Re #27665 5: Kopec firiem prechádza na pohyblivú pracovnú dobu. Časy keď sa hromadne dochádzalo na 6.00 sú akosi preč a pracovnú dobu si už určujú firmy sami.
Re #27664 5: "A len tak na okraj, z USS má odísť tuším okolo 4000 ľudí do predčasného dôchodku, čiže čochvíľa sa Váš najväčší tŕň v oku možno vyrieši sám..."
Tak sa preriedi počet R a RA spojov.
"Navyše, podľa dnešného rozhodnutia súdu, podielové dane z USS (cca 50 mil. Sk ročne) budú namiesto Košíc dostávať Sokoľany. Čo myslíte, kde ich mesto škrtne?"
Však pri výstavbe VSŽ boli tie pozemky násilne zabrané. A kde ich škrtne? Je otázne či je ešte vôbec z čoho škrtať, keď sa tu už zoškrtalo čo sa len dalo...
Chcel by som sa opytat nasich humoristov z DPMK lebo viem ze tu chodia ze pri ktorom oznacniku ma stat L26 v zastavke Saca-Namestie.Su tam dva oznacniky a na obidvoch je vylepena L26.Avsak tam kde je vylepena L38.56 atd je novy cp L26. Tam kde je len L26 je stary cp L26.Taakze mam stat pri starom oznacniku alebo novom?Za odpoved Dakujem! ? ? ?
K ankete: niekto kompetentný by si mohol všimnúť, že nové nočáky akosi už neobsluhujú značné množstvo odľahlejších častí mesta (ani na "zavolanie" ako minule), takže by sa tým popoludní až večer efektívne odrezalo množstvo ľudí od domova/návštev/polnočnej omše v meste. Hlasujem za b)
Re #27666 LC: 3. tisíročie už nejaký ten rôčik beží ?
Čo by ma ale zaujímalo, je príjem ktorý má DPP z jednej 20korunovej SMSky (odhadujem max. dve tretiny) - toto keby sa rozumne vyriešilo v KE (aby to bolo ako pre podnik tak pre cestujúceho zaujímavé), tak by sa tieto lístky dali zaviesť jednoducho. Revízori so sebou PDAčka už nosia...
Mam len ja ten pocit, alebo sa skutocne prestava pouzivat dopyt?
Rano som siel do prace, otvorili sa vsetky dvere, hoci z nich nikto nevystupil. Poobede som siel z roboty, polozim ruku za tvrdenie ze som pri vystupe nic nestlacil a dvere sa mi otvorili. Teraz vecer som siel odprevadit frajerku domov a znova som si vsimol, ze sa otvorili vsetky dvere aj napriek tomu ze na zastavke stali traja ludia a nikto nevystupil.
Tak prave pozeram ze pan Zahradnik sa o stedre vianoce pre seba a Martinku uz postaral ? a v Blave potom co sa oficialne stali predmestim Wien a do centra mesta to maju uz podla novinarov len za 30minut po novej dialnici ....
Pise sa tu o Prahe a jej MHD, ale dnes sa vytasili so zaujimavou sluzbou a to, ze si listok zakladnu tarifu mozete zakupit pomocou SMS (zaplatite iba cenu dopravy SMSka je zadarmo) + mate ktomu 15minut navyse na cestovanie...takze si myslim ze je to skvela vec a asi ju budem tiez vyuzivat ale vedel by som si tuto sluzbu predstavit aj inde napr. v KE aj ked pri nasom spomalenom vedeni DPMK sa jej dockame najskor asi az zaciatkom 3tisicrocia ?. Kazdopadne by to mohlo vyriesit v KE problem kde a kedy kupit listok na bus!?
A este by si vedenie aj usetrilo starosti s nakupom tych uz 10-rokov slubovanych automatov na listky za 400 000SK/kus ?
Najprázdnejšie cesty aj vozidlá MHD sú predsa práve pri dochádzaní na šiestu, siedmu. Čím neskôr, tým je to horšie. Takže len ten kto musí a blb chodí do práce na ôsmu a deviatu.
P+R v konkrétnom uvedenom príklade (pracovník USS ide do práce) je totálny nezmysel. Ale aj všeobecne, KE sú rozlohou, počtom obyvateľov, áut, zápchami a parkovacími problémami príliš malé na podobné úvahy.
A len tak na okraj, z USS má odísť tuším okolo 4000 ľudí do predčasného dôchodku, čiže čochvíľa sa Váš najväčší tŕň v oku možno vyrieši sám...
Navyše, podľa dnešného rozhodnutia súdu, podielové dane z USS (cca 50 mil. Sk ročne) budú namiesto Košíc dostávať Sokoľany. Čo myslíte, kde ich mesto škrtne?
No to čo tu píšeš len posiluje moj názor , že v doprave VZD a oblasti USS vladne total chaos + bordel na druhu. Nech si konečne sadnu nejaki rozumni z oboch "nevestincov" a dohodnu sa na rozumnom riešení.
P+R sa tiež pomalu vžívalo aj v Prahe . Ale dnes ho využíva pomerne dost pražských aj mimo pražských. Ono je lepšie nechať auto niekde pri metre alebo ed termináli a pokračovať do centra s mhd. Vyhne sa tak zápcham a nekonečným hladaniam miesta kde zaparkovať. Skúša sa aj zlúčenie tarify za mhd s parkovným, takže vlastne jazdí po prahe s parkovacím lístkom. (Neviem, či sa to už v prahe aplikovalo, ale hovorilo sa o tom, v zahraničí to tak funguje)
Pokial by v KE fungovala mhd jak má, tak by sa to ujalo už dnes. Zápchy sú čoraz vačšie a časovo náročnejšie. Segregovaná ed, samostatné pruhy pre td,ad a dobré intervaly by tento system popularizovali.
Rozhodne lepšie, než v dobe zavedenia prestupnej tarify a pri snahe reorganizovať podla toho sieť mhd , nelogicky prevádzkovať bus linky odvšadial všade (RA) pre nejakú bezdovodne privilegovanú skupinu cestujúcich.
K rozptýleniu rannej a odpol. špičky.
Nie je to o tom, že by magistrát nariadoval niekomu začiatky a konce prac. doby. To nie.
Kedysi v devadesiatych rokoch sa to robilo myslim v Prahe a niektorych č.mestách, že sa zvolala pracovná skupina. Tam boli zastúpené úrady, školy, firmy, magistrát…atd. Bola to volná diskusia rozumných ludí hladajúcich spoločné riešenie.
Problém v Košiciach vidím v tom, že mnohé investície a projekty, nie len dopravné , sú previazané a ovplyvnujú aj iné vzťahy. A velmi tu chýba vzájomná koordinácia, každý si hladí bezohladne iba svoj ciel.
Ináč súhlasím,že dochádza k rozprestreniu špičiek samovolne a prirodzene , však dnes už le ten kto musí (a blb) chodí do práce na šiestu. Pružná pracovná doba sa dostala už aj tu.
No ja by som bol za aby USS mala vlastnu vnutropodnikovú dopravu.
BMko narážal na to, že služby vodičom sa niekoľko krát do mesiaca menia, len kvôli USS. Musí tam ísť vodič, ktorý ma vstup, tým pádom mu vezme jeho službu a dá mu takú kde je vstup, lenže tú ktorú mu vzala je dosť vyťažená tak tam zase musí niekoho stiahnúť iného a celkovo sa rozpadá to, čomu sa hovorí mesačne zadelenie, lebo robíš úplne niečo iné ako si mal.
Proti tomu sa vodiči dosť búria.
Druhá vec, ráno ako býva zvykom zvyčajne sa smerom na USS rozpadne Ikarus 435 ktorý je plný robotníkov a má robiť vnútropodnikovú dopravu. Záloha ktorá však je v tom čase k dispozícii nemá vstup do USS a tak sa robí to, že dôjde napríklad Solaris linky č.19 na KVP a dispečerka ho pošle do USS, teda na úkor USS vypadne linka č.19 ako príklad. Proste do USS to ísť musí aj keby len 3 ľudí mal v buse
Je vybraný určitý počet vodičov ktorý maju vstupne karty do arealu USS.Je to limitovaný počet.Niektore mestke služby maju v cestovných poriadkoch vsunute objednávky pre USS,preto tieto služby môžu vykonavať len vodiči z platným vstupom.Tým padom pri delení vodičov do služieb sa musí tato okolnosť zohľadňovať.Bohužial pre oddelenie výpravy.Nie vždy je tolko vodičov k dispozicii.A objednávky sa musia vykonať,inak hrozí sankcia.
Pokial sa USS rozhodne to riešiť , to je jeho vec. Ale pokial za to dpmk má príjem tak v tom nevidim problem – mam na mysli VZD!
Tomu dalšiemu som celkom dobre nerozumel. Ako to je, ked vodiči nemajú vstup kam? Do vst.areálu alebo do fabriky? a ako s tým súvisia tie mestske ?
Ja myslim , že v samotnej VZD problem nie je.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Diggi
BMko narážal na to, že služby vodičom sa niekoľko krát do mesiaca menia, len kvôli USS. Musí tam ísť vodič, ktorý ma vstup, tým pádom mu vezme jeho službu a dá mu takú kde je vstup, lenže tú ktorú mu vzala je dosť vyťažená tak tam zase musí niekoho stiahnúť iného a celkovo sa rozpadá to, čomu sa hovorí mesačne zadelenie, lebo robíš úplne niečo iné ako si mal.
Proti tomu sa vodiči dosť búria.
Druhá vec, ráno ako býva zvykom zvyčajne sa smerom na USS rozpadne Ikarus 435 ktorý je plný robotníkov a má robiť vnútropodnikovú dopravu. Záloha ktorá však je v tom čase k dispozícii nemá vstup do USS a tak sa robí to, že dôjde napríklad Solaris linky č.19 na KVP a dispečerka ho pošle do USS, teda na úkor USS vypadne linka č.19 ako príklad. Proste do USS to ísť musí aj keby len 3 ľudí mal v buse