napadla ma takáto vec.
isto poznáte karosu #6270. prostredná časť vozu je bez sedadiel, myslím, že bola vyhradená pre bývalú L60. všetci, ktorí poznáte štruktúru vozidla a ceny materiálov môžete mi pomôcť zrátať toto ?
prostredná časť od predných kolies až po dvere by sa "znízkopodlažnila" (podobne ako u elektirčiek T3). vzniknutý priestor by sa neobsadil sedadlami a ak by aj áno, tak len niekoľkými pármi sklápacích sedadiel (ide mi o maximálnu kapacitu). je vôbec možné takýmto spôsobom rozobrať a spojiť naspäť karosu ? koľko by stálo takéto hromadné prerobenie tucta, alebo niekoľkých tuctov vozidiel (isto by vyšla rekonštrukcia jedného voza lacnejšie pri odbere materiálov pre väčší počet vozov). zarátali by sme do toho aj dajaké buse transparenty, dopyty a také tie jemné drobnosti.
akú hodnotu by mal výsledný voz ? akú hodnotu má teraz karosa keď má priemerný vek cca 12 rokov ? takouto nákladnejšou rekonštrukciou by sa jej cena pomerne zhodnotila. nebola by to pomerne lacná alternatíva na "znízkopodlažnenie" vozového parku ? prípadne by sa vozy odpredali do iného dopravného podniku za pôvodnú cenu+rekonštrukciu (bez rekonštrukcie by bola nepredateľne a po rekonštrukcii by sa možno dala pýtať aj väčšia suma ako len náklady a pôvodná hodnota). ďakujem za každú pomoc a pripomienku. rozumiem aj tomu, že technicky aj morálne zastarané vozidlá by mali uvoľniť cestu novým technológiám, len ma zaujala takáto možnosť.
isto poznáte karosu #6270. prostredná časť vozu je bez sedadiel, myslím, že bola vyhradená pre bývalú L60. všetci, ktorí poznáte štruktúru vozidla a ceny materiálov môžete mi pomôcť zrátať toto ?
prostredná časť od predných kolies až po dvere by sa "znízkopodlažnila" (podobne ako u elektirčiek T3). vzniknutý priestor by sa neobsadil sedadlami a ak by aj áno, tak len niekoľkými pármi sklápacích sedadiel (ide mi o maximálnu kapacitu). je vôbec možné takýmto spôsobom rozobrať a spojiť naspäť karosu ? koľko by stálo takéto hromadné prerobenie tucta, alebo niekoľkých tuctov vozidiel (isto by vyšla rekonštrukcia jedného voza lacnejšie pri odbere materiálov pre väčší počet vozov). zarátali by sme do toho aj dajaké buse transparenty, dopyty a také tie jemné drobnosti.
akú hodnotu by mal výsledný voz ? akú hodnotu má teraz karosa keď má priemerný vek cca 12 rokov ? takouto nákladnejšou rekonštrukciou by sa jej cena pomerne zhodnotila. nebola by to pomerne lacná alternatíva na "znízkopodlažnenie" vozového parku ? prípadne by sa vozy odpredali do iného dopravného podniku za pôvodnú cenu+rekonštrukciu (bez rekonštrukcie by bola nepredateľne a po rekonštrukcii by sa možno dala pýtať aj väčšia suma ako len náklady a pôvodná hodnota). ďakujem za každú pomoc a pripomienku. rozumiem aj tomu, že technicky aj morálne zastarané vozidlá by mali uvoľniť cestu novým technológiám, len ma zaujala takáto možnosť.
Isidor
53 - je v zásade len špičkový napájač z THC ku trolíkom/električkám (NMM) a do centra, neviem ako by sa dal ukončiť lepšie (skôr), prípadne zrušiť bez nutnosti posilňovať dlhšie "nezrýchlené" linky
54 - má súbeh s trbusmi tak 3 zastávky na KVP (pri svojej dĺžke zanedbateľná vzdialenosť) a potom skoro celú Furču - tam akože plní Ťahanovcami požadovanú funkciu priameho spojenia THC-Furča, čo je samozrejme tiež zvrhlosť ?
55 - v úseku Lingov - Mier považujem za zvrhlú, ale tak plní funkciu spojenia DH s TUKE a Novou nemocnicou (a KVP)
56 - zvrhlosť, bohužiaľ vynútená existenciou zvrhlej TZR ?
Navrhovaná 38(52)v trase Krásna-NO - aké iné spojenie ponúka oproti električke? Krásna - Malá stanica, Rušňové depo? Ha, ha.
Ono problém je inde. Problém je, že niekto (škoda, pre lokálnu samosprávu je to žiaľ úplná halucinácia) by si mal položiť otázku - chceme my vlastne električky (keď sú také pomalé a hlučné a nepohodlné atď...)?
Ak nie - žiaden problém. Z vytrhaných panelov a tratí sa postavia cyklistické chodníčky, konečne sa rozšíria cesty, trakčné stĺpy + trolejové vedenie + vozidlá smer kovošrot, vezmeme si tučný úver na novučičké NP autobusy a zavedieme expresné linky kam nám hrdlo ráči.
Ak áno - tak sa SAKRA podľa toho treba správať ! Minimalizovať súbehy na nevyhnutnosť, zrýchliť !!!!! ED rekonštrukciou tratí (nech na polke Jazera nevisí tabuľka "30"), zaviesť preferenciu pri tesku/VSS/Strojári/Astórii/NO, prípadne zastávky na znamenie (juh Južnej triedy) atď atď. O pár rokov si ani nespomenieš na smradobus, ktorým si pri Strojári obiehal skôr idúcu električku.
Lenže na toto treba mať jasný KONCEPT! A držať sa ho. Podľa mňa ho autor NLV má. Majú ho aj starostovia Jazera/Krásnej?