Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Večer, keď idem domov L3 má odchod zo zastávky Senný trh 19:28 /20:28, L38 má odchod zo zastávky Senný trh 19:35/20:35. L 38 ide zo zastávky Senný trh o 7 minút neskôr ako L3. L 38 má Južnú triedu s Jantárovou zvládnutú za 5 minút a L3 ju má zvládnutú za 10-12 minút. Na zstávke VSS-križovatka sa stretnú a pri OC Važec je odtiaľ L38 skôr o 2 minúty ako L3.
Reply on: TA #29790:
Obsluznost JE, ale na 2X prestup! (Vazec, Dneperska)
Reply on: Isidor #29786:

A v novom LV sa odstranuju dnesne subehy
L53,54,55 - s trolejbusmi?
L56 - s elektrickami?
Reply on: Axel #29788:
No keby dnešná L38 zastavovala na každej zastávke na Južnej triede (?), tak by tie minúty narástli aj jej.
Reply on: Axel #29765:
smer Opátske z Palackého bude zabezpečovať aj naďalej L 19 - s lepším intervalom ako dnes, takže argument, že L 13 je potrebná pre tento vzťah je irelevantný.

Re #29767 COMFORT : ak L 13 " je rychly spoj ktory spaja Krasnu n/H+Jazero s autobusovou/zeleznicnou stanicou a NMM ", tak potom pomalé linky v KE ani nemáme. ?
Tí starostovia obcí nazývaných mestskými časťami majú pomaly väčšie požiadavky ako MESTSKÉ časti. Chcú častejšie spoje a aby ešte chodili krížom cez celú dedinu ale podniku neponúknu absolútne nič. Nie sú schopní ani len opraviť cestu pre autobusy, vybudovať otočku a sociálne zázemie pre vodičov. Nepripúšťajú žiadne zmeny!!!
Preto by som im ponúkol tretiu alternatívu linkového vedenia:
-zachovať súčasný stav ale treba redukovať kilometre :
zrušíme zrýchlené spoje alebo predĺžime interval???
prípadne valalským vezmeme po jednom spoji???
alebo
-v súčasnosti DP má nedostatok pojazdných busov a vodičov:
čiže takých 5 služieb busových + 2 trolejové sa každý deň náhodne nevypravia a cestujúci dúfajte, že to nie je tá vaša
Reply on: Ikarus #29784:
budem trafena hus ale budiz:
Postav sa rano 6.30-7.30 v Krasnej do L13/L38 a vsimni si kam ludia cestuju. 13ka sa vyprazdni na Palackeho a uplne vyprazdni na NMM.
38-ka zazije na NO prestupny boom, kedy takmer vsetci vystupia a kopa ludi nastupi na cestu do Sace/USS (vdaka T1)

Ohladom rychlosti:
L9 OC Vazec - NMM = 29 minut
L7 + L2 OC vazec - NMM = 26 minut + prestup
L13 OC Vazec - NMM = 23 minut
L3 + L27 OC Vazec - Mlynska basta - 22 minut s prestupom aj s oklukou cez stanicu!

L3 OC Vazec - NO = 17 minut
L38 OC Vazec - NO = 15 minut
L52 OC Vazec - NO = 11 minut?

K danym casom si treba priratat dalsiu stratu sposobenu prestupom.

Znova opakujem: nie som zastancom sucasneho stavu!!! Len sa snazim poukazat na to, preco sa ludom navrhovane riesenie nepaci a kde je potrebne hladat riesenie, aby im vyhovovalo.
Reply on: Isidor #29782:
To už potom nie je expres, ani pony expres. ? Nepoznám aké budú zastávky 52 po opustení Jazera (možno ešte zastávka VSS križovatka) bude mať, tak zatiaľ nebudem komentovať. Redukovať L19? Z 10 na 20 a z 15 na 30 minút? ? ☠ ?

Re #29785 Axel: To som netušil ani ja do určitého dňa.

Re #29781 COMFORT: No keď bude už ucelený, schválený návrh, tak potom, čo som písal posledne, to boli také útržky plynúce z rozhovoru s 1018.

Inak čo sa týka L6 naozaj má byť potiahnutá až na Štadión Lokomotívy a L2 presmerovaná na B. Němcovej.
Reply on: Axel #29785:
viesť ("expresnú") autobusovú linku 6,5 kilometra !!!! (6,5 na NO; ku Optime - ako to požaduje starosta - 9,6) v totálnom súbehu s električkou je absolútna zvrhlosť a proti všetkým zvyškom zdravého rozumu. Sorry.
Reply on: eMareq #29780:
O obnoveni L52 som ani netusil... Fakt by sa zisiel aktualny navrh LV
Re #29782 Isidor: Pri dnesnom stave dopravy viest expresnu linku po Juznom nabrezi a obsolvovat okruznu jazdu po mostoch so statim na Palackeho je IMHO kontraproduktivne. Jazercanom sa ani necudujem, ze budu chciet expres na kazdej zastavke, este aj dnesna okruzna L38 je na NO rychlejsie ako elektricka.
Ak dovolíte, dovolím si predniesť svoje dojmy a pocity z aktuálneho diania v košickej MHD :

Keďže ako tak priebežne sledujem, s navrhovaným linkovým vedením z košickej inteligencie nie je spokojný snáď nikto, mali by sa zapracovať a zohľadniť v tomto fóre už spomínané pripomienky. Aby bolo po vôli odbornej laickej väčšiny, ideálne by bolo v tomto prípade konštruovať linkové vedenie systémom odvšadiaľ všade. Malo by sa vyhovieť predovšetkým mestským častiam (ďalej len "MČ"), to znamená, že z každej MČ - "dediny" by premávalo cca 8 autobusových liniek smerujúcich aspoň do 3/4 zvyšných mestských častí s pravidelným 4,5 hodinovým intervalom. Vznikla by tak, nielen pre cestujúcich ale aj pre vodičov, veľmi prehľadná sieť 68 autobusových liniek.
Nemusím snáď pripomínať, že pri takomto systéme by bola prestupná tarifa absolútnou zbytočnosťou, preto by sa ihneď zrušila.

Investícia v podobe cca 40 mil. Sk do dezinformačného systému pôvodom z jedného stredoslovenského mesta bola zbytočná, navrhujem aby DPMK, a.s. tieto zázraky pekne tejto firme vrátil samozrejme s požadovaním primeranej náhrady škody. Za utržené peňažné prostriedky by mohol magorstrát odsúhlasiť napríklad nákup nových autobusov, ideálne takých značiek, ktoré ešte vo vozidlovom parku zastúpené nie sú a samozrejme po zohľadnaní návrhov jednotlivých MČ. Fanúšikovia MHD by sa možno konečne dočkali autobusov typu Irisbus IVECO, SOR prípadne MAZ a iných (možno aj na vodíkový pohon v rámci veľmi preferovanej ekologizácie MHD)...

Keď sme pri ekologizácii, momentálne nevidím žiaden zmysel v existencii električkovej trakcie. Keďže niektorí diskutujúci na tomto fóre tvrdia, že väčšina cestujúcich z Krásnej cestuje aj tak na Palackého na na NMM a električkou to trvá dlho, zdá sa mi tento systém len brániaci v rozvoji veľmi efektívnej autobusovej doprave, prípadne zrýchlených liniek v podivnom pásme TZR...

Určite ste si všimli, že veľmi prudko stúpa dopyt po električkách T3, ktoré sa DPMK, a.s. snaží veľmi úspešne predať. Preto by nebol by problem z vyradených eletričiek utržiť aspon 10 mil. Sk v kovošrote. Za tieto peniaze by sme mohli nakúpiť napr. 3 ojazdené autobusy CityBus 12M z DP Praha a nasadiť ich na linky do Lorinčíka (pretože starostovi MČ Lorinčík sa pri návšteve Prahy veľmi páčili...)

Na záver mi nedá dodať, že pri predvolebných sľuboch by sa istá politická strana, ktorej členom je aj súčasný primátor Košíc, mohla pýšiť heslom "Koniec prestupom!". Určite by si tým získala srdcia všetkých mestskou dopravou cestujúcich nielen Košičanov... ?
Reply on: Isidor #29782:
Tak to si píš že si vydupú zastavovanie na každej zastávke.
Reply on: eMareq #29780:
ten expres, kadiaľ? Dúfam že po Južnej avenue ? dead imho by sa to hodilo cez Opátske a patrične zredukovať L19...
a myslím, že je len otázkou času kým si Jazerčania vydupú zastavovanie na každej zastávke ?
Reply on: eMareq #29780:
ja ani neviem ktorý návrh LV je teraz v platnosti. Neposlal by mi ho niekto na mail eco3701@centrum.sk ?
Reply on: Diggi #29735:
Zistím, ale zatiaľ mi to nikto nedvíha. ?

Re #29750 Papyr: Súdružky starostky sa treba spýtať čo vlastne chce. Či linku s intervalom raz za hodinu bez prestupu, bez rozlíšenia či je pracovný deň je, alebo víkend, do ňou vybranej destinácie ? alebo linku so 4!!! odchodmi za hodinu aj cez víkend, ale prestupom. Ja chcem cestovať a nie čakať na raz za hodinu spoj...

Re #29767 COMFORT: Tá linka (13) BOLA od samého začiatku nezmysel! "Prilepšovať" kvalitu spojenia Jazero - TU linkou chodiacou raz/dva krát do hodiny? To bolo pre koho dobré? A linka 19 v terajšej trase v úseku Mlyn - NO zostáva. Tak čo?

Re #29770 Axel: V špičkách má premávať z Krásnej do centra expres pod obnoveným číslom 52, samozrejme NEBUDE stáť na jazere na každej zastávke iba na 1. (OC Važec) 4. a 5. zastávke.
Alebo L27 dať inde. L13=kyvadlo Krásna-OC Važec. L 19 len k mlynu.
Predĺžiť L19 do Krásnej (v špičke)+Kyvadlová L13+L27 v špičke na mlyn
Reply on: Axel #29773:
Hej, to mi napadlo až dodatočne, že čo s úsekom Dneperská - Mlyn...
Ale 27 by podľa novembrového návrhu (z ktorého vychádzam) na Jazere nemala čo robiť, takže toto nie... potom by sa dala spraviť zachádzka ku Mlynu na špičkových spojoch L19 🙂 no čo, priame spojenie niečo stojí ?
Reply on: Isidor #29771:
OK, len potom musis v spicke predlzit L27 az k Mlynu...
Listky ktore platili do 30.6.2007, konkretne 3sk,7sk,8sk sa predavali u vodica alebo v predpredaji a platili pre deti alebo dospelych?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.