Tak kedysi mali linku 29A Šaca–Veľká Ida–Šamotka–Plynojem. Ale potom to skoro porušili, bola len už linka Veľká Ida–Šaca–VA a odtiaľ prestup na VZD. Potom zaniklo aj to.
Neviem presne kedy. Údaj 12.2.1968: 32/28/16/16 je posledný, ktorý mám kompletný (t. j. viem všetky odchody všetkých spojov R a RA). V tom ale nie sú zarátané spoje zo Šace (ešte to nebolo označené ako 26) a Veľkej Idy. Zo Šace vozili najmä budovateľov železiarní, ktorí mali poposúvané zmeny, takže boli poriadne fukoty počas celého rána (5:00–7:00) a hlavne poobede (13:00–18:00), absolútne neporovnávateľné s dnešnou 26kou.
Už v roku 1969 začali chodiť RAčky zo Železníkov, potom z Luníka VIII, z Jazera. Dačo šlo aj z Mieru/Mlynského náhonu, dokonca zo začiatku bola aj linka Horný Bankov–Hutník–Nové mesto–VSŽ ?
A toto prišlo prosím po dvoch tvárenia sa, že intenzívne pracujú na novom územnom pláne. Takýmto tempom bude možno o 10 rokov. Ale však sociálne-demokratickým kamarátom to vyhovuje.
Teraz off-topic od vozidiel: https://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/246341
9971 - MNA
Mesto Košice
Návrh zásad a základných smerov územného rozvoja mesta pre spracovanie Územného plánu mesta Košice
Predmetom súťaže návrhov je získanie návrhu / návrhov zásad a základných smerov územného rozvoja mesta Košice, ako podklad pre spracovanie Územného plánu mesta Košice (v skratke ÚPM Košice - stupeň územný plán obce). Súťaž návrhov podľa obsahu a účelu je ideovou súťažou návrhov.
Nejaké staršie nákupné ceny košických vozidiel (za kus):
Škoda 706 RTO MTZ, 14 ks séria (v katalógu vedená ako 18. a 19.) dodaná v roku 1964 (všetky prevzaté do 1.4.1964)
160 000 Kčs (v podstate to bol inventár rýchlodráhy spolu s údržbovými zariadeniami)
Tatra ČKD T3, 1. séria dodaná v 3Q/1963
595 000 Kčs (v rozpočtovej položke rýchlodráhy)
Polomáčané RTOčky je vidieť na fotkách v Oceli východu už v roku 1970. Ale môžu to byť staršie vozy po zmene laku. Väčšinou ide o zábery z ÚABčky smerom na Slabing a Valcovňu. V popredí na viacerých záberoch vidieť odstavené autobusy VZD. Ani na jedinej fotke som si nevšimol Ikarus. Vždy len RTO.
Často je vidieť odstavené len samotné prívesy – nazdávam sa, že sa zapájali podľa situácie na základe pokynov dispečera. Najprv VZD riadili dispečeri DPMK, od 1971 z VSŽ.
Postupne sa na VZD vychytávali rôzne muchy. Napríklad na Vysoké pece 3 si koncom roka 1969 vyžadovali extra spoje, lebo dovtedy jestvujúce spoje VA–VP3–OC chodili plné. Problém bol, že z I. zmeny odchádzal spoj z OC zo zastávky VP3 o 14:05 a spoj začínajúci na VP3 až o 14:10. Čiže všetko nastupovalo o 14:05 a nový spoj o 14:10 šiel prázdny. A podobných príkladov je mnoho.
Najstaršie veľké číslo na RTOčke som zaznamenal u ev. č. #77 na fotke z leta (?) 1962 (autobus schádzajúci z Terasy po ešte len polprofilovej SNPčke).
Plus sa objavil ďalší voz RTO:
KE 19–62: spomína sa dňa 11.9.1970 – v tento deň bol výpadok na rýchlodráhe pri Poľove, cestujúci z eRiek čakali na ceste, no vodič tohto vozu im nezastal a to aj napriek tomu, že šiel poloprázdny.
V sťažnostiach sa spomínajú aj električky – napríklad ako posádka #284 (pôvodnej) raz odišla z VA s 12-minútovým meškaním až na urgovanie dispečera, lebo v slučke hrali karty ? Vodič #298 (pôvodnej) v tuhom mraze skoro ráno nepristavil voz na nástupište linky R4, striktne čakal až na čas odchodu, hoci bol pripravený na konci slučky už 7 minút skôr... A ďalšie podobné "príbehy zo života" ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer
http://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/440/Ikarus-630-amp-Ikarus-620.html
Ako vidno, všetky skončili v 1971.