Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Isidor #29809:
Je presadzovanie ED udrzatelne do dalsich (povedzme 5) rokov? (stav vozoveho parku a trati).
Ad. informovanost substratu: to je nejaka nova rozpravka? Ak to bude znova nejakym papierom schovanym medzi reklamami vo vozidle, nepresnym a povrchnym clankom v Korzari a vyhlasovanim v "bez"poruchovom ***treste vo vozidle, tak to mozeme rovno zabudnut na zavadzanie noviniek tohto druhu.
Ad. preferencia: ma DPMK malo zamestnancov v kancelarii?
Reply on: Axel #29808:
je to otázka €€, DP bol oslovený takou ponukou (nezávislé vypracovanie+prieskumy), ale nič sa nerealizovalo. Dá sa samozrejme aj bez toho, závisí na tvorcovi LV ako správne odhadne a zostaví LV a prípadne upraviť po zavedení. škoda je, že pôvodný návrh sa "odbornými pripomienkami" zo strany expertov z MČ+mesto takto rozbije až možno stratí pôvodný zámer.
K expresom, ako už bolo povedané, si myslím že nemajú zmysel vôbec.
Reply on: Axel #29808:
neviem si predstaviť, že by sa prijalo v reále ešte horšie LV, než je to súčasné. Takže áno.

Pozri, na 1 strane súhlasíš s tým, že ED by sa mala preferovať, no na 2. strane podporuješ nezmyselné bus linky. Ako inak začať učiť ľudí, aby cestovali elinou, než novým LV, ktoré sa ju snaží podporiť. A možno sa časom kompetentní spamätajú, že je potrebné niečo s traťami robiť, keďže nosný systém MHD začína byť pomalý. Nielen jedným šmahom ruky kúpiť 20 12m superekologických CNG Tedomov a poslať ich s tabuľkami L 13 do Krásnej.
Reply on: Axel #29807:
Ad súčasný stav - tak, podľa mňa krok "prevedieme dopravu z Krásnej/Jazera výhradne na električky" sa dá realizovať skôr než taká rekonštrukcia el.trate, aj keď to bude spočiatku bolieť (kvôli časovým "stratám", na ktoré ale substrát postupne zabudne ?). Lebo keď sa s tým bude večne len čakať na zrýchlenie ED, tak to nepovedie nikam (len k jej ďalšiemu upadaniu a nakoniec zrušeniu...bohužiaľ)
A naopak, práve táto zmena by mohla byť tým správnym impulzom pre tlak na urýchlené racionalizačné kroky, o ktorých sa bavíme.
Žeby som to videl príliš ružovo? ❤ ?

Ad zastávky na znamenie - všetko je len vecou správnej informovanosti ? oznámenia vo vozidlách, upozornenie pri vyhlasovaní každej takejto zastávky atď.

Ad preferencia - DP by mohol zamestnať niekoho, kto by mal v popise práce venovať sa tomuto a tlačiť, tlačiť, tlačiť, tlačiť na Správu komunikácii mesta Košice...inak sa fakt nedostaneme nikam (a to sme už 100 rokov za opicami)
Reply on: m2001 #29806:
Otazka do plena: je bez smeroveho prieskumu zodpovedne robit nove LV? (aj napriek tomu, ze mame prestupnu tarifu)
Reply on: Isidor #29804:
Som rad, ze vidis subehy v ostatnych "expresoch" rovnako zvrhlo ako ten na Jazere, to je dobre.
S tou druhou castou tvojho prispevku mozem na 10000% suhlasit. Ale bohuzial situacia je taka aka je a bavime sa o sucasnom stave.
Existuje nakladova studia rekonstrukcie trate VSS-Vazec, aby sa tam dalo normalne jazdit? Ja osobne by som sa velmi rad dozil toho, ze ta elektricka bude rychla a aj mnou preferovana. Ale v dnesnom stave je proste na mnohych usekoch, kde si mozem vybrat, casovo nevyhodna.
Preferencia ED je samostatna kapitola, spieva sa o nej desatrocia a kolko mame ED preferovanych krizovatiek? Tu pri Carrefoure?
Zastavky na znamenie na J.Triede su IMHO realne, ale podari sa to aj presadit? 2 mesiace tu mame dopytove otvaranie dveri a substrat ho nevie pouzivat, nechcem vidiet ten bordel v TV Nasa, ked babickam pri cintorine elektricka nezastavi, lebo bude na znamenie...
Rovnako je nutne riesit preferencie ED na Tr.SNP, ved ked mam ist z Moldavskej (SOU dopravne) k novej nemocnici, som tam pesi krizom skor ako elektricka. To uz o niecom svedci. Rovnako ako ked mam ist z NO a NMM - pojdem 2kou, peso alebo trolejom? B a C je spravne, pouzit elektricku je bohuzial zvrhlost, kedze viac stoji na semaforoch ako jazdi.
Reply on: Axel #29803:
Odpoved na otázku kam ľudia cestujú, ti vie dať jedine smerový prieskum, ktorý sa robil naposledy v 80. rokoch, ostatné sú len naše dohady. Jediné prieskumy ktoré sú aktuálne a k dispozícii , boli vykonané počítaním cestujúcich v spojoch napr. na výstupe z Jazera v spoji XY n cestujúcich.
Reply on: Ikarus #29798:
Ad. MHD v inych mestach: Praha, Brno, Kolin, Brusel, Pariz, Londyn, Glasgow, Edinburgh. (+ PO, ZV, BB, BA, takze mam s cim porovnavat)
Reply on: Axel #29792:


53 - je v zásade len špičkový napájač z THC ku trolíkom/električkám (NMM) a do centra, neviem ako by sa dal ukončiť lepšie (skôr), prípadne zrušiť bez nutnosti posilňovať dlhšie "nezrýchlené" linky
54 - má súbeh s trbusmi tak 3 zastávky na KVP (pri svojej dĺžke zanedbateľná vzdialenosť) a potom skoro celú Furču - tam akože plní Ťahanovcami požadovanú funkciu priameho spojenia THC-Furča, čo je samozrejme tiež zvrhlosť ?
55 - v úseku Lingov - Mier považujem za zvrhlú, ale tak plní funkciu spojenia DH s TUKE a Novou nemocnicou (a KVP)
56 - zvrhlosť, bohužiaľ vynútená existenciou zvrhlej TZR ?

Navrhovaná 38(52)v trase Krásna-NO - aké iné spojenie ponúka oproti električke? Krásna - Malá stanica, Rušňové depo? Ha, ha.

Ono problém je inde. Problém je, že niekto (škoda, pre lokálnu samosprávu je to žiaľ úplná halucinácia) by si mal položiť otázku - chceme my vlastne električky (keď sú také pomalé a hlučné a nepohodlné atď...)?
Ak nie - žiaden problém. Z vytrhaných panelov a tratí sa postavia cyklistické chodníčky, konečne sa rozšíria cesty, trakčné stĺpy + trolejové vedenie + vozidlá smer kovošrot, vezmeme si tučný úver na novučičké NP autobusy a zavedieme expresné linky kam nám hrdlo ráči.
Ak áno - tak sa SAKRA podľa toho treba správať ! Minimalizovať súbehy na nevyhnutnosť, zrýchliť !!!!! ED rekonštrukciou tratí (nech na polke Jazera nevisí tabuľka "30"), zaviesť preferenciu pri tesku/VSS/Strojári/Astórii/NO, prípadne zastávky na znamenie (juh Južnej triedy) atď atď. O pár rokov si ani nespomenieš na smradobus, ktorým si pri Strojári obiehal skôr idúcu električku.
Lenže na toto treba mať jasný KONCEPT! A držať sa ho. Podľa mňa ho autor NLV má. Majú ho aj starostovia Jazera/Krásnej?
Reply on: Ikarus #29798:
Ak mi ide bus 4x za hodinu, viem kedy mi ide... Nerob z ludi, ktorym jazdia 2 spoje, blbcov neschopnych zapamatat si 2 cisla (cas odchodu nejakeho spoja a interval).
Je mi ABSOLUTNE jasne, ze Palackeho je len prestupny bod. Zaoberal sa navrh LV tym, kam potom prestupuju?
PS: ak by ich prestupny bod malo byt NO, tak idu aj dnes 38kou..., ak by chceli ist dalej k NMM, tak vystupia o zastavku neskor (viac spojov na prestup). Otazka: smeruju na THC/Furcu/oblast velkeho Tesca alebo nie?
Reply on: COMFORT #29794:
No, a ľudia preto pôjdu radšej L38 ako keby sa mali voziť koňkou 3 cez zastávky druhej časti Južnej triedy smerom z centra. Pre jazerčanov je L38 rýchla linka na NO. (nehovorím že je vždy plný)
Reply on: Axel #29799:
prečo zrazu spomínaš Senný trh? Ten, kto ide na Palackého na bus, ide najskôr z autobusovej alebo železničnej stanice ( ktoré si predtým spomínal ). Teda k L 3 na Staničnom námestí to má ešte bližšie než prejsť k bus zastávke na Palackého.
Reply on: eMareq #29787:
ak Komenského stratí spojenie električkou so stanicou, tak sa tým zbytočne budú preferovať bus L idúce po Národnej triede zachádzajúce na stanicu. ( je pravda, že už aj dnes niektorí obyvatelia oblasti medzi Komenského a Národnou triedou využívajú skôr bus než elinu ) Ak by sa však postavilo trolejové vedenie - zachádzka na stanicu pre trolejbusy, mohlo by to to byť iné.
Reply on: TA #29795:
1 prestup + kolko pesi zo Senneho trhu na najblizsiu abus zastavku?
Reply on: Axel #29788:
OK, predstavme si, že je ráno a vychádzam zo svojho rodinného domu v MČ Krásna nevediac, kedy mi ide najbližší spoj. Čakám a čakám, nič neprichádza... som v tejto chvíli veľmi vďačný systému odvšadiaľ-všade, pretože nemusím prestupovať. Strávim na zastávke čas dajme tomu 14 minút. Prichádza môj vysnívaný spoj, ktorým sa dopravím na zastávku Palackého. Áno máš pravdu, som tam rýchlejšie ako s prestupmi, ale nezabúdaj si pripočítať čas strávený v zime čakaním na zastávke.
Moja otázka je, čo si myslíš, prečo tí ľudia cestujú práve na Palackého, je to ich cieľová destinácia? Je jasné, že určite nie, buď majú namierené na autobusovú alebo žel. stanicu alebo len prestupujú na nejaký iný smer. Je jasné, že takto rovnako by mohli prestúpiť aj na NO.
Prepáč, ale nedá mi neopýtať sa ťa, cestoval si niekedy MHD aj v inom veľkomeste ako v Košiciach (myslím mimo územia SR)?
Reply on: COMFORT #29794:
lenže si treba uvedomiť to, že L 3 má aj zastávky na trase VSS križovatka - H. Strojár.
Reply on: Axel #29792:
Čo také linky 16, 18, 19, 27, 34? Tie majú tiež časť trasy spoločnej s trolíkom. 100% nesúbeh jednoducho nebude. Len je rozdiel kde vôbec budú stáť a pre koho vôbec tie linky sú (prevažne školopovinné decká a študenti - premávka cez dni šk. vyučovania)
Reply on: Axel #29793:
ak teraz narážaš na vzťah Palackého - Krásna, tak jednoduchšie s 1 prestupom je využiť L 3 + L 13 s prestupom pri OC Važec. Či aj 1 prestup je veľa?
Večer, keď idem domov L3 má odchod zo zastávky Senný trh 19:28 /20:28, L38 má odchod zo zastávky Senný trh 19:35/20:35. L 38 ide zo zastávky Senný trh o 7 minút neskôr ako L3. L 38 má Južnú triedu s Jantárovou zvládnutú za 5 minút a L3 ju má zvládnutú za 10-12 minút. Na zstávke VSS-križovatka sa stretnú a pri OC Važec je odtiaľ L38 skôr o 2 minúty ako L3.
Reply on: TA #29790:
Obsluznost JE, ale na 2X prestup! (Vazec, Dneperska)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.