Reply on: Vladimír #2387:
Tak som sa konečne dostal k tým verziám, keď už chcete mať v tom taký prehľad. Na úvod ale musím vysvetliť pár pojmov a dojmov. Nebudeme sa vracať do úplnej histórie, keď existoval inverzný font, ale o jednu verziu neskôr, keď som sa k tejto práci dostal ja. Vtedy vznikla moja tzv. 1. vezia, ktorá mala na čísle linky font 8 - t.j. taký úzky vysoký používaný dnes už len na linkách s vetvou, napr. 22A. Štandardným fontom v systéme BUSE pre číslo linky je font 7, t.j. o jeden nižsí, používaný dnes na čísle nočnej linky a liniek R a RA (práve sa dostáva do obehu). Ďalšia verzia už začala obdobie, kedy sa na veľmi dlhé obdobie na číslo linky zapísal font , t.j. to klasické písmo o ktorom hovorí Vladimír ako o štandardnom a ktoré je používané vo viacerých mestách (BB, PO, AA, ...). V tomto období vzniklo veľké množstvo verzíí, ktoré ani nie sú spočítané, lebo mnohé nemali na celkový vzhľad veľký vplyv, jednalo sa totiž len o malé textové úpravy. V globále ale vznikli tieto najväčšie úpravy:1. na vonkajšom paneli boli upravené čísla 5,6,9 tak, že ich bruško bolo zmenšené o jeden riadok, lebo bolo neúmerne väčšie, ako ostatok.Zmenu dnes vidíte napr. na električkách, ktoré majú takéto buse a autobusoch, kde je už spravidla na všetkých vozoch táto zmena urobená.
2. dodatočne, asi pred rokom bola podobným spôsobom upravená aj číslica 4.
3. číslica 2 v "štandardnom" fonte 11 nikdy menená nebola. Menená bola číslica 1,2,3,4,5 a 7 vo fonte 8 (napr. v linke 22A, 29B atd). Jednalo sa o vyrovnanie, zjednotenie a zlepšenie čitateľnosti. Mnohé takéto zmeny ani lepší divák nepostrehol.
4. jednou z vecí, ktorá sa menila bol aj tvar písmen, či už von alebo aj dnu. Taktiež šlo väčšinou o zlepšenie čitateľnosti, odstránenie zbytočných kvačiek, nerovnomerností a kadejakých anomálií v písme, ktorých je v pôvodnej zásobe fontov požehnane. Lepší divák = cestujúci postrehol minimálne výmenu malého tlačeného A z písanej podoby, do podoby tlačenej, t.j. takej, aká je napr. na tejto stránke.
5. Na vnútornom paneli prešli čísla liniek od pôvodných (font 3 - ako číslo času a pásma), cez písmo tučné (mnou zavedený font 15) až po font 4, rovnako mnou zavedený, ktorý sa objavuje práve v týchto dňoch v prevádzke a je darčekom pre Sarka, ktorý ma dlh obdobie prehováral, že tučný nie je dobre viditeľný.Voz 5222 ho ešte nemá! To už sa ale dostávame do dnešných dní, keď štandardný font z pozície linky vna paneli vonkajšom odchádza a nastupuje mnou zavedený nový font 12, ktorý už v dnešnej dobe možno vidieť na vozoch 3519, 5222 a 6290.
Takže možme to zhrnúť takto:
v dnešnej dobe má najstaršiu verziu BUSE vozidlo 5202, ktoré nemá ani "štandardný font" vonku, a už ani nikdy mať nebude... Nasledujú vozy ako 5215, 1016, ... ktoré nemajú ešte na vnútornom paneli tučným linku. Potom nasleduje verzia , ktorá už má tučnú linku vo vnútri, nemá ale ešte úpravu fontu vonku, môžme ju vidieť na električkách. Nasledujú verzie, ktoré už majú stále viac a viac obmieňané fonty ale nemajú ešte ikonu šípky a zastávky na vnútornom. Potom sa už objavuje aj táto verzia, konr. na tbusoch 2001, 2005, 2006, 1018, 1020 a väčšom počte busov, napr. 3515, 5101, 3521-3526, 3204, 3205, 3207, 3211, 3213 a niektoré plynáky, Ikarusy (4303) a Karosy. Presne táto verzia obsahuje aj tie známe reklamy a textové lúčenie na konečných trolejbusov. Nakoľko na DPMK spôsobila táto verzia veľa vzruchu, jej nasledovníčka už nemala šípky a zastávky, ale bola v podstate zhodná s predchádzajúcou. No a v dnešných dňoch majú vozy 3519, 5222 a 6290 už opäť verziu s reklamou a šípkami + ten nový font vonku, + inverzné nočáky, no a od pondelka sa mala nahrávať úplne najnovšia, ktorá je zrejme a už v to aj dúfam posledná nejako vážne zmodifikovaná, lebo má ten podarovaný nový font na mieste linky vo vnútri.
JA VIEM, ŽE TERAZ Z TOHO NIE STE OZAJ VELMI MÚDRI, ALE INAK TO HÁDAM ANI NEŠLO..
Dopravák
Re #2478 Vladimír: je to pravda
Teda zhrniem to - Exnárovú zrušiť