Tiez suhlasim.To musi byt dobra trubka ktorej vadi dvoj jazycne hlasenie.Matway dobra rada nad zlato: Sa Ti nepaci? Nepocuvaj!Daj si do usi mp3 na plne pecky a mas po probleme. ? ?
Rád by som sa spýtal, ako je možné, že aj takú dlhú dobu od zavedenia gameboyov sa ešte stále často stávajú prípady, že nefunguje označovanie lístkov, prípadne ani nenačíta BČK
Denno-denne cestujem MHD a neustále vidím niekoho ako sa s tým trápi. Najhoršie na tom je, že ľudia sú schopní aj 10krát priložiť kartu, aj na každej zástavke a často krát im to vezme kredit. ?
Matway: a ja som nadalej presvedceny, ze tvoj postoj je vrcholne trapny a patri skor do obdobia narodneho obrodenia na prelome 19.a 20.storocia, ako do 21.storocia. Je to dokaz tvojej malosti, bez urazky. Anglictina predsa nie je urcena iba pre Anglanov a Amikov. Anglictinu pouzije kazdy cudzinec, ktory sa dostane do krajiny, ktorej jazyk neovlada. Bol si niekedy v takej situacii? Prave preto, aby som sa nemusel pri cestach po Europe ucit tych 19 ci kolko narodnych jazykov, mi staci vediet anglicky a pokial v danej krajine neziju uzkoprsi narodniari tvojho typu, mozem si precitat oznam o vyluke alebo vypocut hlasenie o meskani vlaku aj v anglictine. Anglicke hlasenie je i v prazskej MHD, oznam o nahradnej doprave za budapestianske metro je aj v anglictine, nemecky sprievodca vo vlaku RegioExpress mi objasnil rozsah zlavy po anglicky, dokonca aj ti Francuzi, ktori anglictinu z duse neznasaju, napisu oznam dvojjazycne. A nikto z vyssie uvedenych narodov nema pocit, ze by tym nieco tratil zo svojej cti. Nikto nepozaduje, aby londynska schema MHD bola pisana aj francuzsky, cesky, nemecky a madarsky. Vsetci totiz vedia, ze turisti prinasaju peniaze, a preto je im treba ich pobyt co najviac ulahcit. Potom sa mozno aj vratia. Len obmedzenci vykrikuju hesla typu Na Slovensku po slovensky, Cechy Cechum, Kismagyarorszag nem orszag, Nagymagyarorszag mennyorszag, Deutschland Deutschland uber alles, Polska Polakom a podobne. S takymto pristupom zabudnite na titul Europskeho mesta kultury.
Keď som videl tu palubovku ta som neveril. Taký "dokonalý" bus (na K-R naňho nedaju dospustit) a na palubke ma dokopy 10 gombikov z toho dva čo sa nepouživajú ?
no máš pravdu,ale ked som ja na návšteve,tak sa prispôsobujem ja,ako cudzí a nie opačne...a vadiť mi to fakt nevadí,nech tam bľačia aj romsky tie zastavky,aj tak sa stále chodia vypytovať vodiča na informácie o zastavkach...asi tak...
preferencia priamo neriadi signalizáciu, iba dáva signál radiču CSS a ako je tento signál spracovaný, záleží od radiča. Podľa noriem žiadne vonkajšie zariadenie NESMIE zasiahnuť priamo do riadenia signalizácie.
preferencia ovládaná iba senzorom je pasívna - t.j. vozidlo je preferované iba na základe impulzu zo senzora, nie na základe dodržiavania grafikonu.
V Osle som mal prvý krát možnosť vidieť križovatky a vozidlá MHD vybavené zariadeniami so systémom aktívnej preferencie vozidiel MHD - vozidlo komunikuje s križovatkou, ak má mínusovú odchýlku od grafikonu (meškanie), tak je preferované, ak grafikon dodržiava (ide presne alebo ma plusovú odchýlku od grafikonu), nie je vozidlo preferované a križovatka sa voči nemu správa ako ku štandardnému účastníkovi cestnej premávky.
V predmetnom Osle síce neviem, ako je systém nastavený (koľko musí byť tá mínusová odchýlka od grafikonu), ale z mojich pozorovaní to funguje veľmi spoľahlivo (na návestidle cestnej svetelnej signalizácie je v rohu malá biela LEDka, ktorej blikanie hovorí vodičovi, že jeho vozidlo komunikuje s križovatkou, neznamená to, že je automaticky preferovaný, to závisí od palubáku). U nás takýto systém nie je nikde a ani som o ňom zatiaľ nepočul, u nás je celkovo problém urobiť kvalitnú križovatku s plným dynamickým riadením vrátanie plynulých fázových prechodov s možnosťou zmeny ich poradia a čo i len pasívnou preferenciou MHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
VLK