Reply on: Nodes #2496:
Ja si takisto nemyslím, že by došlo k rušeniu električiek, i keď obavy som vyslovil niekoľko krát. Dôležitým signálom je zlepšovanie technického a estetického stavu parku.
Reálna hrozba zrušenia mestskej električovej trakcie tu už bola v roku 1963. V rokoch 1960-1 došlo k delimitácii nákladnej autodopravy a povozníctva do ČSAD a naopak časti autobusov ČSAD do DP, začala sa výstavba gigantu VSŽ a v priebehu nasledujúcich 10 rokov vzrástol počet obyvateľov o 50.000 duší. V roku 1963 však vláda schválila nový územno-smerný plán a nebyť schválenej výstavby rýchlodráhy (variantne sa počítalo s trolejbusmi...), električky by určite zanikli. A to z tohto dôvodu, že s električkami sa počítalo len ako s dopravou do/z VSŽ, takže od kruhového objazdu mali stáť len tieto trate: Moldavská cesta-NO-ŽS, Moldavská cesta-N.O.-Barca a Tr. SNP-Št. Lokomotívy. V meste sa mala zachovať len trasa Št. Lokomotívy-NMM-Hlavná-NO-Barca. Pre R-linky sa počítalo s novou výstavbou tratí, ale postavili sa len trate VSS-OC Važec a Alejová-VSS. Zrušené boli všetky ostatné trate do Čermeľa, Ťahanoviec, Kuzmányho, NMM-Engelsova-ŽS a nejakým nedopatrením sa neodstavila (hoci na papieri sa zrušila) aj trať na B. Němcovej. Nové sídliska, kde sa ďalšia výstavba električkových tratí plánovala sa nepostavili a tak si skúsme len predstaviť, že by sme po roku 1991, keď sa skončila akákoľvek výstavba nových tratí, nemali ani trať na Kuzmányho a B. Němcovej. Pre električky by možno po ďalšom zlomovom roku 1993 nastal podstatne horší scenár.
Vladimír