A toto prišlo prosím po dvoch tvárenia sa, že intenzívne pracujú na novom územnom pláne. Takýmto tempom bude možno o 10 rokov. Ale však sociálne-demokratickým kamarátom to vyhovuje.
Teraz off-topic od vozidiel: https://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/246341
9971 - MNA
Mesto Košice
Návrh zásad a základných smerov územného rozvoja mesta pre spracovanie Územného plánu mesta Košice
Predmetom súťaže návrhov je získanie návrhu / návrhov zásad a základných smerov územného rozvoja mesta Košice, ako podklad pre spracovanie Územného plánu mesta Košice (v skratke ÚPM Košice - stupeň územný plán obce). Súťaž návrhov podľa obsahu a účelu je ideovou súťažou návrhov.
Nejaké staršie nákupné ceny košických vozidiel (za kus):
Škoda 706 RTO MTZ, 14 ks séria (v katalógu vedená ako 18. a 19.) dodaná v roku 1964 (všetky prevzaté do 1.4.1964)
160 000 Kčs (v podstate to bol inventár rýchlodráhy spolu s údržbovými zariadeniami)
Tatra ČKD T3, 1. séria dodaná v 3Q/1963
595 000 Kčs (v rozpočtovej položke rýchlodráhy)
Polomáčané RTOčky je vidieť na fotkách v Oceli východu už v roku 1970. Ale môžu to byť staršie vozy po zmene laku. Väčšinou ide o zábery z ÚABčky smerom na Slabing a Valcovňu. V popredí na viacerých záberoch vidieť odstavené autobusy VZD. Ani na jedinej fotke som si nevšimol Ikarus. Vždy len RTO.
Často je vidieť odstavené len samotné prívesy – nazdávam sa, že sa zapájali podľa situácie na základe pokynov dispečera. Najprv VZD riadili dispečeri DPMK, od 1971 z VSŽ.
Postupne sa na VZD vychytávali rôzne muchy. Napríklad na Vysoké pece 3 si koncom roka 1969 vyžadovali extra spoje, lebo dovtedy jestvujúce spoje VA–VP3–OC chodili plné. Problém bol, že z I. zmeny odchádzal spoj z OC zo zastávky VP3 o 14:05 a spoj začínajúci na VP3 až o 14:10. Čiže všetko nastupovalo o 14:05 a nový spoj o 14:10 šiel prázdny. A podobných príkladov je mnoho.
Najstaršie veľké číslo na RTOčke som zaznamenal u ev. č. #77 na fotke z leta (?) 1962 (autobus schádzajúci z Terasy po ešte len polprofilovej SNPčke).
Plus sa objavil ďalší voz RTO:
KE 19–62: spomína sa dňa 11.9.1970 – v tento deň bol výpadok na rýchlodráhe pri Poľove, cestujúci z eRiek čakali na ceste, no vodič tohto vozu im nezastal a to aj napriek tomu, že šiel poloprázdny.
V sťažnostiach sa spomínajú aj električky – napríklad ako posádka #284 (pôvodnej) raz odišla z VA s 12-minútovým meškaním až na urgovanie dispečera, lebo v slučke hrali karty ? Vodič #298 (pôvodnej) v tuhom mraze skoro ráno nepristavil voz na nástupište linky R4, striktne čakal až na čas odchodu, hoci bol pripravený na konci slučky už 7 minút skôr... A ďalšie podobné "príbehy zo života" ?
Moje spomienky na erťáky.
Pruhovaná séria sa skutočne objavuje okolo roku 1967. Bolo to výrazné, všimol si toho každý, pretože v autobusoch sa znovu objavili pokladne so sprievodcami, ukončuje sa S-prevádzka. Staršie RTO pokladne nemali alebo z prvých boli odstránené. Bol s tým zmätok, pretože sa na rozdiel od S-busov muselo znovu nastupovať vzadu. Je zaujímavé , že sa z mestských liniek velmi rýchlo vytrácali staré "polomáčané" RTO, pravdepodobne predisponované do Šace (?)
Neexistuje nejaký archívny zoznam kde boli uvedené ev.čísla s prislúchajúcimi špz? S evidenčnými číslami bol určitý neporiadok a nedoslednosť. Prekázatelne boli obdobia, keď jazdili busy bez ev.č. Velké čísla sa objavujú až v rokoch cca 1963-64. Staré RO ich ešte nemali. Po dodávkach ŠM sa už nepoužívali. Neviem či existuje kontinuita medzi velkými a žltými číslami alebo sa zaviedla úplne nová rada . Pokial sa objavuje velké číslo na tých prastarých busoch , bolo to individuálne skor ojedinelé.
Ešte malá pripomienka. V čase ked začali dodávky pruhovaných RTO začal sa zavádzať modrý náter na busoch ČSAD (predtým šedý-polomáčaný) Tiež s tým "moderným, elegantným" pruhom. Dokonca ho dostali aj niektoré preživšie RO.
Je známy dátum kedy dojazdili Iky 620-30 na mestskýc linkách , kedy vo VSŽ ?
Ešte RTOčky:
Pásikavý náter už mala minimálne séria z roku 1967. Obrázok z demonštrácie autobusárov v VIII/1968: http://abload.de/img/rto5gue1.jpg
Máme tam hneď 5 kusov s bielym pásom. V popredí #149 a #148. Skúšal som zosvetľovať a upravovať kontrast aby sa dali prečítať ŠPZtky. #149 má čosi ako KE 40-33, alebo 40-93, možno je namiesto "9", resp. "3" nejaká osmička. Nedá sa viac prečítať. #148 má niečo ako 40-08, ale posledná číslica môže byť pokojne aj "3", "5", "6", "8"...
Ďalej som podľa starých foto RTOčkám patrili aj tieto ev. č.: #7, #29, #30, #32, #37, #43, #76, #77, #85, #113. Evidenčné čísla sú vesměs vyznačené "veľkými bielymi číslicami".
Potom je fotka KE 06-86 odstavenej na nástupišti terminálu VZD VSŽ (začiatok 70. rokov). Voz má už pásikavý náter, ale je bez evidenčného čísla.
Niektoré z prvých RTOčiek mali na ľavoboku nápis podobný nápisu na RNDčke. Text bol už asi trochu pozmenený, ale rozloženie zostalo (polkruhový + rovný text).
Fukoty na rýchlodráhe k 30.10.1967 ?
(všetko odchody z východzej zastávky)
Linka R1 Železničná stanica – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:46, 5:08 (prípoj z Barčianskej tr. – linka 16 s odchodmi: 4:52, 4:56, 5:03; prípoj od VSS – linka 1 s odchodmi: 4:40, 4:43, 4:46, 4:49, 4:52; prípoj z Barce – linka 4 s odchodom 4:42)
THP zmena: 6:00, 6:17
II. zmena: 12:36, 12:50, 12:54
III. zmena: 20:52
Linka R2 Stromová – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:45, 5:00, 5:07
THP zmena: 5:54, 6:09, 6:27x
II. zmena: 12:50, 12:54
III. zmena: 20:49, 20:57
Linka R3 Havlíčkova – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:45, 4:56, 5:04 (prípoj z Podhradovej – linka 16 s odchodmi: 4:40, 4:49, 4:54, 5:00)
THP zmena: 5:57, 6:09, 6:17
II. zmena: 12:54
III. zmena: 20:53
Linka R4 Boženy Němcovej – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:52, 5:03, 5:09
THP zmena: 5:57, 6:08, 6:16
II. zmena: 12:59
III. zmena: 20:52
Pristavovanie prázdnych súprav R na Terase (RT) a posilová autobusová doprava popri rýchlodráhe:
Nové mesto – I. zastávka
I. zmena: 4:59, 5:01, 5:03, 5:06
THP zmena: 6:10, 6:12, 6:20, 6:24, 6:27x, 6:30x
II. zmena: 12:59, 13:03
III. zmena: 20:35, 20:56, 20:58, 21:02, 21:04
Nové mesto – III. zastávka (autobusy)
I. zmena: 5:04, 5:06, 5:08, 5:09, 5:11, 5:12, 5:14, 5:15, 5:16
THP zmena: 6:07, 6:11, 6:17, 6:19, 6:21
II. zmena: 13:00, 13:01, 13:03, 13:05, 13:07, 13:08
III. zmena: 20:37, 20:58, 21:00, 21:04, 21:06
Nové mesto – IV. zastávka (autobusy)
I. zmena: 5:11, 5:13, 5:14
THP zmena: 6:24, 6:26x, 6:28x
Nové mesto – V. zastávka
I. zmena: 5:10, 5:10 (súpravy RT)
THP zmena: 6:29x, 6:32x, 6:34x (autobusy)
x – takto označené spoje slúžia len pre pracovníkov, ktorí nepoužívajú vnútrozávodnú dopravu, ktorá končí rozvoz zamestnancov do 6:50.
V sedlovej doprave premáva elektrická doprava na linkách R1 a R2 v 15 min. intervaloch.
Je to možné. Nesedia napr. ani datovania fotiek RTOčiek v Košických autobusoch na str. 23 a 24. Obe musia byť z druhej polovice 60. rokov. Zastrešenie nástupíšť začali realizovať 26.6.1965, montáž samotná im mala trvať 16 dní, ale bordel okolo dokončovačiek tam bol ešte aj v novembri 1965. Na fotke vyzerá byť všetko dokončené a okolie v rámci možností upravené. Prvá fotka by sa hádam dala bližšie datovať podľa linkovej tabule. Linka 21 podľa nej šla až na Granuláciu, k 1.2.1965 tam ešte napr. nechodila. Ale až tak podrobné zmeny VZD nemám zachytené ? Každopádne, koncový rok pre obe fotky je rok 1969, keď sa začal používať "vnútorný terminál" (vnútrozávodná doprava už teda nestála na nástupištiach dnešných "civilných" liniek).
veteran
Často je vidieť odstavené len samotné prívesy – nazdávam sa, že sa zapájali podľa situácie na základe pokynov dispečera. Najprv VZD riadili dispečeri DPMK, od 1971 z VSŽ.
Postupne sa na VZD vychytávali rôzne muchy. Napríklad na Vysoké pece 3 si koncom roka 1969 vyžadovali extra spoje, lebo dovtedy jestvujúce spoje VA–VP3–OC chodili plné. Problém bol, že z I. zmeny odchádzal spoj z OC zo zastávky VP3 o 14:05 a spoj začínajúci na VP3 až o 14:10. Čiže všetko nastupovalo o 14:05 a nový spoj o 14:10 šiel prázdny. A podobných príkladov je mnoho.
Najstaršie veľké číslo na RTOčke som zaznamenal u ev. č. #77 na fotke z leta (?) 1962 (autobus schádzajúci z Terasy po ešte len polprofilovej SNPčke).
Plus sa objavil ďalší voz RTO:
KE 19–62: spomína sa dňa 11.9.1970 – v tento deň bol výpadok na rýchlodráhe pri Poľove, cestujúci z eRiek čakali na ceste, no vodič tohto vozu im nezastal a to aj napriek tomu, že šiel poloprázdny.
V sťažnostiach sa spomínajú aj električky – napríklad ako posádka #284 (pôvodnej) raz odišla z VA s 12-minútovým meškaním až na urgovanie dispečera, lebo v slučke hrali karty ? Vodič #298 (pôvodnej) v tuhom mraze skoro ráno nepristavil voz na nástupište linky R4, striktne čakal až na čas odchodu, hoci bol pripravený na konci slučky už 7 minút skôr... A ďalšie podobné "príbehy zo života" ?