Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 1018 #29826:

1. Už nie je? Ale v pôvodnom návrhu bola. ? Ono ťažko sa teraz diskutuje, keď každý deň je nová verzia. Ako som správne pochopil, v KE budeme mať prestupnú tarifu, prestupné LV, bez prestupných uzlov, len zopár prestupných zastávok, kde to náhodou vyšlo. ? Potom ale nehovorme ľuďom, že prestupné LV je založené na uzloch, keď tu žiadne nebudú.

2. Otázku A prečo? ani nedávam, lebo všetci vieme a aj tak nám to nikto otvorene nepovie. Ťažko sa bojuje proti vlastnému zriaďovateľovi... Výhovorky mesta by ma aj tak veľmi zaujímali, keďže tu hlavný problém nemôže byť v peniazoch.

3. Starosta Mutafov pred časom hovoril už ako o hotovej veci, boli články v novinách a zase nič. Mesto zamietlo... Prečo zrazu mesto, keď to chcela robiť mestská časť?...

Mám z toho celého dojem, že to nové LV sa po zapracovaní všetkých pripomienok ani veľmi nebude líšiť od toho dnešného...
Reply on: TA #29821:
Médiá sú povrchné, do všetkého sa montujú, ale ničomu poriadne nerozumejú. Tiež som videl, keď to Ďurianová hlásila a nič iné som od nej ani nečakal. ?
Ale tu mám skôr na mysli prezentáciu DPMK vo vlastnej réžii. To znamená pripraviť ľudí a naladiť ich na zmenu tak, aby sa už tešili, kedy to príde. Letáky vo vozidlách - krikľavou červenou cez celú A4 "NOVÁ MHD! KOŠIČANIA, VŠETCI BUDETE MAŤ VIAC SPOJOV! UŽ ČOSKORO!" Ľuďom sa nechce čítať siahodlhé brožúry. Dnes to letí, všade vidíme obrovský slogan a pod ním drobulinkým písmom pointu.
Taktiež na www DP, hneď na úvod by to chcelo spustiť obrovský slogan cez celý monitor. "CHCETE VIAC SPOJOV? KLIKNITE SEM!" Dnes tam nie je vôbec nič, tak ako chceme ľudí presvedčiť?
Reply on: Dimi #29829:
Neviem asi preto, že vidí lepšie do problematiky ako ja. Ale keď ich stretnem tak sa určite popýtam ?
Reply on: dragula #29828:
A preco sa pytas na dovod prave 1018 ? Svoju otazku by som adresova primatorovi, alebo jeho namestnikovi pre dopravu, panovi Filipkovi 😉
Reply on: 1018 #29826:
"Prístrešky Tr. SNP - sú mestom zamietnuté."
je aj dôvod prečo?

len na okraj ako by to mohlo vyzerať u nás: http://foto.prazsketramvaje.cz/2008/leden/05012008/sidlistecervenyvrch-06-novazastavka.jpg
Reply on: RDZ 50 #29825:
Mňa z toho zoznamu kľudne vyškrtni. ?
5: V skratke napíšem stav ku každému bodu, a či to budeš brať ako vyhováranie, záleží na Tebe.
1. priama prestupnost nie je navrhnutá tam, kde na to nie sú podmienky. Prestavba uzlov z peňazí DPMK? A akých, ktorých? Zabudnite 🙂
2. Preferencia - o tej na meste nechce nik ani počuť. Aj tak nespíme, tlačíme, pripravujeme ďalšiu štúdiu
3. Prístrešky Tr. SNP - sú mestom zamietnuté.
Reply on: norko #29824:
V DPMK na ODT, ? prípadne u kompetentných košických iemhaďakov (1018tko, BMko, eMareq, SHORTY). Také nevieš? ? ?
Kde zoženiem služobný cestovný poriadok MHD?
Reply on: Diggi #29761:
? Dobre mu ide... ? Urvať výfuk... To sa ako dá? ? ? ?
Reply on: Dimi #29819:
neupnes to niekde? ?
Reply on: 5 #29818:
znelo by to lepšie, lenže množstvo novinárov sa ani len nevyzná v tom, čo je to spoj a čo linka. Veď naposledy, keď bol v TN na Markíze príspevok o cestovaní do Kavečian, tak odznelo, že tam jazdí len " jediný spoj " - dokonca názov reportáže bol " Odkázaní na jediný spoj ".
Reply on: Isidor #29817:
Nielen ze sa to nevyplati. Ono Miso ani neuvazuje to, ze takato zasadna prestavba by vyzadovala homologizaciu noveho typu... a to je dost zasadna polozka.
OFF TOPIC: No super, uz som zohnal Bus Simulator 2008, plnu verziu ?
Mňa desí tá zvrhlá chronológia, s akou DPMK presadzuje prestupné LV. Akoby to nové LV samo o sebe bolo jediným VŠELIEKOM, ktorý spasí našu MHD. Rýchlo rýchlo ho spravme, a ostatné asi príde potom samo...

A pritom:
- nemáme tu ani jeden technicky a dopravne zvládnutý prestupný uzol, DPMK nezačal rekonštruovať ani jeden jediný potenciálny prestupný uzol, aby sa ním naozaj stal,
- nenastal žiadny posun s preferenciou ED na križovatkách,
- chceme nosnú ED a Tr. SNP je stále bez jediného prístrešku...

A to sú elementárne predpoklady, ktoré mali byť zvládnuté dávno pred zavedením prestupného LV. DPMK sa bude len alibisticky vyhovárať, že to nie my, to mesto, to mestské časti. Akoby sa ich to vôbec netýkalo. Oni si len maľujú LV a nič iné neriešia. Pritom jeho zavedenie bez základných predpokladov jeho spoľahlivého fungovania (uzly, zrýchlenie ED) bude len výstrelom do tmy. Polovičaté, nedorobené riešenia môžu cestujúci v konečnom dôsledku vnímať ako zhoršenie oproti súčasnosti.

Zásadne nezvládnutá je prezentácia jeho výhod. Zatiaľ som okrem 3 naučených a dookola omieľaných fráz nepočul žiadne argumenty. Nezaujatého bežného občana doterajšia kampaň určite nepresvedčila. Namiesto titulkov "BUDE MENEJ LINIEK" malo všade svietiť "BUDE VIAC SPOJOV". Hneď to inak vyzerá.
Reply on: mišo #29815:
pochybujem, že by to vôbec šlo, aj u električiek sa neupravuje pôvodná vozňová skriňa, ale kupuje nová, ktorá je NP. A takúto karosácku zvrhlosť asi nikto nevyrobí ? Pričom netreba zabúdať, že prvotným dôvodom, prečo sa to praktizuje u električiek, je cena nových vozidiel (30-40mil. a viac) oproti rekonštrukciám (5-10). Kvôli autobusu, ktorý stojí 4-5mil. nový, sa tento cirkus neoplatí (morálne a podľa mňa ani finančne) ?
Reply on: mišo #29815:
? ešte mi povedz, čo by z pôvodného autobusu ostalo? 12 ročný vybehaný motor? ? priznám sa, ešte som sa nestretol s niečím takým, že by niekto "znízkopodlažňoval" autobus, keď sa pár korún kúpiš úplne nový, ktorý je btw. jednoduchšie vyrobiť ako upraviť starý... ?
Myslím si, že by to bolo totálne nevýhodné... ?
napadla ma takáto vec.

isto poznáte karosu #6270. prostredná časť vozu je bez sedadiel, myslím, že bola vyhradená pre bývalú L60. všetci, ktorí poznáte štruktúru vozidla a ceny materiálov môžete mi pomôcť zrátať toto ?

prostredná časť od predných kolies až po dvere by sa "znízkopodlažnila" (podobne ako u elektirčiek T3). vzniknutý priestor by sa neobsadil sedadlami a ak by aj áno, tak len niekoľkými pármi sklápacích sedadiel (ide mi o maximálnu kapacitu). je vôbec možné takýmto spôsobom rozobrať a spojiť naspäť karosu ? koľko by stálo takéto hromadné prerobenie tucta, alebo niekoľkých tuctov vozidiel (isto by vyšla rekonštrukcia jedného voza lacnejšie pri odbere materiálov pre väčší počet vozov). zarátali by sme do toho aj dajaké buse transparenty, dopyty a také tie jemné drobnosti.

akú hodnotu by mal výsledný voz ? akú hodnotu má teraz karosa keď má priemerný vek cca 12 rokov ? takouto nákladnejšou rekonštrukciou by sa jej cena pomerne zhodnotila. nebola by to pomerne lacná alternatíva na "znízkopodlažnenie" vozového parku ? prípadne by sa vozy odpredali do iného dopravného podniku za pôvodnú cenu+rekonštrukciu (bez rekonštrukcie by bola nepredateľne a po rekonštrukcii by sa možno dala pýtať aj väčšia suma ako len náklady a pôvodná hodnota). ďakujem za každú pomoc a pripomienku. rozumiem aj tomu, že technicky aj morálne zastarané vozidlá by mali uvoľniť cestu novým technológiám, len ma zaujala takáto možnosť.
Reply on: Axel #29803:
Netvrdím, že tí ľudia si tie čísla nevedia zapamätať (hoci povedzme si otvorene, sú aj takí...). Ale predstav si, že ten spoj z nejakej príčiny nestihneš, jednoducho si naň viazaný. A to je práve ta odlišnosť medzi IAD a MHD. Keď mám auto, odídem kedy chcem... Preto cestujúci by mali mať pocit, že prídem na zastávku a čo chvíľa niečo pôjde... Lenže pri takom systéme nepôjde... Si stále viazaní len na tie štyri spomínané spoje. Snáď sa mi to podarilo vysvetliť dosť jasne. ?

Stále mám pocit, že si trochu protirečíš, na jednej strane veľmi správne odcudzuješ súbehy, nevyužívanie električiek a na druhej strane podporuješ využívanie busov a si proti prestupom...

To, že si videl ako to funguje v iných mestách si veľmi vážim, ale spomeň si napr. na Prahu alebo Brno... Mali tam priame spojenia? Ľudia neprestupovali? Existovalo tam množstvo liniek odvšadiaľ všade...?

Áno, presadzovanie ED je udržateľné, práve preto, treba nastaviť ED tak, aby sa využívala v čo najvyššej možnej miere. Čím sa to bude viac využívať, tým to bude efektívnejšie a postupom času by sa malo do toho viac investovať. Lenže keď sa nebude na to tlačiť, môžme sa s ED pomaly začať lúčiť... ?
Reply on: Axel #29812:
čojativiem, dnes mám (bezdôvodne) nejakú optimistickú náladu, čo sa týka týchto vecí, nekaz mi ju ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.