Reply on: veteran #9780:
Moje spomienky na erťáky.Pruhovaná séria sa skutočne objavuje okolo roku 1967. Bolo to výrazné, všimol si toho každý, pretože v autobusoch sa znovu objavili pokladne so sprievodcami, ukončuje sa S-prevádzka. Staršie RTO pokladne nemali alebo z prvých boli odstránené. Bol s tým zmätok, pretože sa na rozdiel od S-busov muselo znovu nastupovať vzadu. Je zaujímavé , že sa z mestských liniek velmi rýchlo vytrácali staré "polomáčané" RTO, pravdepodobne predisponované do Šace (?)
Neexistuje nejaký archívny zoznam kde boli uvedené ev.čísla s prislúchajúcimi špz? S evidenčnými číslami bol určitý neporiadok a nedoslednosť. Prekázatelne boli obdobia, keď jazdili busy bez ev.č. Velké čísla sa objavujú až v rokoch cca 1963-64. Staré RO ich ešte nemali. Po dodávkach ŠM sa už nepoužívali. Neviem či existuje kontinuita medzi velkými a žltými číslami alebo sa zaviedla úplne nová rada . Pokial sa objavuje velké číslo na tých prastarých busoch , bolo to individuálne skor ojedinelé.
Ešte malá pripomienka. V čase ked začali dodávky pruhovaných RTO začal sa zavádzať modrý náter na busoch ČSAD (predtým šedý-polomáčaný) Tiež s tým "moderným, elegantným" pruhom. Dokonca ho dostali aj niektoré preživšie RO.
Je známy dátum kedy dojazdili Iky 620-30 na mestskýc linkách , kedy vo VSŽ ?
veteran
Voz KE 05–76 mal evidenčné číslo 52. Oba údaje sa spomínajú v sťažnosti z marca 1966. 7. marca 1966 tento voz robil spoj z VA vez Terasu na Mier, no na Terase nezastavil ani na jednej zastávke. Nato sa strhla slovná roztržka medzi cestujúcimi a sprievodkyňou.