Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #2481:
Toho som si vedomý, ale aj tak si nemyslím, že by sa niekto kompetentný v súčasnosti reálne zamýšľal nad možnosťou zrušenia električkovej dopravy v Košiciach.
Reply on: Vladimír #2478:

Myšlienku nahradenia "zlých, hlučných a miesto zaberajúcich" električiek "dobrými, tichými a miesto nezaberajucími" trolejbusmi otvorene prezentoval bývalý primátor R. Schuster. Aj vďaka jeho intervenciám boli postavené úseky NO-Lechkého a Moskovská-Myslava.
Reply on: balky #2473:

Akákoľvek nová e-linka by bola zbytočná. Ja by som si vedel predstaviť (za predpokladu zavedenia prestupnej tarify) skôr obmedzenie aj súčasných liniek. Minimálne by som mal predstavu o zrušení L7 a presmerovaní L4 zo Starej radnice na Štadión TU. Týmto krokom by bolo možné výrazne posilniť L2 a L3. Na NO by bol prestup a L2, L3 a L4 by na seba nadväzovali. L5 by sa v úseku ŽS-kruhový objazd prekladala s L6 a L6 zasa v úseku kruhový objazd-NMM s L9. Hádam by sa to dalo zladiť aj úseku OC Važec-VSS medzi L3 a L9.
Reply on: Dopravák #2475:
Ak už chceli v r. 1995 kamsi ťahať trolejbus a pritom lacno, mohli radšej na stanicu a nie na Bottovu. Po výstavbe trate po Sečovskej možno mohla vzniknúť pôvodná L30: Lechkého - Toryská - Nám. osloboditeľov - Sečovská - Dar. hrdinov - Mier - Mlynská bašta - Žel. stanica 🙂
Reply on: balky #2473:
Osobne by som bol za zachovanie súčasného stavu linkového vedenia v Košiciach. Ak niekde chýba priame spojenie, skôr by som sa spoliehal na prestupnú tarifu a hustejšie intervaly - nech ľudia prestúpia. Pravdou však je, že na DPMK sa už dávnejšie pomerne intenzívne uvažovalo o novej L8 v trase Barca - Alejová - Moldavská - Žel. stanica. Určití ľudia tak chceli presunúť časť záťaže centrum - Cassovia na električku.
O linke v relácii Moldavská - Kuzmányho som aj ja dávno sníval. Napriek tomu, že je tam koľajové odbočenie takto s výnimkou linky V nikdy žiadna pravidelná linka nejazdila. Podľa mojich informácií aj linka V bola z tejto trasy odklonená potom, čo dopravná polícia zakázala pravidelné odbočovanie električiek v tomto smere. Dôvod som nikdy presnejšie neskúmal, ale dmnievam sa, že semafor Kuzmányho - Štúrova nastavili tak, že im lepšie vyhovuje nemať žiadnu linku takto odbočujúcu. A keďže V-čko jazdilo len každých 50 min., padlo. Preto sa zrejme takto jazdiacu linku presadiť nepodarí.

Re #2474 Dopravák: Zdvihol adrenalín. Možno trošku :o) Ak by jazdili trolejbusy na stanicu, L32 by v tomto smere nebolo treba. Do tej doby je potrebná.
S tým príkladom trolejbusu s L18 si dovolím veľmi neveriť. Nechce sa mi veriť, aby trolejbus bol od polikliniky na Sennom trhu skôr ako L18. Ale aj keby to bola pravda, tak:
1. nevyberaj si účelovo zastávku Darg. hrdinov - Poliklinika! Práve táto zastávke je na rozhraní a skôr patrí už k časti, ktorú je vhodné obsluhovať severom. Radšej porovnávaj zastávky ako OC Torysa, či OC Hornád.
2. Tvojmu výpočtu dosť napomáha aj zachádzanie L18 na Lingov, s ktorým som nikdy nesúhlasil. Ak by si porovnal trolejbus s L32, už by Ti to inak vychádzalo.

Nodes: Myslím, že preháňaš. Nikto električky v Košiciach zrušiť nechce. O tom som presvedčený. A to som dosť veľkým kritikom DPMK.
Reply on: Isidor #2472:
Pochopitelne. Ako inak si vysvetlit, ze, ako uz tu uviedli predo mnou, ze od roku 1993 el. doprava stagnuje? Nie tak, ze " ved pomaly to zrusime ".
Reply on: Dopravák #2475:

Ále no, proti TD nemám nič, akurát sú zle vyriešené. Úsek Mlynská bašta-NO vôbec nemal byť. Stavba TD bola rozdelená na 4 etapy:
I. Lingov - Mier - Mlynská bašta
II. Mlynská bašta - Vojenská - Ipeľská - Tr. KVP - Moskovská - Myslava
III. Lechkého - Tr. KVP - Toryská - Štúrova - Nám. osloboditeľov
IV. Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská - Tr. gen. Svobodu - Exnárova

Mali to byť dve vzájomne "prepletené tangenciály" a až toto by boli linky ako sa patrí a nekafrali by do remesla elekričkám. V úseku MB - ŽS mala už dávno stáť električková trať.
Reply on: eMareq #2466:
aj Sarko
Čo máte stále proti trolejbusom !!! Budem sa opakovať, ale súčasné riešenie trolejbusovej trate považujem za najlepšie aké mohlo spomedzi prvých tratí vzniknúť.
ALa Bottová: vtedy to bolo najlepšie riešenie aké mohlo padnúť. Predstavte si, že by troleje ťahali cez NMM až na KVP (alebo ktovie kde) - nebola by obslúžená časť Vodná, Jakabov palác, ŽS a NO ani z jedného z týchto sídlisk - a to znamená ťahanie ďalších (zbytočných) autobusových liniek cez tieto úseky.
Reply on: Vladimír #2454:
Som Ti dvihol adrenalín 😉 Len som reagoval na Tvoj príspevok ohľadne konečnej Exnárová. Mne je L32 totálne ukradnutá. Tak ako napísal BM stačilo natiahnúť troleje na ŽS a je to. Žiadnu L32-jku by netrebalo.
Tiež si písal, že má opodstatnenie viesť linky zo stredu sídliska kvôli rýchlosti (že ľudia z vrchu sú skorej v meste - áno, možno z Lingova),ale napr. Trolejbus miňajúci L18 pri Poliklinike Východ je pri Jakabovom paláci vtedy, keď L18 stojí na križovatke Palackého - Jantárová
Reply on: Vladimír #2467:
L8 bola naozaj robotnickou linkou. Pamatam sa na tie casy, okrem niektorych spojov chodila poloprazdna. Navyse mala dost neprakticku konecnu- Amfik,preto nebola vyuzivana obyvatelmi Terasy pri ceste do mesta-nam MMM. Tato linka bola teda jednoucelova. Rano po Terase pozbierala ludi do VSS, poobede ich rozvazala domov. Nieco ako Rka, len s oznacenim mestskej linky.
L8 by vsak mohla vstat z mrtvych, ale to by DP musel na tom popracovat. Samozrejme,ze by musela zmenit trasu, prisposobit CP k uz existujucim. Mohla by jazdit aj po casti z niekdajsej trasy. Najskor ma napadlo, ze by mohla obsluhovat St. Lokomotivy-Terasa-Optima, ale Terasa je uz obsluhovana Optimabusom a zo Severu sa ludia asi nebudu hrnut do Optimy. Takze vytazenost by bola minimalna. Ale...
Urcite sa asi pamatame na rekonstrukciu Juznej triedy a s tym spojene presmerovanie L7 cez Alejovu,dolu po Moldavskej na Kuzmanyho? neveril som, ze tato linka najde opodstatnenie,bude vyuzivana, no prekvapila ma jej obsadenost. Preco? Pri kruhovom objazde je viac skol a navyse je tu dalsi dovod. Chyba spojenie Carrefour,blsak-Moldavska,Kuzmanyho. Ludia, ktori to maju relativne blizko k OC,blsaku nemaju s nimi priame spojenie.
Aky mate na to nazor?
Reply on: Nodes #2471:
a to nazyvas "logikou"?? 😞
Reply on: Sarko #2460:
V tom vidim asi len jednu logiku. Postupny koniec elektriciek v KE. Kto ma pozna, vie, ze som velky fanusik tohoto druhu dopravy a ze mi to je velmi luto.
Reply on: Vladimír #2467:
Ked tak rozmyslam, tak zber pracovnikov sa dal vyriesit aj dvoma vtedajsimi RA (jednym co premavalo od zvarovne rur a druhym z PHV) - tiez premavali po Terase, len s tym, ze sa jednalo o 12 hodinovy interval, co suviselo so zacatim/koncom prevadzky tam.
Reply on: SDF #2465:
Hej, keď sa z niekoľkých káčerov poskladal jeden:-). A vtedy žiadne PARSy pre tramwayové rekonštrukcie neboli. Mohli sa ale uchovať od vyradených vrakov aspoň papiere a podvozky, dnes z nich mohli byť pekné VarCB3.
O stave pražských T3 si dovolím čo-to vedieť. Vec sa má totiž tak, že čím staršia T3, tým kvalitnejšia práca a dlhšia životnosť - obávam sa, že SU po tých rokoch už budú rozpadnuté aj pri najlepšej údržbe.
I.
Reply on: Vladimír #2467:
Moze byt ten 30 min interval. Vtedy este fungovalo VSS. A este si pamatam, ze posledne dve supravy premavajuce na L8, ktore koncili na amfiteatri, potom mali presun na St. Lokomotivy a isli ako posledne dve L1.
Reply on: eMareq #2466:
Mám info o tom, že L5 bola síce v r. 1993 zrušená, ale neskôr znova obnovená. Bolo to však len krátko a v roku 1994 definitívne zanikla.

L8 zrejme slúžila ako spojenie priemyselného areálu v Barci s Terasou. Tom nasvedčuje aj 30 min. interval - "robotnícke" linky mávajú zväčša polhodinový interval, podniky totiž zvyknú začínať a končiť o celej alebo o pol.
Reply on: Vladimír #2463:
Ten navrh s Kolibarom, nuz nad tym sa len zasmejem, lebo tato trasa nema vobec ziadny vyznam. Tam sa neda ani otocit to by troleje museli byt az na Lunik 9 🙂. Taktiez vnimam predlzenie trate na Bottovu ako nezmyselny krok, lebo sa nic nevyriesilo, ale ked primator pred volbami sluboval, tak tu trolej museli niekam natiahnut.

K L8 - tato linka je podla mojho osobneho navrhu (aj bola) nic neriesiaca. Strasne malo spojov a mizivy interval. Skor som to bral vtedy ako iniciativu DP, ked sa postavila trat od Moldavskej po VSS - krizovatku -> pridat spoj ku L9 (ak neratam presmerovanie R2) zriadenie R8.

No a spominam si na V 🙂 ako chodila z VS KNV:

9: 09, 59
10: 49
11: 29

L6 a L9 mala na prelome rokov 1998/1999 spominany 15 min. interval

Co sa tyka zrusenia L1, 5 a 8 tie sa zrusili po letnych prazdninach '93.

Na rychlodrahe sa zmenilo len to, ze kedysi (1992) premavali s odstupom 30 minut R1 a R3 a dnes to je R1 a R7. Co sa tyka L1 A L8 tie su zavedene len ucelovo (napr. minuly silvester, ci polnocne omse) a L8 hlavne kvoli dusickam.
Reply on: S499.1023 #2464:
Toz, je to zaujimave, ze dnes mozu ist kacicky na rekreaciu do Parsu, vek na vyradenie uz maju (ako tie 10 r. dozadu). Pravdepodobne sa zlepsila udrzba. 🙂 To ze T3 v Prahe su z vonka nablyskane este neznamena ze niesu na hranici zivotnosti a uprava T3P je krajna nudza.

Re #2462 Sarko: No to som si vzdy myslel ze v Blawe je najneschopnejsi aparat. Ta prestupna tarifa by to ciastocne vyriesila. Ale s ET je to fakt smutne... 😞
Reply on: SDF #2458:
V BA nebolo veľmi čo nesystematicky vyradiť. Vlnité plechy boli zhnité a "päťstováky" takisto. Nedostatok vozidiel je následkom katastrofálnej mnohodesaťročnej neúdržby v BA. V Prahe rovnako staré vozidlá veselo jazdia a vyzerajú podstatne lepšie (v zmysle opotrebovanosti) než prvé bratislavské T6.
I.
Reply on: Sarko #2460:
Súhlasím. Ak v roku 1993 bola otvorená premávka na trolejbusovej L70, investície mali pokračovať výstavbou trate Nám. Maratónu mieru - Masarykova - Svätoplukova - Železničná stanica. Pokiaľ sa však nemýlim, v dobe, keď ešte možno bola výstavba finančne realizovateľná sa petíciou proti jej stavbe ohradili obyvatelia Svätoplukovej ulice a okolia a celá vec sa zahrala do autu. Trolejbusy tak mohli v prípade vhodnej prestavby uzla Nám. Maratónu mieru - Mlynská bašta tvoriť kapacitný električkový napájač smerom na Furču, podobne ako sú na Starú osadu v Brne napichnuté Vinohrady.
Namiesto systémového riešenia sa v roku 1995 vtedajší primátor rozhodol pre úplne nelogický krok, a síce predĺženie trolejbusovej trate na Bottovu, ktoré nielenže nemalo z dopravného hľadiska žiaden zmysel, ale dokonca v tomto smere sa nikdy s trolejbusmi ani nepočítalo. V trolejbusovej histérii sa pokračovalo aj ďalej, kedy, dovolím si tvrdiť, v rámci predvolebnej kampane vyšli trolejbusy na Lechkého. Následne ešte pribudol úsek na Myslavu (ktorý mi pri niektorých návrhoch na linkové vedenie autobusov hádam najviac prekáža) s úplne zvrhlými myšlienkami na jeho predĺženie kamsi ku Kolibáru.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.