo najokrajovejších častí.
Úžasné. Takže teraz bude trinástka (po novom 19) jazdiť každých 15 minút. Zápcha na Slaneckej, zdržanie na križovatke s Prešovskou, ďalšie pri Amfiteátri, no nádhera. Vodiči budú mať radosť. Takže sa pokračuje vo filozofii podniku. Obmedzovať električky, no zhusťovať autobusové linky jazdiace popri nich. Nádhera ?
Re #46459 veteran: Len v Krásnej je to za posledné roky asi 500 domov a stavebných pozemkov. Počet obyvateľov síce klesal ale bytov pribudlo. V meste žije v podnájme/prenájme veľa študentov a pracujúcich z vidieka, ktorí tu trvalý pobyt nemajú. A tých pribúda, keďže aké-také voľné pracovné miesta sú široko-ďaleko iba tu. Aj keď ide o pásovú výrobu za minimálnu mzdu, ale teraz sa veľmi vyberať nedá. Aj keby bol prírastok obyvateľov nulový, je postup mesta ohľadom znižovania objednaných výkonov priam stupídny. A výhovorky ohľadom krízy sú smiešne, toto mesto je v s*ačkách už dávno.
Re #46461 veteran: Pán starosta Krásnej je myslím si celkom inteligentný človek, rozprával som sa s ním, aj keď ohľadom inej veci. Možno sa len riadi hlasom ľudu, možno je o MHD odvšadiaľ do centra sám presvedčený, ale radšej nech ostane pri svojom právnickom remesle.
Videl by som to trosku inak. Na jednej strane chapem, ze ked nie je substrat, tak je zbytocne zabezpecovat kratsi interval, na druhej strane je to sposob, jak odlakat od MHD este viac ludi. Budem sa opakovat, ale pre mna je 30 alebo nebodaj 60 minutovy interval neprijatelny. A hoci som zastancom MHD, dal by som prednost autu.
O takto ušetrené 2 mil. vozkm (vyčíslené v €) by sme tu veľmi rýchlo prišli, lebo o toľko by sa škrtla dotácia a rozdala kamošom na magoriáte, alebo kamošom kamošov (by sa o to postaral Kolarčík & co.). Veď aj tam sú hladní po peniazoch. ?
A kde konkrétne na NO by sa to hromadne prestupovalo? Tam nieje taká priestorová kapacita na uskladnenie toľkých vozidiel na taký čas (blokovalo by to ďalšiu dopravu). A niet ju ani kde vybudovať. Parkovisko v strede (kde sa kedysi takto prestupovalo) zhltne Au!!!park.
Praveze podla toho ako je vyuzivana MHD mimo spicky (5-10 ludi vo vozni / autobuse) Mozno by bolo rozumne pozriet sa tam kde su v podobnej situacii ako tu v Kosiciach. Napr. v v Magdeburgu,co je asi stvrtmilionove mesto v byvalom vychodnom Nemecku, maju kazdy den od 20:00, v sobotu do 8:00 a v nedelu do 12:00 redukovanu dopravu na 6 liniek s 30 resp 60 minutovym intervalom a centralnym prestupnym bodom. Podla mna na kosickych sidliskach by v uvedenych casoch urcite stacil 15 minutovy interval a v prilahlych mestskych castiach 30 a 60 minut. Centralny prestupny bod by bol na NO kde by sa raz za hodinu stretli vsetky linky, cakali by cca 5 minut a potom by mali naraz odchod. To by podla mna usetrilo rocne okolo dvooch milionov vzkm, ktore by sa dali vyuzit na zvysenie ponuky v spicke a investicne naklady ako rekonstrukcia trati a nakup novej techniky.
Na buduci rok bude este horsie, lebo bude este menej kilometrov. A kedze este horsie jak na buduci rok uz nebude moct byt, tak v roku 2011 uz nebude nijak.
Ja by som zafinancoval starostke (starostovi) Krasnej jeden vylet napr. do Mnichova a ubytoval by som ho do predmestia, kde najazdi S-Bahn ani metro. Velmi rychlo by si zvykla (zvykol), ze autobus z premestia ho neodvezie do stredu mesta, ale len k najblizsej zastavke nadradenemu druhu dopravy (U,S). Potom by sa tu po meste nevykrikovali dristy odvsadial vsade raz za pol hodinu. ? ?
Koľko je cez víkend služieb na L9 (5 ich bude určite). Napadlo ma, že keď už máme ten úctyhodný počet 7 modernizovaných KT, či by sa nemohli všetky nasadiť na túto linku (nízkopodlažnú zálohu by som zrušil, nevidím dôvod, aby celú šichtu stál modernizovaný voz v sľučke). Tak by bola komplet jedna celá linka pokrytá cez víkend od prvého do posledného spoja len týmito vozmi.
L13 sa zlúči s DNEŠNOU L19 a bude predlžená až do Škaredej (?). Mlyn, Hydina sú totiž kaput. Takže obyvatelia Škaredej si budú musieť pri ceste do centra prestúpiť.
L30 bude jazdiť v inej trase
L52 bude len ako školský spoj
Re #46453 jt: Veď tu po voľbách 2006, kde "modrí" & "kresťania" zvalcovali ten zvyšok, predsa zavládla eufória, tak neviem čo protestuješ? Tak si ju užívajme. ?
DPMK podpísal s dodávateľom elektrickej energie nový kontrakt, že si môže dovoliť prevádzkovať linku len v špičke Za tým nie je možné vidieť nič iné než len umelé zvýšenie nákladov na ED, aby sa mohlo hovoriť, aký je to drahý druh dopravy.
Nechápem, ako môže toto niekto navrhnúť. Teda rozumiem - ak mu ide len o to, aby čo najviac uškodil ED a potichu sa pokračovalo v likvidácii ED v KE.
Takže sa nám ukazuje ako bude vyzerať zaviazanie DPMK znížiť náklady o 10%. A aby nebolo, že tu haním iba podnik, tak táto situácia ide v prvom rade na vrub mesta. Lebo to, ako sa tu na dopravu s*rie hádam ani nemá obdobu. Mesto sa rozrastá, stavajú sa nové štvrte, obyvateľov pribúda, ale objednávky na dopravu neustále klesajú. Som zvedavý, či tu do roku 2[]13, keď sa budeme pýšiť titulom najkultúrnejšie mesto Európy vôbec MHD vydrží. Aby nám tu nezačali behať maršutky.
Re #46452 pedro77: Neviem o ničom, ale keďže nie som zásobáreň všetkých vedomostí ľudstva, netvrdím, že to tak nie je. Ale pochybujem o tom.
Linka 3 nebude jazdiť cez víkendy? V DPMK sú ozaj výsostní odborníci. Zrekonštruujú trať na moste a hneď na to na tej obmedzia dopravu, to sa nedá nazvať inak, ako idiotizmus a toho, čo vymyslel zrušenie 3ky, resp. obmedzenie El. dopravy na JZR , idiotom. Veď predsa ak zainvestujem do rekonštrukcie trate, je mojim záujmom, aby bola čo najviac využívaná a mal z toho úžitok čo najviac ľudí. Po rekonštrukcii aj južnej triedy je to o hubu. ozaj na hlavu postavené a nepochopiteľné. radšej by som obmedzil troška L4 ( predsalen je menej využívaná ) a L3 ponechal aspoň obmedzenú, ale ako vravím, obmedzovať takto E dopravu je nonsens za predpokladu zachovania zbytočných A liniek. kompetentní škrtajú, kde sa to ozaj najmenej hodí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq
L13 sa zlúči s DNEŠNOU L19 a bude predlžená až do Škaredej (?). Mlyn, Hydina sú totiž kaput. Takže obyvatelia Škaredej si budú musieť pri ceste do centra prestúpiť.
L30 bude jazdiť v inej trase
L52 bude len ako školský spoj
Re #46453 jt: Veď tu po voľbách 2006, kde "modrí" & "kresťania" zvalcovali ten zvyšok, predsa zavládla eufória, tak neviem čo protestuješ? Tak si ju užívajme. ?