Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: redburger #25489:
Gemeran chodi uz dva roky z PO. Aj Polana.

Preco by mal byt PO pupkom Slovenska, len preto, ze tam napravia chybu, ktora vznikla pred 130 rokmi blbym trasovanim KBZ?
Co za linku 88 je vyznacena tunaaka http://www.imhd.sk/ke/mapy/siet/20070701.gif ? jedna konecna je vyznacena ako Myslava-Grunt a jej trasa sa straca pri zastavke Ruzova (alebo som slepy..)
co to je?
SHORTY: Kuk mail, podľa možnosti odpíš ?
Reply on: Sarko #25487:
Také isté majetkovo-právne vysporiadanie by bolo potrebné pri trati cez Margecany, pretože pri 160 by sa muselo dosť zásadným spôsobom siahať do trasovania. Preto je ten rozdiel len cca. tých 10%. Blbé je, že pri novom trasovaní bude obídená SNV ale tá môže prispieť ku znovuoživeniu lokálky SNV-Levoča ? . Ale nie, samozrejme sa predpokladá zachovanie pôvodnej trate vo verzii neelektrizovanej jednokoľajky a keďže elektrizačná lobby je veľmo silná, tak možno aj elektrifikovanej jednokoľajky.
To s tym metrom v PO to co je za srandu? ?

Gemeran uz chodi az z PO? ja som tym kedysi cestoval a mam pocit ze zacinal v KE, ten PO bude coskoro asi pupok Slovenska, s tymi zeleznicami a tak.

A neviem ci ta teoria, ze vsetko od vsade vsade by nemala platit vsade, ci to preferujete iba v mhd a v celostatnom meritku nie?Ved z PO je trat do Kysaku, tam si ludia prestupia a ide sa, ak nie, preprah loko a ide sa, ak nie, tak este ten gemeran a polana.....ja nechapem... to chcem vidiet navratnost tej trate, netreba zabudat, ze zdroje zel. dopravy tvori HLAVNE nakladna doprava......

Zasa je faktom, ze teraz ak je sanca, da sa napravit to trasovanie , ak je lepsie tahat cez PO a Levocu , tak nech sa taha, ale kurnik nech to potom ide rychlo, neze sa z KE predlzi cesta do BA o hodinu.proste KE PO LV, ci jak 160 sa musi ist, len neviem kerymi lokomotivami... ?
Reply on: Peter55 #25486:
No podla toho, co vidim na cp.sk, tak z Presova chodi pravidelne kazdy den jedine R802/803 GEMERAN a potom v PO - PI a NE este R800/801 POLANA. R804/805 SITNO bol presmerovany do trasy Bratislava - Zvolen - Kosice.
Reply on: S499.1023 #25478:
To 10%-ne navysenie kompletne novej trate namiesto jestvujucej by stacilo na pokrytie majetkovo-pravneho vysporiadania?
Reply on: Sarko #25485:
Z Prešova chodi R802/803 a nevime či aj R804 priamo do BA ale je to nič moc (pre prešovčanov) lebo ide po južnej trase ?
Reply on: Vladimír #25480:
Mozno by sa dalo povedat, ze sice nie je pravda, ze Presov nema priame zeleznicne spojenie s Bratislavou, ale je pravda, ze ako najvacsi slovensky kraj je s jedinym pravidelny dennym spojenim na tom najhorsie. A navyse je to priame spojenie aj od cca 1/2 hod. az do o 2 hod. dlhsie trvajuce ako s prestupom v Kysaku. Nic lakave.

Ovela lakavejsie a posobivejsie posobi to 'hagyatro', ci ako nazvat to presovske metro. ?
Reply on: TA #25483:
najťažší úsek je Krompachy - Kysak, tam by nejaké vyrovnávanie oblúkov bez dlhých tunelov nešlo.
Reply on: tbus #25482:
OK, ale tak snáď nie po celej dĺžke ? . Či sa nedá použiť žiadny súčasný úsek ❓
Reply on: TA #25481:
pri tej rekonstrukcii stavias prakticky novu trat ibaze na povodnom mieste kde boli stare kolaje
Reply on: Vladimír #25480:
myslel som skôr na tieto R než na Šarišan.

Čím to je, že prestavba trate PP - Kysak by bola takmer taká nákladná ako výstavba novej trate ❓
Reply on: S499.1023 #25479:
Keby sme sa však striktne držali požiadavky na spojenie PO - BA ako také, tak netreba tiež zabúdať na R Gemeran a Poľana cez Zvolen.

Takže by som kol. TA doplnil:

1., nie je pravda, že Prešov je jediné krajské mesto, ktoré nemá priame železničné spojenie s Bratislavou
2., nie je pravda, že Prešov nemá priame železničné spojenie s Bratislavou

🙂
Reply on: TA #25467:
Nooo, ten jedne vlak v pi do PO a v ne do BA, to už je fakt priame spojenie ako p94a. Samozrejme, že viesť 1. hlavný ťah cez Levoču a Prešov je výborná myšlienka.
Reply on: Isidor #25477:
Akej jednokoľajky? V novej trase normálne povedie kompletný 1. hlavný ťah, takže dvojkoľajka. Keďže modernizácia úseku Poprad - Kysak na 160 km/h v jestvujúcej trase by bola max. o cca. 10% lacnejšia, než vybudovanie kompletne novej trate cez Levoču a Prešov, nie je o čom diskutovať.
Reply on: Axel #25476:
Tak hovorí sa, že výstavba novej jednokoľajky do Prešova (plus zdvojkoľajnenie PO-Kysak?) by malo byť lacnejšie, či porovnateľné s modernizáciou existujúceho úseku cez Margecany...
Reply on: mišo #25463:
Minimalne v pripade Levoce to tak bolo. Odmietli ohniveho kona a pre rozvoj Levoce sa to stalo osudne...
Takisto je pravdiva historka o furmanskej loby, ktora bola v Presove proti vystavbe zeleznice.

Osobne ma dost udivuje ta vystavba novej zeleznice len kvoli tomu prestupu v Kysaku.
Prestup by sa dal zariadit preprahom lokomotivy na druhy koniec vlaku... Ale Hadari asi potrebuje volicov na dalsich 20 rokov...

*SOLARIS* maniak

Reply on: RDZ 50 #25474:
1018, eMareq, ja.
Reply on: *SOLARIS* maniak #25471:
Oki ale rob to aj na MD, nielen tu. 🙂 BTW, kto momentálne tvorí "vedenie"? Už to nie je v údajoch na imhd ako kedysi... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.