Keď som videl tu palubovku ta som neveril. Taký "dokonalý" bus (na K-R naňho nedaju dospustit) a na palubke ma dokopy 10 gombikov z toho dva čo sa nepouživajú ?
no máš pravdu,ale ked som ja na návšteve,tak sa prispôsobujem ja,ako cudzí a nie opačne...a vadiť mi to fakt nevadí,nech tam bľačia aj romsky tie zastavky,aj tak sa stále chodia vypytovať vodiča na informácie o zastavkach...asi tak...
preferencia priamo neriadi signalizáciu, iba dáva signál radiču CSS a ako je tento signál spracovaný, záleží od radiča. Podľa noriem žiadne vonkajšie zariadenie NESMIE zasiahnuť priamo do riadenia signalizácie.
preferencia ovládaná iba senzorom je pasívna - t.j. vozidlo je preferované iba na základe impulzu zo senzora, nie na základe dodržiavania grafikonu.
V Osle som mal prvý krát možnosť vidieť križovatky a vozidlá MHD vybavené zariadeniami so systémom aktívnej preferencie vozidiel MHD - vozidlo komunikuje s križovatkou, ak má mínusovú odchýlku od grafikonu (meškanie), tak je preferované, ak grafikon dodržiava (ide presne alebo ma plusovú odchýlku od grafikonu), nie je vozidlo preferované a križovatka sa voči nemu správa ako ku štandardnému účastníkovi cestnej premávky.
V predmetnom Osle síce neviem, ako je systém nastavený (koľko musí byť tá mínusová odchýlka od grafikonu), ale z mojich pozorovaní to funguje veľmi spoľahlivo (na návestidle cestnej svetelnej signalizácie je v rohu malá biela LEDka, ktorej blikanie hovorí vodičovi, že jeho vozidlo komunikuje s križovatkou, neznamená to, že je automaticky preferovaný, to závisí od palubáku). U nás takýto systém nie je nikde a ani som o ňom zatiaľ nepočul, u nás je celkovo problém urobiť kvalitnú križovatku s plným dynamickým riadením vrátanie plynulých fázových prechodov s možnosťou zmeny ich poradia a čo i len pasívnou preferenciou MHD.
v londyne zacinaju s hlasenim zastavok u busov az teraz....... ? aj to iba jedna spolocnost...a stale to doladuju..... uz pribudli hlasky ako ... more seats available on upper deck, alebo stare zname... keep all your belonging for all times ?
A čo to má spoločné s akousi slovenskou česťou? ? ? ? Však to je pre zahraničných turistov! Prečo to majú inde, len tu to niekomu "vadí"? Nechcel by si rovno tie hlásenia zrušiť úplne? Ja to beriem, mne to nevadí, že sa pri každej významnej zastávke ozve jej cudzojazyčný názov. Tebe to vadiť tiež nemá čo (aj keď sa Ti to zdá stupídne), len to pustíš a pokiaľ ten žilinský džad ide, tak to vyhlasuje. To isté by som uvítal aj na nových mapách MHD, takisto dôležité zastávky dať viacjazyčne /hádam sa dočkám(e)/.
Btw. tá slovenská česť pre niekoho končí, keď treba ísť zbierať ovocie do Talianska za 250 Sk / hodinu (al. montovať skrine do Írska), lebo tam to robiť nechce nikto...
Ja mam uz dlho pre Terasu jeden jednoduchy tip na riesenie elektrickoveho zdrzania na kazdej krizovatke - okrem hlavneho casu na jej prejazd pichnut do cyklu este jeden 3-sekundovy presne v polovici. Nic zasadne sa tym pre ostatnych nezmeni, ale elektricku to urychli o dobru tretinu.
1018
Ja mam uz dlho pre Terasu jeden jednoduchy tip na riesenie elektrickoveho zdrzania na kazdej krizovatke - okrem hlavneho casu na jej prejazd pichnut do cyklu este jeden 3-sekundovy presne v polovici. Nic zasadne sa tym pre ostatnych nezmeni, ale elektricku to urychli o dobru tretinu.