znie to, akoby už KE neboli zaujímavé odbytisko pre Solaris. Tomu sa mi však nechce veriť, lebo určite každá spoločnosť chce mať čo najväčší podiel na trhu. Takže otázka znie, prečo sa neprihlásil Solaris do súťaže?
ďalej, ako môže náš DP nakupovať Solarisy keď sa neprihlásili do Košíc, nakoľko majú 200 - 400 kusové dodávky do iných štátov. Toto nie je hračka, keď si zmyslíš tak si ju kúpiš.
Nestačím sa diviť... Ty si kedy prezliekol kabát... Roky tu hájiš Solaris a teraz toto... To Ťa v Poľsku nebudú mať radi... ?
Tedom, ako píše Irisb a aj Vševedko, je dosť veľký prúser... ? /aspoň to centrálne otváranie a zatváranie dvier by sa patrilo vybojovať/... Jedno, čo je pozitívne, že to nevyhral SOR...
Keď uz podnik ma cez 40 Solarisov /nie som jeho zastanca/, ale keď uz tu sú, tak sa mal obnoviť komplet park len týmto vozidlom a Solaris vyrába aj trolejbusy, tak nebol by problém ani toto ujednotiť... Ach joo... Ako tu niekto písal, ďalšia hračka do rúk vedenia... ?
pakistansky zajordanec tecie zo vsetkeho, to jeho nadsenie neries......moje referencie z Bratislavy kde testovali/mozno este testuju, neviem teraz presne/ su take, ze je to este vacsi nepodarok ako solaris, ani nie tak velmi co sa tyka motoru, ale skôr komfortu, ci elektroniky....takze sa mame asi naozaj naco tesit (v negativnom zmysle).....cize suhlasim s tebou, bude to dalsi srackotvor vo vozidlovom parku DPMK
to čo popisuješ je dynamická križovatka s premennými dĺžkami jednotlivých fází (zelený signál pre voľné smery - napr. voľné smery sú priame oproti sebe a pravé odbočenia, t.zn. že sa nekrižujú) a možnosťou zmeny ich poradia.... U nás sa takéto križovatky realizujú s jedným križovatkovým detektorom.
Takáto plne funkčná križovatka je v Považskej Bystrici (doplnená o ďalší vyšší systém riadenia), niekedy môžme ísť na kofču a poviem viac (hlavne o aktívnej preferencii, ktorou som sa zaoberal)....
No práve. Business street by nebola Podnikateĺská ale akási Podnikavá.
Ona slovenčina nie je o nič menej smiešna, viď napr. citrónová malinovka či ružová bielizeň ? .
A keď už TEDOM nedokáže do talianskych olejničiek dosadiť klávesnicu "DNR", tak prečo tam manuálna voĺba stupňov nebude? Inak, chcel by som mať Tvoje nadšenie. Ja si myslím presný opak - že to bude šialený prieser.
OK. Cize elektricku zachyti senzor a da signal radicu CSS o zaregistrovani vozidla v jeho dosahu. Predpokladam, ze radic ma nastavenu urcitu schemu a pusta jednotlive smery podla nastavenej priority a nastavenej dlzky casu. Ked vsak zaregistruje elektricku, predpokladam, ze existuje niekolko moznosti:
- radic neregistruje ziadne prichadzajuce IAD v inych smeroch a dava dynamicky volno elektricke
- radic registruje prejazd IAD na signal volno v urcitom prioritnom smere s premavkou aj AD/TD, kde skrati nastavenu dlzku casu len minimalne
- radic registruje prejazd IAD na signal volno v urcitom neprioritnom smere, kde vyrazne skrati nastavenu dlzku casu
V#Tu v Britanii funguje preferencia medzi jednotlivymi prudmi alebo pre chodcov aj na zaklade frekventovanosti. Na toto su potrebne minimalne dve slucky za sebou. Uvediem priklad - ak chodec stlaci tlacidlo na CSS a ani jedna zo sluciek neregistruje prejazd vozidla, naskoci chodcovi ihned signal volno, ak v priebehu niekolkych sekund tadial prejde len par aut, naskoci mu volno po dajme tomu 10 sekundach, ak je velka hustota aut, tak niekedy aj po niekolkych minutach a aj interval medzi jednotlivymi zelenymi pre chodcov je dlhsi. Zaujimavostou je zapcha, radic ma zaregistrovany urcity pocet vozidiel, ale ziadny dalsi pohyb a tak da chodcom opat rychlu zelenu. Senzory registruju aj chodcov a ak niekto stlacil dopytove tlacidlo, ale nikto neprechadza, ihned naskoci cervena a po par sekundach volno pre cestu. Dlzka volna pre chodcov zalezi nielen od ich frekvencie prechodu, ale aj od dolezitosti a frekventovanosti daneho cestneho smeru, ktory je zastaveny.
Na druhej strane, ak idem v noci z prace tak mi na prazdnej krizovatke po prejdeni slucky ihned naskoci zelena, ale cez den na tom istom mieste cakam aj 5 minut, ale len ak prejdem sluckou iba ako jediny ucastnik v danom smere a v inom smere ide kolona. Ak vsak so mnou pride na krizovatku viac aut, cakanie sa skracuje.
OK, takze Kosice nemaju modernu a efektivnu aktivnu preferenciu, ale maju aspon pasivnu a to je vzdy lepsie ako ziadna preferencia. A ked aktivnu preferenciu nemaju ovela vacsie a zahltenejsie prevadzky a na Slovensku este ani nie je, tak DPMK nema preco riesit prave takuto "drahu hracku".
Problem je v tom, ze kazdy sa tvari, ze v Kosiciach preferencia nie je a napriek vynalozenym nemalym financnym prostriedkom sa ani tato forma preferencie nevyuziva.
Ja sa snazim poukazat na to, ze ten system sa da nastavit podla poziadaviek, len treba vediet co mame a ake moznosti nastavenia su. A kym sa najdu peniaze na novy system, tak ten sucasny vekom aj tak dosluzi a mohol by aspon aj posluzit.
No ja som to myslel srandovne doslovne, lebo som neprekladal zaklad pomenovania, ale adjektivum - aka ulica? - podnikatelska.
Aj Dead Valley je tiez suche, cize mrtve. Tak som myslel, ze zahranicny turista by mohol toto miesto vyhladat ako turisticku atrakciu a pokial by boli dvojjazycne aj zastavkove stojany, tak by sa tam robili fotozastavky. Ale ani Dry Valley Street nie je od veci i ked mi to skor pride ako "nie mokra", takze doslovne by mozno malo byt "dried" - vysusena alebo "arid" - vyprahnuta.
Ale anglictina sa s takymi detailmi netrapi a je naozaj srandovna, len par prikladov na prvy sup:
drumsticks - bubenicke palicky, ale aj kuracie stehienka
spange cakes - piskoty, doslovne spongiove kolaciky
strawberry - jahoda, cize slamenna bobula
raspberry - malina, cize pilnikova bobula ?
- prvou várkou Tedomov sa mysleli prvé štyri vyrobené vozy. To dojednať náležitosti pre príchod znamená čo napríklad???
- ak sa tá klíma bude používať ako kneeling na SU18 III tak je nám aj tak nanič... Čo ešte stojí za spomenutie na tých vozoch?
no zjavne áno. Vyzerá to tak, že bude na nich "Jazdím na zemný plyn" a to je asi stále reklama od SPP, aj napriek tomu že sa tam nebude spomínať.
A možno naopak, že tento podkladový náter bude slúžiť pre novú reklamu SPP na nových autobusoch...
pokiaľ to bude po vozore SU 15 CNG a SU 18 III tak február - marec 2008.
Aké zvyšné kusy z prvej várky ? Skorej príde tento "model" z autosalónu v Nitre, odhadovane približne v strede novembra a zvyšných 18ks sa má stíhať vyrobiť do 13.decembra. Skorej ako pôjde naša delegácia z DPMK do TEDOMu dojednať náležitosti pre príchod nového typu do "rodiny" DPMK nepríde ani jeden.
Ďalší dôvod prečo ešte nepríde je aj dopálenie programu prevodovky na najväčšiu záťaž a najnižšiu záťaž.
Máme sa však na čo tešiť v pozitívnom slova zmysle, budú to naozaj dobré autobusy. Stačí spomenúť napr. celovozidlovú klimatizáciu.
Aj keď na prístrojovom pulte budú prevodovkové stupne 1 2 3 D N R, fungovať budú len naše staré známe D N R.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
*SOLARIS* maniak
A možno naopak, že tento podkladový náter bude slúžiť pre novú reklamu SPP na nových autobusoch...